رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

افزایش ۵۰ درصدی قیمت ریپل توسط یک گروه پامپ و دامپ در تلگرام: بعد از دوج کوین نوبت ریپل است!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پس از رکوردزنی قیمت چین لینک، رشد قیمت بیت کوین و پامپ شدید قیمت دوج کوین، قیمت ریپل هم در ۲۴ ساعت گذشته توانست حدود ۵۰ درصد رشد کند. بسیاری معتقدند رشد قیمت ریپل هم مانند دوج کوین پامپی عمدی بوده است.

به گزارش دیکریپت،‌ علیرغم طرح دعوی حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، قیمت ریپل از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال رشد قابل‌قبولی را تجربه کرده است.

دسامبر (دی) سال گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که از ریپل به اتهام فروش بدون‌مجوز اوراق بهادارِ ثبت‌نشده شکایت کرده است. پس از این اتفاق قیمت ریپل با کاهشی شدید روبه‌رو شد و بسیاری از صرافی‌ها هم این ارز دیجیتال را از فهرست ارزهای خود حذف کردند. در نهایت هم شاهد سقوط ۶۳ درصدی ارزش بازار ریپل بودیم.

اولین نشانه‌های امیدواری به آینده ریپل زمانی خود را نشان داد که قیمت این ارز دیجیتال با جهشی ۳۰ درصدی در هفته اول سال ۲۰۲۱ همراه شد. در طول این جهش، قیمت ریپل با حدود ۵۰ درصد صعود به ۰.۵۱ دلار رسید؛ حدود چهل دقیقه بعد از این افزایش قیمت شاهد اصلاح جزئی و رسیدن به ۰.۳۹ دلار بودیم. در حال حاضر هم هر واحد ریپل در محدوده ۰.۴۱ دلار معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

لری سرماک (Larry Cermak)، مدیر بخش تحقیقات «The Block»، با مشکوک خواندن این اتفاق، آن را با جریانات سهام گیم استاپ (GameStop)‌ مقایسه کرد. او در توییتی نوشت:

افزایش قیمت ریپل پامپ و دامپی است که از یک گروه تلگرامی نشأت می‌گیرد. قیمت ریپل در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت ریپل در حالی اتفاق افتاد که یک روز قبل، این شرکت در پاسخ به شکایت کمسیون بورس و اوراق آمریکا مدارکی را تسلیم دادگاه کرد. در این مدارک، از کاربرد ریپل به‌عنوان عامل ایجاد ارزش یاد شده است. در بخشی از مدارک ریپل می‌خوانیم:

عملکرد و نقدینگی توکن‌های XRP به‌طور کلی با قانون‌گذاری‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ناسازگار است. فراهم کردن شرایط برای ثبت XRP به‌عنوان اوراق بهادار، به‌معنای آسیب‌رساندن به کاربردپذیری اصلی آن است.

 ریپل در سند ۹۳ صفحه‌ای خود که تسلیم دادگاه کرده، آورده است که XRP متن باز است و قیمت آن هم با همان شیوه‌ای محاسبه می‌شود که قیمت اتریوم و قیمت بیت کوین محاسبه می‌شود. ریپل همچنین یک درخواست «آزادی اطلاعات» هم به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرده است. طبق این نامه، این کمیسیون موظف است که بگوید چرا بیت کوین و اتریوم را اوراق بهادار به حساب نمی‌آورد.

دین استینبک (Dean Steinbeck)، از مدیران ارشد هورایزن لب (Horizen Lab)، در مصاحبه‌ای گفت:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار این دعوی قانونی را ۸ سال بعد از ایجاد XRP پیش می‌کشد. چگونه قرار است شرکت‌ها شفافیت قانونی داشته باشند، در حالی که این کمیسیون ۸ سال طرح دعوی را طول داده است؟ به‌علاوه، ریپل به‌درستی اشاره می‌کند که [کمیسیون بورس آمریکا] چشمش را روی اتریوم بسته است. اتریوم به‌وضوح عرضه غیرقانونی اوراق بهادار بوده است. این مسئله به‌وضوح نشان می‌دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار برنده و بازنده را انتخاب می‌کند. این اقدام غیرمنصفانه است و فکر می‌کنم که کنگره باید جلوی کمیسیون بورس را بگیرد.

او در ادامه افزود:

اگر یک چیز از دعاوی قانونی کمیسیون بورس آمریکا یاد گرفته باشیم، این است که در پرونده‌هایی که یک طرف آنها شرکت‌های بزرگی مثل ریپل قرار دارد، در نهایت یک مجازات ناچیز در مقایسه با رقم ۱.۳ میلیارد دلاری عرضه اوراق بهادار ثبت‌نشده در انتظار آنهاست.

هنوز برای اینکه پیروز این پرونده را مشخص کنیم زود است، اما چیزی که می‌توان دید این است که ریپل عزمش را برای مقابله با کمیسیون بورس آمریکا جزم کرده است.

The post افزایش ۵۰ درصدی قیمت ریپل توسط یک گروه پامپ و دامپ در تلگرام: بعد از دوج کوین نوبت ریپل است! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.