رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

معرفی M80 اولین مودم 5G مدیاتک با پشتیبانی از mmWave

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3492_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مدیاتک اولین مودم 5G خود را با نام M70 در سال گذشته همزمان با معرفی اولین اعضای چیپ‌ست‌های Dimensity 1000 معرفی کرد؛ M70 البته هنوز هم گزینه ارزان و قابل‌ اتکایی برای دسترسی به 5G محسوب می‌شود اما محدودیت به طیف sub-6GHz آن را در جایگاه پایین‌تری نسبت به دیگر رقبای انگشت‌شمار این کلاس قرار می‌داد. مدیاتک حالا با معرفی M80 این محدودیت را پشت سر گذاشته و جدا از sub-6GHz حالا امکان اتصال به طیف سریع‌تر (و البته با برد کوتاه‌تر) mmWave را نیز فراهم کرده و بدین‌ترتیب دریچه امیدبخشی از موفقیت را در بازارهای تعیین‌کننده‌ای نظیر آمریکای شمالی پیش روی خود گشوده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3492/introducing-mediatek-m80-5g-modem-with-support-for-mmwave-and-sub-6ghz_01.jpg

M80 از هر دو ساختار شبکه 5G یعنی مستقل (SA) و وابسته (NSA) پشتیبانی کرده و حداکثر سرعت دانلود و آپلود آن به‌ترتیب 7.67 و 3.76 گیگابیت بر ثانیه اعلام شده است. مقایسه این دو رقم با سرعت‌های اسمی M70 یعنی 4.7 و 2.5 گیگابیت بر ثانیه برای دانلود و آپلود به‌خوبی از میزان بهبود صورت گرفته در این مودم خبر می‌دهد و در مقام مقایسه حتی از مودم جدید Snapdragon X60 حاضر در چیپ‌ست 5 نانومتری اسنپ‌دراگون 888 با سرعت‌های 7.5 و 3 گیگابیت بر ثانیه و مودم داخلی چیپ‌ست Exynos 2100 سامسونگ با سرعت‌های 7.35 و 3.67 گیگابیت بر ثانیه نیز (حداقل روی کاغذ) فراتر می‌رود.

شبکه‌های 5G مبتنی بر طیف mmWave همچنان از گستره نفوذ و تنوع کمتری در مقایسه با شبکه‌های معمول sub-6GHz برخوردار بوده و به‌جز استثنای بزرگی به‌نام ایالات متحده آمریکا با شبکه‌های mmWave ارائه شده از سوی هر سه اپراتور Verizon،AT&T و T-Mobile در سایر نقاط جهان تنها مناطق معدودی از این شبکه (که در مقایسه با sub-6GHz از سرعت بالاتر اما از برد کمتری برخوردار است) استفاده می‌شود. این روند اما مطمئنا در سال‌های پیش رو با توجه به فلسفه وجودی 5G در ارائه سرعتی فراتر از شبکه‌های 4G LTE امروزی با تغییر روبرو شده و روند راه‌اندازی و ارائه سایت‌های mmWave سرعت بالاتری به خود خواهد گرفت.

در همین رابطه، JC Hsu معاونت ارشد مجموعه و ریاست بخش کسب و کار ارتباطات بی‌سیم شرکت مدیانک می‌گوید: «با سرعت گرفتن عرضه 5G، [طیف] mmWave به‌خصوص در ایالات متحده آمریکا اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. مودم 5G جدید مدیاتک پشتیبانی از هر دوی شبکه‌های sub-6GHz و mmWave را برای نشانه رفتن این فرصت و ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر به سازندگان دستگاه‌ها با یکدیگر ادغام کرده است.» Hsu در ادامه به پشتیبانی شدن از استانداردها و مشخصات جهانی شبکه‌های موبایلی و در دسترس بودن فناوری بهینه‌سازی انرژی همراه با سرعت بسیار بالای شبکه در این چیپ‌ست سخن به میان آورده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3492/introducing-mediatek-m80-5g-modem-with-support-for-mmwave-and-sub-6ghz_02.jpg

M80 علاوه بر گوشی‌های هوشمند امکان استفاده در دیگر دستگاه‌های همراه از کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها تا هات‌اسپات‌های وای‌فای پرتابل و دستگاه‌های اینترنت اشیاء را دارد و بدین‌ترتیب طیف متنوع و وسیعی از کاربری‌ها را پشتیبانی می‌کند. M80 از تجمیع اپراتوری روی هر دو باندهای sub-6GHz و mmWave پشتیبانی کرده و قابلیت DSS نیز در آن حضور دارد. DSS یا Dynamic Spectrum Sharing (اشتراک‌گذاری طیف پویا) قابلیتی‌ست که در آن امکان کارکرد هر دو شبکه 4G LTE و 5G NR در یک باند فرکانسی مشابه بدون اشغال بخشی از طیف برای هریک از آن‌ها فراهم آمده و به‌بیان دیگر از یک آنتن برای پوشش دو شبکه استفاده می‌شود. از دیگر فناوری‌های حاضر در M80‌ باید به تکنولوژی Dynamic Bandwidth Part یا BWP اشاره کرد که بهینه‌سازی پهنای باند با استفاده از میزان دیتای درخواستی هدف اصلی آن را تشکیل می‌دهد.

گوشی‌های مجهز به شبکه 5G پر سرعت mmWave در حال حاضر همچنان در دسته گران‌قیمت‌تر بازار قرار داشته و برخلاف دیگر نمونه‌های 5G که آرام‌آرام حتی به مرزهای کمتر از 200 تا 250 دلار نیز نزدیک می‌شوند هنوز قیمت‌های بالاتری را از کاربران طلب می‌کنند. با حضور M80 اما این معادله به احتمال قوی با تغییر معناداری روبرو شده و انتخاب‌های ارزان‌تری در دسترس قرار خواهند گرفت. این اتفاق اما همچنان نزدیک به‌نظر نمی‌رسد چرا که ارائه این مودم در قالب محصولی جدید به زمانی نامشخص در سال 2021 یا آن‌گونه که مدیاتک می‌گوید «later in 2021» موکول کرده است؛ امری‌که احتمالا به در دسترس قرار گرفتن M80 در اواخر 2021 یا حتی اوائل 2022 اشاره دارد. نام و مدل اولین چیپ‌ست مجهز به M80 نیز هنوز مشخص نیست اما با توجه به کلاس و رده کارری این مودم می‌توان انتظار داشت که نخستین بار در قالب پروسسوری از خانواده Dimensity 1000 از مودم 5G جدید مدیاتک پرده‌برداری شود.

مدیاتک در این نوبت جدا از M80 از دو محصول 5G دیگر یکی با نام MediaTek T700 برای کامپیوترهای شخصی و دیگری T750 برای روترهای بی‌سیم 5G ثابت (FWA) و دستگاه‌های هات‌اسپات موبایلی نیز رونمایی کرده که هر دو در سال 2021 به بازار عرضه می‌شوند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.