رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بلاک چین اتریوم به رکورد ۱ میلیارد تراکنش رسید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

داده‌های تازه نشان می‌دهد که با افزایش قیمت اتریوم، مجموع تراکنش‌ها روی این شبکه هم به بیش از ۱ میلیارد رسیده است. از سوی دیگر، از ژانویه ۲۰۲۰ (دی) تاکنون شبکه اتریوم به‌طور متوسط روزانه میزبان بیش از یک میلیون تراکنش بوده است.

به گزارش دیکریپت، همگام با ثبت اوج‌های تاریخی تازه برای قیمت اتریوم، بلاک چین آن نیز در حال درنوردیدن رکوردهای دیگری است.

آن‌طور که داده‌های دریافتی از اتراسکن (Etherscan)، نشان می‌دهد، شمار تراکنش‌های شبکه اتریوم، امروز از مرز یک میلیارد واحد عبور کرد.

بلاک چین اتریوم در سال ۲۰۱۵ فعال شد. در ماه مه ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۹۶) این شبکه نوپا برای نخستین بار توانست رکورد ۱۰۰ هزار تراکنش در روز را بشکند و سپس در ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۹۷) نیز هم‌زمان با عبور قیمت اتریوم از مرز ۱,۰۰۰ دلار، تعداد تراکنش‌های این شبکه از آستانه یک میلیون واحد در روز فراتر رفت.

پس از فروکش کردن تب‌وتاب بازار، شمار تراکنش‌های روزانه شبکه اتریوم نیز رو به کاهش گذاشت و در محدوده ۵۰۰ هزار تا یک میلیون واحد در نوسان بود. با این حال، از ژانویه ۲۰۲۰ به این سو، شمار تراکنش‌های روزانه توانسته خود را در بالای مرز یک میلیون واحدی تثبیت کند. بخش عمده‌ای از این اتفاق به گسترش کاربرد اپلیکیشن‌های حوزه امور مالی غیرمتمرکز باز می‌گردد که بر پایه بلاک چین اتریوم توسعه داده شده‌اند.

نمودار تراکنش‌های روزانه اتریوم

گفتنی است که اپلیکیشن‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مثل آوی (Aave) و یونی‌سواپ (Uniswap) به معامله‌گران اجازه می‌دهند که بدون نیاز به یک بانک یا صرافی متمرکز، دست به تبادل یا نگهداری دارایی‌های دیجیتال بزنند.

این اپلیکیشن‌ها در بستر اتریوم و مبتنی بر زیرساخت‌های آن ساخته شده‌اند و تراکنش‌های زیادی از طریق آنها انجام می‌شود. داده‌های پلتفرم تحلیلی دیفای پالس (DeFi Pulse) نشان می‌دهد که هم‌اکنون بیش از ۳۵ میلیارد دلار در پروتکل‌های دیفای سپرده‌گذاری شده است.

رشد استفاده از بلاک چین اتریوم باعث تحمیل فشارهای فزاینده بر آن شده و افزایش کارمزدهای اتریوم را در پی داشته است. روند گذار به پروتکل اجماع اثبات سهام در اتریوم ۲.۰ از سال گذشته آغاز شده اما هنوز به‌طور کامل عملیاتی نشده است. گفتنی است که با تغییر پروتکل اجماع، شبکه اتریوم می‌تواند میزبان حجم انبوهی از تراکنش‌ها باشد.

اگر همچنان نرخ تراکنش‌های روزانه اتریوم حفظ شود، انتظار می‌رود که مجموع تراکنش‌های این بلاک چین در عرض کمتر از دو سال از مرز دو میلیارد واحد عبور کند. کاربران امیدوارند که تا پیش از وقوع چنین اتفاقی، اتریوم ۲ به‌طور کامل آماده بهره‌برداری شده باشد.

The post بلاک چین اتریوم به رکورد ۱ میلیارد تراکنش رسید appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.