رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی گوشی مفهومی شیائومی با 4 لبه خمیده و بدون دکمه و پورت

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3501_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

با معرفی گوشی Galaxy Note Edge در سال 2014، ایده امتداد یافتن نمایشگر روی لبه گوشی به صنعت اسمارت‌فون راه پیدا کرد. کمی بعد، شاهد به راه افتادن جریان عظیمی در صنعت گوشی‌های هوشمند بودیم که در آن طراحان سعی داشتند حاشیه‌های پیرامونی گوشی را به حداقل برسانند. حذف دکمه Home، تعبیه دوربین سلفی پاپ‌آپ، حفره دوربین و نهایتا قرار دادن دوربین جلو درون نمایشگر، از جمله این تلاش‌ها برای به حداقل رساندن حاشیه‌های نمایشگر و نزدیک شدن به معیارهای فول-اسکرین به شمار می‌روند. اما شیائومی به‌تازگی با رونمایی از یک اسمارت‌فون مفهومی، تمام تصورات قبلی ما از لبه‌های خمیده نمایشگر و گوشی‌های فول-اسکرین را به هم ریخته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3501/introducing-xiaomi-quad-curved-waterfall-display-concept-smartphone_01.jpg

شیائومی برای این اسمارت‌فون مفهومی اسم خاصی انتخاب نکرده و صرفا از آن با عنوان "Quad-curved Waterfall Display" یاد می‌کند. می‌توان گفت سامسونگ نخستین برندی بود که نام‌های Edge و Infinity را در صنعت اسمارت‌فون برای اشاره به نمایشگرهای با لبه‌های خمیده پدید آورد، اما اولین سازنده‌ای که این نمایشگرها را به خاطر انحنای تندوتیز آنها "آبشار" (Waterfall) نامید، هواوی بود. البته بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند در حال حاضر از این کلمه استفاده می‌کنند، اما منظور شیائومی از کلمه waterfall در گوشی مفهومی جدیدش، با معنای رایج آن کمی فرق دارد. عبارت "Quad-curved Waterfall Display" در گوشی مفهومی شیائومی به این معناست که نمایشگر ضمن آنکه با انحنای 88 درجه در لبه‌های سمت چپ و راست امتداد پیدا می‌کند، با همین انحنا روی لبه‌های بالا و پایین نیز کشیده می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3501/introducing-xiaomi-quad-curved-waterfall-display-concept-smartphone_02.jpg

در رندرهای منتشرشده از این دیوایس، به جز 4 گوشه دستگاه، در هر 4 لبه گوشی، نمایشگر خمیده با انحنای 88 درجه دیده می‌شود؛ نمایشگر این گوشی هیچ حاشیه‌ای نداشته و روی این 4 لبه، جایی برای قرار دادن دکمه یا پورت نمی‌ماند. طبق ادعای شیائومی، با توجه به نبود هیچ‌گونه دکمه یا پورت در بدنه این دیوایس، تکنولوژی‌ها و راه‌کارهای مهندسی پیشرفته‌ای دست به دست هم داده و کار کردن با این گوشی را امکان‌پذیر می‌کنند که از این جمله می‌توان به سرامیک بسیار نازک پیزوالکتریک، تکنولوژی آکوستیکِ لایه نمایشگر انعطاف پذیر، نسل سوم دوربین‌های زیر لایه نمایشگر، شارژ بی‌سیم، تراشه‌های سیم‌کارت الکترونیک و سنسورهای لمسی حساس به فشار اشاره کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3501/introducing-xiaomi-quad-curved-waterfall-display-concept-smartphone_03.jpg

برای رونمایی از این اسمارت‌فون مفهومی هیچ رویدادی برگزار نشده و شیائومی صرفا ویدئویی از رندرهای این گوشی را در شبکه اجتماعی Weibo بارگذاری کرده است. درست مثل Mi Mix Alpha، روی اندروید این گوشی جدید نیز ورژن تغییر یافته‌ای از MIUI نصب شده که همزمان با نوتیفیکیشن‌های ورودی، لبه‌های گوشی را روشن می‌کند. همچنین، ظاهرا تمام آیکون‌های نوار وضعیت (status bar) روی لبه سمت راست قرار داشته و به این ترتیب، هوم‌اسکرین خلوت‌تری را نوید می‌دهد. در پشت دیوایس، یک ماژول دوربین مستطیل‌شکل دیده می‌شود که یک دوربین و یک فلش LED را در خود جای داده است.

به باور شیائومی، چالش اصلی در تولید این گوشی، خم کردن نمایشگر نیست بلکه ساخت پنل شیشه‌ای با 4 انحنای 88 درجه و همچنین پروسه پیوند سه‌بعدی آن است. به گفته شرکت سازنده، ساخت چنین پنلی نیازمند موارد زیر است: تجهیزات فرآوری شیشه ساخته شده توسط خود شرکت، خم کردن شیشه تحت دمای 800 درجه و فشار بالا، 4 ابزار مختلف برای صیقل‌کاری و بیش از 10 پروسه صیقل‌کاری پیچیده. مهم‌تر از همه آنکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب، هزاران بار آزمون و خطا و تلاش‌های نافرجام صورت گرفته و شیائومی پیش از طراحی این گوشی 46 پتنت را در رابطه با تکنولوژی‌های مرتبط با آن به نام خود به ثبت رسانده است.

به باور برخی کارشناسان، اسمارت‌فون مفهومی Apex 2019 که توسط Vivo به تولید رسیده بود، با داشتن بدنه تمام‌شیشه‌ای، از لحاظ طراحی بالاتر از گوشی مفهومی شیائومی قرار دارد، اما این طراحی چندان عملی نبوده و گوشی مفهومی شیائومی بین طراحی و کارایی، حد وسط را رعایت کرده است. البته از آنجا که معرفی گوشی مفهومی شیاپومی تماما از طریق نمایش رندر صورت گرفته، ممکن است برخی از جنبه‌های دستگاه از دید کاربر پنهان بماند. هرچند که نماینده شیائومی اطمینان خاطر داده که این گوشی مفهومی هم‌اکنون ساخته شده، وجود خارجی داشته و مسئولین شیائومی از نزدیک با آن کار کرده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3501/introducing-xiaomi-quad-curved-waterfall-display-concept-smartphone_04.jpg

اسمارت‌فونی بدون حاشیه نمایشگر و دارای 4 لبه خمیده، زیبا به نظر می‌رسد، اما می‌تواند نقاط ضعف خود را داشته باشد. به عنوان مثال، نگرانی‌هایی درباره دوام این نوع گوشی‌ها وجود دارد. همچنین با توجه به اینکه در هنگام در دست گرفتن گوشی، انگشتان دست مدام با نمایشگر در تماسند، هنوز مشخص نیست که دستگاه چگونه می‌تواند لمس‌های تصادفی را از لمس‌های هدفمند تشخیص دهد. اگر گوشی فاقد این توانایی باشد، کار کردن با آن مثل یک کابوس خواهد بود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.