رفتن به مطلب

مان ارتودنسی دقیقا چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

امتیاز دادن به این موضوع:


mehriiii

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 




در این مطلب قصد داریم شما را با اینکه ارتودنسی چه دردی را دوا می کند و اصلا برای حل چه مشکلی می باشد آشنا کنیم. بیشتر افراد دقیق نمی دانند که ارتودنسی برای رفع چه مشکلی می باشد، به همین خاطر ما قصد داریم در این مطلب به طور دقیق به این مسئله بپردازیم.

در ادامه این مطلب رایج ترین و مهم ترین مشکلی دندانی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید و نیاز به رفتن به متخصص ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران یا در دیگر نقاط کشور دارد را برایتان با بیانی ساده توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

کرادوینگ، ازدحام یا شلوغی دندان‌ها

اولین مشکلی باعث می شود فرد متوجه شود دندان هایش نیاز به ارتودنسی دارد، ازدحام و شلوغی دندان ها می باشد. این مشکل به این صورت می باشد که فک ها و دندان ها به طور طبیعی و از نظر سایز و اندازه با هم هماهنگ نباشند زیرا در حالت طبیعی و نرمال بایستی باهم هماهنگ باشند. این اتفاق زمانی می افتد که تناسب و همانگی در اندازه های آنها بهم بخورد، به همین خاطر احتمال بروز مشکلات زیادی مثل شلوغ شدن دندان ها وجود دارد. ما به طور کل در دو صورت با شلوغی دندان یا کرادوینگ مواجه می شویم. در هر دو صورت نیز عدم تناسب و هماهنگی در اندازه دندان ها و فک ها می باشد. این دو حالت عبارتند از:

توجه داشته باشید که این مشکل با ارتودنسی دندان توسط متخصص ارتودنسی در مازندران یا برترین متخصص ارتودنسی در آمل حل می شود.

زمانی که یک یا هر دو فک کوچکتر از حد طبیعی باشد می گویند کرادوینگ وجود دارد.
زمانی که تعدادی از دندان های فرد بزرگتر از حد طبیعی و نرمال خود باشند.

فاصله بین دندان‌ها

یکی دیگر از مشکلاتی که برای افراد به وجود می آید و برای رفع آن نیاز به ارتودنسی احتیاج است، فاصله بین دندان ها می باشد. در صورت وجود این مورد نگران نباشید و خود را به یک متخصص ارتودنسی در مازندران و یا متخصص ارتودنسی در آمل و یا در دیگر نقاط کشور نشان دهید. این مورد نیز دقیقا مشابه با مورد بالا زمانی که هماهنگی لازم بین فک و دندان ها وجود نداشته باشد، ممکن است موجب ایجاد فاصله بین دندان ها شود که به آن دیاستما نیز می گویند.
شما همچنین میتوانید مطلب اهمیت بهداشت دهان و دندان در زمان ارتودنسی را بخوانید.
زمانی که فاصله ی بین دندان ها به اندازه 0.5 میلی متر باشد، مشکلاتی مثل عدم زیبایی در طرح لبخت و همین طور در عملکرد دندان ها ایجاد می کند که باید به وسیله ارتودنسی دندان درمان شود. برای این کار حتما به متخصص ارتودنسی در مازندران یا متخصص ارتودنسی دندان در آمل یا در دیگر نقاط کشور مراجعه کنید.

اوربایت یا جلوزدگی فک بالا

یکی دیگر مشکلاتی که برای افراد ممکن است به وجود آید که نیاز به ارتودنسی دندان دارد، اوربایت یا جلوزدگی فک بالا می باشد. به صورت طبیعی هر دو فک بالا و پایین با یکدیگر به صورت هماهنگ می باشند و هم پوشانی دارند. فک بالا نیز اغلب چند میلی متر جلوتر از فک پایین می باشد که این حالت نرمال می باشد. شما همچنین میتوانید مطلب سولات متدوال درباره ارتودنسی متحرک (بخش سوم) را بخوانید.


ولی در زمانی که فرد به هرعلتی که اغلب دلیل بروز آن ژنتیک یا وراثت می باشد، فک بالایش جلوتر یا عقب تر از فک پاینش باشد، اصطلاحا گفته می شود که فرد اوربایت دارد. به این حالت جلوزدگی فک بالا یا عقب رفتنگی فک پایین نیز می گویند زیرا اینطور به نظر می آید که فک پایین عقب تر می باشد. برای رفع این مشکل حتما بایستی به متخصص ارتودنسی در مازندران یا متخصص ارتودنسی دندان در آمل یا در دیگر نقاط کشور مراجعه کنید.
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.