رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

منابع خبری از احتمال توقف تولید آیفون 12 مینی تا پایان سه‌ماه دوم 2021 خبر داده‌اند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3503_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

بر اساس گزارش‌های متعددی که با تکیه بر پیشبینی جدید JP Morgan منتشر شده‌اند، اپل ممکن است در واکنش به تقاضای ضعیف برای آیفون 12 مینی، تولید این اسمارت‌فون را در سه‌‌ماهه دوم سال جاری میلادی متوقف سازد. در همین راستا، ویلیام یانگ (William Yang)، تحلیل‌گر زنجیره تأمین درJP Morgan پیش‌بینی قبلی خود را از میزان تولید سری آیفون 12 و نسل بعدی آیفون که بناست در نیمه دوم 2021 ارائه شود، کاهش داده و بر این باور است که حجم تولید آیفون 12 و آیفون 12 مینی به ترتیب 9 و 11 میلیون واحد کاهش پیدا خواهد کرد. او برآورد خود را برای آیفون 12 و 12 پرو برای سه‌ماهه اول و دوم 2021 حفظ کرده و به ترتیب 56 و 41 میلیون واحد تخمین زده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3503/apple-may-discontinue-iphone-12-mini-in-q2-2021-based-on-the-new-forecast-by-jp-morgan-chase_01.jpg

در همین حال بر اساس داده‌های بخش بررسی فصلی بازار جهانی دستگاه‌های همراه در موسسه IDC، اپل در سه‌ماهه منتهی به دسامبر 2020 عملکرد فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده است و با ارائه حدود 90.1 میلیون آیفون به موقعیت برتر پیشین خود بازگشته؛ امری که به طور مستقیم نتیجه موفقیت در عرضه آیفون 12 است. غول کوپرتینوئی در سه‌ماهه منتهی به فصل تعطیلات موفق شده رکوردی را به ثبت برساند و بالاترین حجم گوشی را در طول یک فصل وارد بازار کند. در واقع، اپل به‌گفته IDC در آخرین سه‌ماهه 2020 رشد سالانه 22.2 درصدی و سهم بازار 23.4 درصدی را در میان سازندگان برتر گوشی هوشمند به خود اختصاص داده است. به علاوه بر اساس تازه‌ترین اخبار، اپل در حال افزایش تولید آیفون، آی‌پد، مک‌بوک و دیگر دستگاه‌های خود در هند و ویتنام است تا به وابستگی خط تولید خود به چین پایان دهد؛ چنان که به گزارش برخی منابع خبری، سری جدید آیفون 12 احتمالاً به زودی در هند مونتاژ خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3503/apple-may-discontinue-iphone-12-mini-in-q2-2021-based-on-the-new-forecast-by-jp-morgan-chase_02.jpg

از نگاه تحلیل‌گر جی‌پی‌مورگان اپل در سال 2021 احتمالا نمونه جدیدی از آیفون SE را عرضه نخواهد کرد. با این حال بر این باور است که اپل قصد دارد در نیمه نخست 2022 نمونه جدیدی از این مدل با نام آیفون SE 3 ارائه کند. به گفته او این مدل ممکن است طرحی مشابه با نمونه‌های قبلی داشته باشد، اما پردازنده آن ارتقا خواهد یافت. به علاوه با توجه به محبوبیت آیفون 11، یانگ اعتقاد دارد که احتمالا مدل مقرون‌به‌صرفه جدیدی بر اساس طراحی و شکل ظاهری این محصول به بازار عرضه خواهد شد.

یانگ پیشبینی کرده که فروش آیفون 12 پرو مکس 11 میلیون واحد، آیفون 12 پرو 2 میلیون واحد و آیفون 11 نیز 8 میلیون واحد افزایش خواهند داشت که نسبت به برآورد قبلی ارقام بالاتری به حساب می‌آیند. مطابق پیش‌بینی یانگ، اپل قصد دارد 80 تا 90 میلیون دستگاه آیفون سری 13 به تولید برساند که از 76 میلیون واحد برنامه‌ریزی‌شده آیفون سری 12 (ارائه‌شده در نیمه دوم سال 2020) بالاتر است.

اپل آیفون 12 مینی را کوچک‌ترین گوشی هوشمند نسل پنجم در جهان معرفی کرده است. با آن که صفحه‌نمایش 5.4 اینچی این محصول از نمایشگر 6.1 اینچی مدل استاندارد کوچک‌تر است، اما نه تنها از نظر دوربین دوگانه بخش پشتی بلکه به لحاظ چیپ‌ست پردازشی هم تفاوتی با آیفون 12 ندارد و از بسیاری جهات اسمارت‌فون مطلوبی به نظر می‌رسد. اینک در حالی که آیفون 12، 12 پرو و 12 پرو مکس عملکرد چشمگیری داشته‌اند و رکورد جدیدی از سودآوری را در فصل گذشته برای اپل به ارمغان آورده‌اند، این موفقیت برای 12 مینی محقق نشده و میزان فروش این مدل پایین‌تر از حد انتظار بوده است. جالب آن که موسسه پژوهشی اطلاعات مصرف‌کنندگان (CIRP) نیز در ژانویه سال جاری میلادی از استقبال ضعیف کاربران از مدل 12 مینی خبر داده و اعلام کرده بود که این گوشی حداقل در هفته‌های ابتدایی عرضه نتوانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند.

همان طور که اشاره شد، پیش‌بینی‌ها از آن حکایت دارد که که اپل احتمالاً تا پایان سه‌ماهه دوم امسال، تولید آیفون 12 مینی را متوقف خواهد کرد. البته فروش این دستگاه‌ها تا اتمام موجودی کنونی ادامه خواهد یافت، اما در مجموع می‌توان اوضاع کوچک‌ترین آیفون اپل را نامطلوب دانست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3503/apple-iphone-12-mini_03.jpgApple iPhone 12 Mini

نکته قابل توجه آن است که اپل در افزایش اندازه گوشی‌های آیفون به کندی عمل کرد و زمانی که سرانجام ناچار شد افزایش قابل توجهی را در اندازه گوشی‌های خود اِعمال کند، با اعتراض مشتریانی مواجه شد که به دنبال محصولات کوچک‌تری بودند که بتوان با یک دست با آنها کار کرد. به علاوه با آن که درخواست برای ارائه آیفون‌هایی با اندازه کوچک‌تر چندین سال ادامه یافت، اپل در برابر این درخواست‌ها مقاومت ‌کرد تا در نهایت برای جلب نظر مصرف‌کنندگان، تولید نمونه‌های مینی را نیز آغاز کرد؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که کاربران رفته‌رفته به آیفون‌های 6 اینچی یا بزرگ‌تر عادت کرده‌اند و گرایش آن‌ها به نمونه‌های کوچک کاهش یافته است. به علاوه نقاط ضعف مدل 12 مینی در مقایسه با نمونه 12 پرو، از جمله در زمینه دوربین و باطری، بر میزان فروش این دستگاه‌ها تأثیر گذارده است.

البته یانگ همچنان بر این باور است که اپل چهار مدل جدید آیفون را در سپتامبر امسال معرفی خواهد کرد. به این ترتیب احتمالا شاهد عرضه نسخه مینی در سری آیفون 12s یا13 ، دست کم در این مرحله خواهیم بود. اگر ابرشرکت آمریکایی طراحی آیفون مینی را به ویژه در زمینه باتری بهبود بخشد، این احتمال وجود خواهد داشت که این گوشی بتواند بخشی از مشتریان را حفظ کند. چرا که حتی با وجود باتری نسبتاً ضعیف فعلی، این مدل هنوز طرفدارانی دارد که استفاده و کار با آن را به دیگر مدل‌ها ترجیح می‌دهند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.