رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

فرضیه‌‌سازی درباره اندروید 12 از روی اسکرین‌شات‌های درز کرده

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3505_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

اگر گوگل بخواهد رویه سال گذشته را در پیش بگیرد، تا پیش از پایان فوریه 2021 شاهد عرضه نخستین نسخه پیش‌نمایش اندروید 12 (مخصوص توسعه‌دهندگان) خواهیم بود. قبل از عرضه رسمی، گوگل مستندات و کد منبع نسخه پیش‌نمایش را با مهم‌ترین شرکای خود به اشتراک می‌گذارد. گوگل با این کار به آنها زمان می‌دهد تا برای عرضه رسمی آماده شوند. اما وب‌سایت xda-developers اخیرا با انتشار خبری مدعی شد که به پیش‌نویس سندی دست پیدا کرده که گفته می‌شود خلاصه‌ای از تغییرات ایجاد شده در اندروید 12 را در بردارد. اسکرین‌شات‌هایی نیز در این سند به چشم می‌خورند که رابط کاربری جدید و برخی تغییرات عملکردی اندروید 12 در آنها به تصویر کشیده شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3505/first-look-at-the-android-12-redesign-based-on-alleged-screenshots_01.jpg

در یکی از اسکرین‌شات‌های منتسب به اندروید 12، شاهد یک رابط کاربری جدید برای پنل نوتیفیکیشن‌ها هستیم. این پنل مثل قبل شفاف نبوده و به جای آن پس‌زمینه‌ای مات به رنگ نخودی روشن دیده می‌شود. البته رنگ پس‌زمینه به احتمال فراوان به تم فعال در اندروید بستگی دارد. هنوز هم بخش گفت‌وگوها (conversations) از سایر نوتیفیکیشن‌ها متمایز است، اما گوشه‌های گرد در هر نوتیفیکیشن، این بار نمایان‌تر هستند. تعداد کاشی‌های بخش "تنظیمات سریع" از 6 به 4 عدد کاهش یافته و در نتیجه تک‌تک آیکون‌ها بزرگ‌تر شده‌اند. محل قرار گرفتن تاریخ و ساعت هم جابه‌جا شده و برخی شاخص‌های جدید در رابطه با حریم شخصی، در گوشه بالا سمت راست اضافه شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3505/first-look-at-the-android-12-redesign-based-on-alleged-screenshots_02.jpg

تصویری که به هوم‌اسکرین اندروید 12 منتسب است، نشان می‌دهد تم اندروید به آیکون‌های اپلیکیشن نیز تعمیم یافته است. در این اسکرین‌شات، 4 آیکون تلفن، ساعت، دوربین و مرورگر کروم در هوم‌اسکرین دیده می‌شوند که رنگ سه آیکون اول با وال‌پیپر هماهنگ است. لانچر Pixel نیز با چیدمانی متفاوت در سمت چپ قرار گرفته و وضعیت آب‌وهوا بالای روزهای هفته و تاریخ جا داده شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3505/first-look-at-the-android-12-redesign-based-on-alleged-screenshots_03.jpg

در یکی دیگر از اسکرین‌شات‌ها، نوار سیاه‌رنگی در قسمت بالا (بالای فیلد جست‌وجو) به چشم می‌خورد. این می‌تواند المانی جدید در رابط کاربری اندروید 12 باشد که در خروج از حالت view (از طریق درگ کردن به سمت پایین) به کاربر کمک کند. نکته دیگر آنکه صفحه ویجت‌ها دیگر صرفا مجموعه‌ای از گردونه‌ها نبوده و برای اینکه به لیستی قابل اسکرول کردن تبدیل شود، از dropdown (یا حالت کرکره‌ای) استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد گوگل امکانات جدیدی را در حوزه امنیت و حریم شخصی به اندروید افزوده باشد. ظاهرا هر بار که اپلیکیشنِ باز شده، به نحوی از دوربین یا میکروفون استفاده می‌کند، کاربر هشداری را در قالب علامتی در نوار وظیفه (status bar) دریافت می‌کند. چنانچه روی این علامت در نوار وظیفه ضربه بزنید، پنجره‌ای در بالای نمایشگر برای شما باز شده و به شما می‌گوید که کدام اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌ها در حال استفاده از دوربین یا میکروفون هستند. ناگفته نماند، بیش از 2 سال است که گوگل در حال تست کردن این قابلیت‌های حریم شخصی بوده و چنانچه سرانجام از این موارد در اندروید 12 رونمایی شود، خبر خوبی برای کاربران خواهد بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3505/first-look-at-the-android-12-redesign-based-on-alleged-screenshots_04.jpg

جالب است بدانید، ظاهرا قسمت تنظیمات مربوط به حریم شخصی در اندروید 12 نیز دستخوش تغییراتی شده است. این تنظیمات جدید ممکن است دربردارنده "تغییر وضعیت دهنده" یا تاگل‌هایی باشد که با استفاده از آنها بتوان دوربین یا میکروفون را به طور کلی غیرفعال کرده و یا امکان دسترسی به لوکیشن را متوقف کرد. جالب است بدانید یکی از کاشی‌های موجود در تنظیمات سریع، sensors off نام دارد که با استفاده از آن می‌توان تمام سنسورهای دیوایس را غیرفعال کرد. البته این کاشی زمانی نمایان می‌شود که شما Developer Options (گزینه‌های توسعه‌دهنده) را فعال کرده باشید. البته بعید نیست به منظور راحتی کاربر، این تاگل‌های سنسور در اندروید 12 به بخش تنظیمات حریم شخصی منتقل شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3505/first-look-at-the-android-12-redesign-based-on-alleged-screenshots_05.jpg

از دیگر تغییرات احتمالی اندروید 12 می‌توان به انتخاب ویجت اشاره کرد. به باور برخی کارشناسان، ویجت‌هایی که اخیرا به نسخه جدید iOS اضافه شده‌اند، از جهاتی نسبت به ویجت‌های اندروید برتری دارند. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد ایجاد تحول در ویجت‌ها را دارد یا خیر، اما از ظواهر امر پیداست که این قسمت حداقل با چند تغییر همراه خواهد بود. در تعدادی از اسکرین‌شات‌های منتسب به اندروید 12، ویجت جدیدی تحت عنوان Conversations (گفت‌وگوها) دیده می‌شود که مواردی از قبیل پیام‌های اخیر، تماس‌های از دست رفته یا وضعیت‌های فعالیت را برجسته می‌کند. ویجتی که در این اسکرین‌شات‌ها دیده می‌شود کوچک بوده و در کوچک‌ترین اندازه‌اش می‌تواند تنها یک پیام/تماس/وضعیت را به همراه عکس پروفایل کاربر به نمایش بگذارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3505/first-look-at-the-android-12-redesign-based-on-alleged-screenshots_06.jpg

برخی اسناد منتشرشده درباره نسخه بعدی اندروید حاکی از آنند که گوگل قصد دارد ویجت‌های گفت‌وگو و علامت هشدار برای استفاده از دوربین و میکروفون در نوار وظیفه را به قابلیت‌های الزامی برای همه دیوایس‌های مجهز به اندروید 12 تبدیل کند. این ویجت‌ها امکان دسترسی به People Shortcuts (میان‌برهای مخاطبین) – که شامل آواتار، نام، محتوای نوتیفیکیشن، و اطلاعات مربوط به وضعیت هستند – را فراهم می‌کند. جالب است بدانید در اسکرین‌شات‌های منتشر شده حاوی ویجت گفت‌وگوها، از تصاویر بازیگران سریال Friends استفاده شده است.

با توجه به ناقص بودن سند درز کرده، نمی‌توان اصالت تصاویر را 100 درصد تأیید کرد. اما به گفته xda-developers – که برای نخستین بار این مطالب را منتشر کرد – اسکرین‌شات‌ها مربوط به سندی‌ست که از منبعی قابل‌اعتماد به دست آمده و در گذشته، همین منبع سندهای محرمانه دیگری را نیز با xda-developers به اشتراک گذاشته است.

در هر حال، در صورت حفظ روال پیشین سال‌های گذشته گوگل، چند روز دیگر با انتشار رسمی نسخه پیش‌نمایش اندروید 12، جزییات بیشتر و دقیق‌تری از تغییرات این سیستم‌عامل، افشا خواهد شد. از جمله تغییرات دیگری که از اندروید 12 انتظار می‌رود، می‌توان به سیستم زمینه (تم) بهتر، قابلیت hibernation (یا آماده‌باش) برای اپلیکیشن‌ها، استفاده همزمان از دو یا چند اپلیکیشن مشابه (موسوم به app pairs)، قابلیت دو ضربه بر پشت گوشی برای اجرای برخی فرمان‌ها و به اشتراک‌ گذاشتن رمز وای-فای با دیوایس‌های مجاور اشاره کرد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.