رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

فاجعه برای ورج: ۲۰۰ روز سابقه تراکنش روی بلاک چین ورج از بین رفت!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سازماندهی مجدد یا همان بازگشت تراکنش‌ها در بلاک چین ورج (Verge) باعث ایجاد مشکلی حاد روی این شبکه شده است. در نتیجه این اتفاق سوابق ثبت‌شده در ۶ ماه گذشته روی این بلاک چین از بین رفته است. در این بین برخی از کاربران ارزدیجیتال ادعا کرده‌اند که موجودی ورج آنها روی کیف پول‌هایشان صفر شده است. توسعه‌دهندگان ورج وعده داده‌اند که این مشکل را رفع خواهند کرد.

به گزارش کوین تلگراف، شبکه ورج با سازماندهی مجدد گسترده‌ای مواجه شده است. در نتیجه این اتفاق تراکنش‌هایی که بعد از ماه ژوییه ۲۰۲۰ انجام شده بودند، جایگزین شده‌اند.

از این اتفاق به‌عنوان «بزرگترین سازماندهی مجدد در تاریخ ۱۰۰ ارز بزرگ بازار» یاد می‌شود. با این حال تحلیل‌گران هنوز تأیید نکرده‌اند که این اتفاق در نتیجه یک حمله هماهنگ‌شده بوده است.

آنتوین لا کلاوز (Antoine Le Calvez)، از مدیران ارشد کوین مترکیس (Coinmetrics)، در توییتی با اشاره به این اتفاق گفت که حداقل ۵۶۰,۰۰۰ بلاک روی بلاک چین از بین رفته است.

طبق گمانه‌زنی‌های کوین متریکز، این اتفاق در نتیجه دوباره خرج کردن رخ داده است. دوباره خرج کردن نوعی حمله بلاک چینی است که در آن مهاجم ارزهای خود را در دو تراکنش جداگانه خرج می‌کند‌. از پیامدهای این نوع حملات می‌توان به دوشاخه‌شدن بلاک چین اشاره کرد. کلاوز معتقد است که با توجه به ابعاد این حادثه، رفع مشکل و یافتن منشأ دقیق سازمان‌دهی دوباره وقت‌گیر خواهد بود.

با توجه به اینکه بلاک‌ها از روی بلاک چین پاک شده‌اند، هر کسی که پس از ژوییه ۲۰۲۰ ورج دریافت کرده است، ممکن است ارزهای خود را از دست داده باشد. هاسو (Hasu)، یکی از محققان دریبیت (Deribit)، در توییتی اعلام کرد که هزاران حساب موجودی خود را از دست داده‌اند. یکی از سرمایه‌گذاران ورج هم اعلام کرده است که موجودی حسابش صفر شده است.

هاسو با توجه به ابعاد این حمله احتمالی معتقد است که نودها می‌توانند با رد زنجیره مهاجم، زنجیره پیشین را بازگردانند و به‌راحتی مشکل را حل کنند. او در ادامه به آسیب‌پذیری‌های موجود در بلاک چین‌هایی که امکان استخراج با کارت گرافیک را مهیا می‌کنند، اشاره کرد.

این اولین بار نیست که برای جبران خسارت‌های حمله‌های این چنینی، پیشنهادی مبنی بر بازگرداندن تراکنش‌ها مطرح می‌شود. هاسو از حمله ۵۱ درصدی سال ۲۰۱۹ به ورتکوین (Vertcoin) از مثالی برای این اتفاق یاد می‌کند. در همان سال، صرافی بایننس هم هک شد و حدود ۴۰ میلیون دلار سرمایه کاربران از دست رفت. در آن زمان چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، از ماینرها خواست که تراکنش‌های شبکه را برگردانند تا به این وسیله،‌ سرمایه‌های از دست رفته کاربران هم بازگردانده شود. این ایده بلافاصله از سوی ماینرها رد شد.

یک تصویر تأییدنشده در توییتر دست‌به‌دست می‌شود که در آن الکساندره (AlexanDre)، مشاور ورج، ادعا می‌کند که منشأ این اتفاق نودهایی بودند که قصد ایجاد فورک داشتند. او در ادامه گفت که این اتفاق ناشی از یک حمله ۵۱ درصدی نیست.

بلاک چین ورج

پس از انتشار این خبر، قیمت ورج با حدود ۱۵ درصد کاهش به ۰.۰۲۴ دلار رسید. با کاهش قیمت این ارز دیجیتال، ورج از فهرست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار هم خارج شد. کاوشگر بلاک ورج هم در حال حاضر از دسترس خارج شده است.

The post فاجعه برای ورج: ۲۰۰ روز سابقه تراکنش روی بلاک چین ورج از بین رفت! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.