رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

یک طرح گرافیکی به‌صورت توکن با قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار به فروش رفت

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

یک طراح گرافیک توکن غیرمثلی روز ولنتاین خود را به قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار در فروشگاه زورا (Zora) به فروش رساند.

به گزارش دیکریپت، دیوید رودنیک (David Rudnick)، طراح گرافیک، یک توکن غیرمثلی (NFT) روز ولنتاین را به قیمت نزدیک به ۲۰,۰۰۰ دلار فروخته است. رودنیک به خاطر همکاری‌های سطح بالا با موسیقیدان‌هایی چون بلک میدی (Black Midi)، نیکلاس جار (Nicolas Jaar) و وان‌اُهتریکس پوینت نِوِر (Oneohtrix Point Never) مشهور است.

توکن‌های غیرمثلی اقلام کلکسیونی در بلاک چین اتریوم هستند. ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و لایت کوین مثلی هستند، به این معنا که یک واحد از آن‌ها با هر واحد دیگری از همان سکه قابل‌معاوضه است.

اما توکن‌های غیرمثلی دارایی‌های منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند نماینده هر چیزی باشند. کریپتوکیتیز (CryptoKitties) از نمونه‌های نخستین توکن‌های غیرمثلی است. این بازی از گربه‌های کلکسیونی تشکیل شده که هرکدام از آن‌ها یک توکن غیرمثلی است.

توکن غیرمثلی رودنیک یک تصویر دیجیتال به نام «ساقه» (Stem) است. این تصویر بازنمایی از یک گل است که زیر آن نوشته شده، «مدت‌هاست این رویا را می‌بینم». همان‌طور که در تصویر می‌بینید، این گل دارای افکتی پیکسلی است.

ولنتاین مبارک، دنیای قشنگ نو. باشد تا با ساخت چنین پلتفرم‌هایی، تمام آفرینندگان آثار سود ببرند. – مدت‌ها است که این رویا را می‌بینیم.

یک فرد ناشناس این اثر را به قیمت ۱۰.۸ WETH (اتر قفل‌شده) در فروشگاه توکن غیرمثلی زورا خرید. پلتفرم زورا اواخر سال گذشته در اولین مرحله جذب سرمایه، ۲ میلیون دلار سرمایه از شرکت‌هایی مثل سرمایه‌گذاری کیندرد (Kindred Ventures) و سرمایه‌گذاری کوین بیس (Coinbase Ventures) جمع‌آوری کرد.

تمرکز بر حقوق آفرینندگان آثار، زورا را از رقبایی مانند سوپرریر (SuperRare) و نیفتی گیت‌وی (NiftyGateway)، پلتفرم مورد حمایت برادران وینکلواس، متفاوت می‌کند.

وقتی یک اثر در بازار سنتی فروخته می‌شود، هنرمندان از سودهای آتی اثر در بازار ثانویه محروم می‌شوند. اما اگر یک توکن غیرمثلی در زورا ایجاد کنید، می‌توانید در همه فروش‌های آینده اثر خود سهم داشته باشید. در مورد اثر «ساقه» از رودنیک، سهم آفریننده ۱۰ درصد است.

توکن‌های غیرمثلی به‌عنوان واسطه‌ای برای هنرهای تجسمی در سال گذشته به محبوبیت زیادی دست یافتند. در یک حراجی در ماه دسامبر، هنرمندی به نام بیپل (Beeple) ۳.۵ میلیون دلار از مجموعه ۲۰ توکن غیرمثلی خود درآمد کسب کرد.

مایک شینودا (Mike Shinoda) عضو گروه موسیقی راک لینکین پارک (Linkin Park) نیز هفته گذشته یک توکن غیرمثلی در زورا ایجاد کرد.

با این حال، رودنیک مسحور آرمان‌شهرگرایان بلاک چین نشده است. او در پاسخ به توییتی درباره اینکه چرا پلتفرم‌هایی مثل زورا خود را بیشتر وقف هنرمندان مشهور و اهل فناوری می‌کند، گفت که فضای توکن‌های غیرمثلی هنوز جا برای رشد دارد. او نوشت: «این فناوری اگر در حد فروشگاه باقی بماند، تنها باعث افزایش نابرابری می‌شود.»

The post یک طرح گرافیکی به‌صورت توکن با قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار به فروش رفت appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.