رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

Nikkei Asia: احتمال کاهش بیش از 50 درصدی تولید اسمارت‌فون توسط هواوی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3525_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کسب‌وکار هواوی در زمینه گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر با چالش‌های گوناگونی مواجه بوده و تحریم‌های دولت آمریکا علیه کمپانی چینی و زنجیره تأمین آن بر این مشکلات بیش از پیش افزوده استد. از این رو به نظر می‌رسد سال 2021، از لحاظ عرضه اسمارت‌فون‌های جدید، بدترین دوران پیشِ روی غول چینی خواهد بود. هواوی در مقابل فشارها تصمیم گرفته که تا حد امکان کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را حفظ کند؛ اما تحقق این امر آسان نیست و شرکت باید خود را برای مواجهه با شرایط سخت آماده سازد. در همین راستا به گزارش Nikkei Asia، هواوی اخیرا به تأمین‌کنندگان قطعات خود اطلاع داده که امسال نسبت به سال 2020 گوشی‌های کمتری را تولید خواهد کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3525/huawei-to-cut-phone-production-by-more-than-half-in-2021-nikkei-asia-report_01.jpg

بر اساس این گزارشات، به نظر می‌رسد هواوی به اندازه تولید 70 تا 80 میلیون دستگاه در کل سال قطعه سفارش خواهد داد که کاهش 60 درصدی را نسبت به 189 میلیون دستگاه عرضه‌شده در سال گذشته نشان می‌دهد؛ همچنین این رقم در مقایسه با 240 میلیون گوشی ارائه شده به بازار از سوی این شرکت در سال 2019 افتی قابل توجه به شمار می‌رود.

به این ترتیب، سبد محصولات هواوی نیز تحت تأثیر شرایط سخت شرکت قرار خواهد گرفت و به تدریج از تولید و عرضه اسمارت‌فون‌های پیشرفته دور می‌شود. دلیل عمده این مسئله ناتوانی هواوی در تأمین نیازها برای ساخت دستگاه‌های سازگار با فناوری نسل پنجم است که ناچار غول چینی را همچنان در حوزه محصولات مبتنی بر 4G باقی نگاه می‌دارد. البته این بدان معنا نیست که هواوی در سال 2021 دستگاه‌های 5G تولید نخواهد کرد، اما به هر حال مشکلات سبب کاهش جدی تعداد گوشی‌های تولیدشده شرکت می‌شود. چنان که گزارش‌ها از مشکلات مربوط به تأمین قطعات مورد نیاز سری P50 خبر می‌دهند.

به گفته برخی تأمین‌کنندگان، این امر می‌تواند به کاهش بیشتر تعداد کل گوشی‌های تولیدی ابرشرکت چینی تا حدود 50 میلیون دستگاه بینجامد. این در حالی است که زیربرند آنر دسترسی گسترده‌ای به قطعات ضروری برای تولید گوشی‌های پیشرفته دارد و ممکن است با رشد در این عرصه، بر کمپانی مادر سابق خود سایه بیفکند. البته برای مشاهده درستی این پیش‌بینی‌ها باید تا پایان سه‌ماهه کنونی و انتشار گزارش‌ها منتظر ماند.

هواوی در کنار مشکلات مربوط به تأمین قطعات، با قطع دسترسی به سرویسهای گوگل نیز مواجه است و از زمان آغاز این محدودیت‌ها، پیوسته شاهد کاهش فروش محصولات خود بوده است. دولت آمریکا همچنین با اِعمال ممنوعیت واردات از شرکت‌های غیرآمریکایی که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند، ضربه سخت دیگری را به هواوی وارد ساخته است. این دشواری‌ها در نهایت سبب شد غول چینی زیربرند آنر را در نوامبر سال گذشته میلادی واگذار نماید و جایگاه مستحکم خود را در فهرست پنج سازنده برتر گوشی هوشمند جهان از دست بدهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3525/huawei-to-cut-phone-production-by-more-than-half-in-2021-nikkei-asia-report_02.jpg

ظاهراً تغییر دولت آمریکا هم دست کم در کوتاه مدت تأثیری بر شرایط پیشِ روی هواوی نخواهد داشت. در روزهای ابتدایی ماه جاری میلادی، جینا ریموندو (Gina Raimondo)، نامزد بایدن برای وزارت بازرگانی، از این مسئله سخن گفت که «دلیلی» برای رفع محدودیتهای تجاری علیه هواوی نمی‌بیند و همچنان این شرکت چینی را خطری برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آورد.

در همین حال، رن ژنگ‌فی (Ren Zhengfei)، بنیان‌گذار و مدیر عامل هواوی، از دولت آمریکا خواسته است که در مقابل کمپانی‌های چینی رویکرد بازتری داشته باشد؛ اما علی‌رغم تقاضای مدیران هواوی از رئیس جمهور آمریکا برای تجدید نظر در تحریم‌ها، نباید امیدوار بود که در کوتاه مدت شرایط به سود هواوی تغییر کند.

در حال حاضر، هواوی برای عرضه گوشی خم‌شونده Mate X2 در هفته آینده آماده می‌شود؛ اما چشم‌انداز عرضه و فروش این اسمارت‌فون به سبب دسترسی نداشتن به سرویس‌های گوگل چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. با این حال کشور چین همچنان دژ مستحکمی برای هواوی به حساب می‌آید و مدیران شرکت می‌توانند از ادامه موفقیت خود در داخل مرزهای این کشور، دست کم در کوتاه مدت، اطمینان داشته باشند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.