رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بانک مرکزی ژاپن آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را آغاز می‌کند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بانک مرکزی ژاپن در نظر دارد طرح آزمایشی ین دیجیتال را بهار آینده آغاز کند؛ این در حالی است که این بانک هنوز مسیری طولانی برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه تلاش‌ها جهت انتشار آن در پیش دارد.

به گزارش کریپتونیوز، به نظر می‌رسد بانک مرکزی ژاپن از این موضوع آگاه است که چین با تعهد نسبت به انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC)، در این مسیر پیشتاز است. در همین حال، سایر بانک‌های مرکزی نیز در حال ورود به مراحل پیشرفته‌ای از پروژه‌های خود هستند. به این ترتیب بانک مرکزی ژاپن می‌خواهد پاسخی برای تغییرات در فضای بین‌المللی آماده کند.

بانک مرکزی ژاپن طرح اولیه خود را «آزمایش مرحله اول» نامیده است. این بانک از توکنی استفاده می‌کند که عملیات اصلی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را انجام می‌دهد. این طرح آزمایشی بر روی مسائل مربوط به توزیع و انتشار ارز دیجیتال نیز متمرکز خواهد شد. بانک مرکزی ژاپن می‌خواهد فناوری دفتر کل (Ledger)، نوآوری‌های مربوط به تاریخچه تراکنش‌ها و راهکار‌های همکاری متقابل با کسب‌و‌کار‌های بخش خصوصی را آزمایش کند.

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که طرح آزمایشی اولیه‌اش حدود یک سال زمان خواهد برد. پس از آن وارد مرحله دوم خواهد شد که آزمایش امکان‌سنجی است. این در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که نتایج حاصل از مرحله اول به اندازه کافی امید بخش باشد.

توکیو ابتدا از ایده انتشار ین دیجیتال اجتناب می‌کرد. برخی از مدیران مالی و دولتی بر این عقیده بودند که سیستم‌های پرداخت الکترونیک موجود در بخش خصوصی، نیاز به جایگزین منتشر‌شده از سوی بانک مرکزی را کاهش داده است.

با این حال، ژاپن به وابستگی به پول نقد مشهور است؛ به‌خصوص این امر در شهروندان مسن‌تر مشهود است؛ تناقضی غیرمعمول در کشوری که یکی از پیشرفته‌ترین‌های جهان در فناوری است.

به نظر می‌رسد پیشرفت یوان دیجیتال که آغاز به کار آن تا پیش از بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن (۱۲ ماه دیگر) قطعی است، بانک‌های مرکزی ژاپن و کره جنوبی را به اقدام در این زمینه تشویق کرده است.

The post بانک مرکزی ژاپن آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را آغاز می‌کند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.