رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گری اسکیل به‌دنبال سرمایه‌گذاری در برخی آلت کوین‌های مطرح بازار

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

همزمان با رشد روزافزون صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs) بیت کوین در کشور کانادا و ظهور رقبای جدید، شرکت گری اسکیل (Grayscale) به فکر سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها افتاده است و آن‌ها را به‌شدت زیر نظر دارد. طبق اطلاعیه تازه این شرکت، گری اسکیل قصد دارد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تازه‌ای با محوریت آلت کوین‌ها راه‌اندازی کند.

به گزارش کریپتونیوز منتشر شد، گری اسکیل دست کم ۲۳ دارایی دیجیتال مختلف را برای ارائه محصولات احتمالی جدید تحت‌نظر دارد. این شرکت خصوصی با مسئولیت محدود که با نام رسمی گری اسکیل اینوستمنت (Grayscale Investment) در سال ۲۰۱۳ توسط گروه دیجیتال کارنسی (Digital Currency Group) تأسیس شد، هم اکنون بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال در جهان را در اختیار دارد.

ارزهای دیجیتال زیر در لیست دارایی‌هایی هستند که توجه گری اسکیل را به خود جلب کرده‌اند و این شرکت قصد بررسی آن‌ها را دارد:

آوی (AAVE)، بت (BAT)، کاردانو (ADA)، چین لینک (LINK)، کامپاند (COMP)، کازماس (ATOM)، دیسنترالند (MANA)، ایاس (EOS)، فایل کوین (FIL)، فِلو (FLOW)، لایو پیر (LPT)، میکر (MKR)، مونرو (XMR)، نیومورا (NMR)، پولکادات (DOT)، رزرو رایتس (RSR)، بلاک استک (STX)، سوشی سواپ (SUSHI)، سینتتیکس (SNX)، تزوس (XTZ)، گراف (GRT)، یونی سواپ (UNI) و یرن فایننس (YFI).

مایک سوننشین (Michael Sonnenshein) مدیرعامل تازه گری اسکیل در این باره گفت:

ممکن است این دارایی‌ها به یکی از محصولات برجسته این شرکت برای سرمایه‌گذاری تبدیل نشوند ولی ما وظیفه داریم با ایجاد تنوع بیشتر در سبد سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران، زمینه‌ را برای کسب سود بیشتر آن‌ها فراهم کنیم.

این شرکت همچنین تأکید کرد که هیچ تضمینی برای تبدیل شدن تمامی این دارایی‌ها به یک محصول سرمایه‌گذاری وجود ندارد. ایجاد یک محصول جدید برای سرمایه‌گذاری و افزودن آن به محصولات فعلی گری اسکیل نیازمند طی کردن مراحل کامل بازنگری، کنترل داخلی، تدارکات امانی و ملاحظات قانونی قابل توجهی خواهد بود. محصول جدید گری اسکیل پس از طی تمام این مراحل، توسط اطلاعیه مربوط به محصولات سرمایه‌گذاری، معرفی شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

اما بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین در جهان، اخیرا همزمان با رکوردشکنی‌های پیاپی قیمت بیت کوین و هجوم سرمایه‌گذاران برای خروج از بازار، اقدام به فروش بخشی از دارایی‌های خود کرده است. طبق داده‌های به دست آمده از بلومبرگ، با کاهش ۱۲ درصدی قیمت بیت کوین طی هفته جاری، حدود ۲۱ درصد از دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین به ارزش ۳۱.۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.

جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله در بورس نشریه‌ی بلومبرگ، در این باره گفت:

این موضوع بیانگر این واقعیت است که با قیمت کنونی بیت کوین، میزان عرضه در بازار افزایش یافته و تقاضا برای این ارز دیجیتال در این سطح قیمت کاهش یافته است.

سوننشین که روز پنجشنبه طی مصاحبه خود با خبرگزاری بلومبرگ درباره کاهش اضافه‌ارزش صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین گری اسکیل گفت:

مطمئناً این موضوع ریسک بزرگی است. در این هیچ شکی نیست. اما در نهایت کشف قیمت در صندوق تراست بیت کوین به صورت روزانه، توسط نیروی عرضه و تقاضای موجود در بازار انجام می‌شود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت گری اسکیل به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا با خرید سهام منتشرشده در لیست‌های عمومی، از طریق راه‌های سنتی اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند. این صندوق‌ها دارایی‌های دیجیتال را نگهداری می‌کنند و ارزش هر سهم از یک صندوق به مقدار دارایی دیجیتال تحت مدیریت این شرکت بستگی دارد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در گری اسکیل

از طرفی، به نظر می‌رسد تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله یا ETFها در کانادا رو به افزایش است و به این ترتیب گزینه‌های مختلفی در اختیار سرمایه‌گذاران بیت کوین قرار می‌گیرد. این در حالی است که تنها در ماه فوریه سال جاری شاهد راه‌اندازی دو صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در کانادا بوده‌ایم.

یکی از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نام پرپس اینوستمنت (Purpose Investments) توسط یک شرکت مدیریت دارایی مستقر در تورنتو راه‌اندازی شده و به وسیله نهاد نظارت بر اوراق بهادار کانادا و کمیسیون اوراق بهادار انتاریو به تصویب رسید. صندوق قابل‌معامله در بورس دیگر، متعلق به شرکت Evolve Funds Group بود و معاملات خود را در بورس اوراق بهادار تورنتو با نماد EBIT آغاز کرد.

پیش از این نیز شرکت کانادایی ناین پوینتز پارتنرز (Ninepoint Partners) پس از جمع‌آوری نزدیک به ۱۸۰ میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری خصوصی، اقدام به راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین کرده بود.

طبق گزارش رویترز و به‌نقل از تاد روزنبلوث (Todd Rosenbluth)، مدیر یک صندوق قابل معامله و مرکز مستقل تحقیقات بنیادین و علمی سرمایه گذاری (CFRA)، از سال ۲۰۱۳ تا کنون هشت شرکت برای ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری ETF در ایالات متحده آمریکا تلاش کرده اما موفق نشده‌اند.

روزنبلوث همچنین گفت:

در حالی که برخی معتقدند ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری کانادایی بستر مناسبی برای ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری آمریکایی فراهم خواهد کرد، ما از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) انتظار داریم تا با رهبر جدید خود وقت بیشتری برای بررسی پرونده‌های جدید شرکت ون‌ایک (VanEck) و امثال آن بگذارد.

نیت گراچی (Nate Geraci)، مدیر عامل شرکت مشاوره‌ای EFT Store هم درباره اینکه افزایش رقابت در این زمینه چه معنایی برای گری اسکیل خواهد داشت گفت:

اگرچه امسال شاهد عرضه چندین محصول از سمت رقبا بودیم، اما حقیقت ناخوشایند برای سرمایه‌گذاران صندوق گری اسکیل این است که با افزایش رقابت، تقاضا برای محصول کمتر می‌شود که این موضوع می‌تواند منجر به کاهش اضافه ارزش (Premium) یا حتی تخفیف‌های ارائه شده شود.

The post گری اسکیل به‌دنبال سرمایه‌گذاری در برخی آلت کوین‌های مطرح بازار appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.