رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

رونق NFT‌ها؛ افزایش شدید قیمت فلو (Flow) و چیلیز (Chiliz)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

افزایش محبوبیت پروژه‌های NFT‌ از یک طرف و افزایش قیمت بیت کوین در هفته‌های گذشته از سوی دیگر، باعث شده است که قیمت ارزهای دیجیتال نظیر چیلیز (Chiliz) و فلو (Flow) با جهش‌هایی سه‌رقمی همراه شود.

به گزارش کوین تلگراف و بر اساس داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant)، سرمایه‌گذاران اصلاح اخیر بازار را به‌عنوان یک کف قیمت در نظر گرفتند و اقدام به خرید کردند. این اصلاح پس از سقوط قیمت بیت کوین به ۴۸,۰۰۰ دلار انجام شد. از سوی دیگر، مقصد بیشتر سرمایه‌های خروجی از صرافی کوین بیس کیف پول‌های امانی (کاستودین) بوده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نهادی احتمال می‌دهند قیمت بیت کوین در آینده‌ای نزدیک جهش داشته باشد.

جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل صرافی کراکن هم پیش‌تر در مصاحبه‌ای با شبکه بلومبرگ اعلام کرد که رسیدن قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار در ده سال آینده منطقی است. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد که بیت کوین می‌تواند از طلا، به‌عنوان یک ذخیره ارزش، پیشی بگیرد.

همزمان با جهش قیمت بیت کوین از ۴۷,۰۰۰ دلار به ۵۱,۰۰۰ دلار، توکن‌های غیرمثلی هم که از آنها به‌عنوان رقیب حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یاد می‌شود، با جهش همراه شدند. در حال حاضر، رونق این توکن‌ها به‌اندازه‌ای بالاست که هنرمندان مشهور این پلتفرم‌ها،‌ در عرض چند دقیقه کارهای خود می‌فروشند. در سوی دیگر، توکن‌های غیرمثلی حوزه ورزشی هستند که آنها هم با رشدی قابل‌قبول مواجه شدند.

در ادامه به بررسی برخی از عوامل بنیادی پروژه‌های توکن غیرمثلی خواهیم پرداخت.

جفت ارز چیلیز/دلار

چیلیز (CHZ) که در حوزه استفاده از بلاک چین در ورزش فعالیت می‌کند، سال‌ها در بحث توکن‌های هواداری با برخی از مشهورترین باشگاه‌های فوتبال اروپایی همکاری کرده است. اواخر سال ۲۰۲۰، این شرکت اعلام کرد که همکاری خود را با صرافی بایننس آغاز کرده است. پس از اعلام این خبر، چیلیز توکن هواداری باشگاه آث میلان را به فهرست توکن‌های خود اضافه کرد. این مسئله در مدتی کوتاه سودی ۶ میلیون دلاری بای چیلیز به همراه داشت. کمی بعد، این شرکت اعلام کرد که با ۲۳ نهاد فعال در حوزه ورزش‌های الکترونیکی برای عرضه توکن‌های هواداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

نمودار قیمت چیلیز

چیلیز همچنین اعلام کرده است که قصد گسترش کسب‌وکار خود در کشور آمریکا را دارد. الکساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus)، مدیرعامل این شرکت، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دفتری در نیویورک راه‌اندازی خواهد کرد. او همچنین گفت که چیلیز برنامه‌هایی برای همکاری با لیگ‌های محلی و تیم‌های ورزشی در این ایالت دارد.

اگر چیلیز بتواند تیم‌های مطرح آمریکایی را ترغیب به استفاده از پلتفرم خود کند، باید منتظر افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال باشیم. دریفوس در ادامه گفت که شرکتش در نظر دارد تا سود ۳۰ میلیون دلاری مشترک با شرکای خود در سال گذشته را دو برابر کند.

قیمت چیلیز ۲۳ فوریه (۵ اسفند) در کف ۰.۰۳۲۴۶۸ دلاری قرار داشت ‌و در حال حاضر در محدوده  ۰.۱۵۵ دلار معامله می‌شود که نشان از جهش ۳۷۷ درصدی این ارز دیجیتال در کمتر از ۱ هفته گذشته دارد. این افزایش قیمت شدید، باعث شد که شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای محدوده ۸۹ برسد که نشان‌دهنده اشباع خرید در کوتاه‌مدت است. این مسئله می‌تواند به اصلاح یا تثبیت قیمت در چند روزه آینده ختم شود.

اولین حمایت پیش روی چیلیز در فیبوناچی ۳۸.۲ و قیمت ۰.۱۰۸ دلار قرار دارد. اگر قیمت از این حمایت احیا شود، نشان‌دهنده آن است که خریداران منتظر اصلاح‌های گسترده نمی‌مانند و در اصلاح‌های جزئی هم اقدام به خرید می‌کنند.

در صورتی که خریداران از آنجا قیمت را تا ۰.۱۵۵۰۰۴ دلار بالا ببرند، این ارز می‌تواند تا ۰.۲۳۰۷۳۱ دلار جهش داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را تا ۰.۱۰۸۱۹۵ دلار پایین بیاورند، احتمال سقوط تا فیبوناچی ۵۰ درصدی و ناحیه ۰.۰۹۳۷ دلار هم وجود دارد. پس از آن فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی و قیمت ۰.۰۷۹۲۷۷ دلار پیش روی چیلیز خواهد بود. در این صورت می‌توان نتیجه گرفت که شتاب قیمت تضعیف شده است.

پیش از نوسان گسترده بعدی، ممکن است چیلیز در یک کانال مشخص، نوسانات عرضی داشته باشد.

جفت ارز فلو/دلار

از دهه ۱۹۲۰ میلادی تا به اینجا، بازار معاملات کارت‌های ورزشی با عکس بازیکنان مشهور و محبوب داغ بوده است. در این میان برخی از کارت‌های کمیاب با قیمت‌های بسیار معامله می‌شوند. با این حال، در دنیای دیجیتال امروز، کارت‌های فیزیکی در حوزه توکن‌های غیرمثلی، نقشی چندان پراهمیت ایفا نمی‌کنند. مثلا اِن‌بی‌اِی تاپ شات (NBA Top Shot) را در نظر بگیرید. این بازار که بر بستر بلاک چین فلو ایجاد شده است، در چند ماه گذشته بیش از ۲۳۰ میلیون دلار فروش داشته است.

نمودار قیمت فلو

جنون حوزه توکن‌های غیرمثلی همچنان در حال افزایش است. یک هنرمند دیجیتال مشهور و قدیمی به اسم بن مارو (Ben Mauro)، با قرار دادن کارهای خود در بازار «VIV3»، اولین بازار این چنینی در بلاک چین فلو، توانست حدود ۲ میلیون دلار درآمد کسب کند. نکته جالب اینجاست که کارهای هنری او تنها در عرضه ۷ دقیقه فروش رفتند.

بازار اوپن (OpenSea) که به‌عنوان بزرگترین بازار توکن‌های غیرمثلی شناخته می‌شود، چندی پیش اعلام کرد که از بلاک چین فلو استفاده خواهد کرد. هدف از بکارگیری این بلاک چین ایجاد یک اقتصاد به‌شدت آزاد برای دارایی‌های دیجیتال کلکسیونی عنوان شده بود.

فلو همچنین میزبان دارایی‌های دیجیتالی کلکسیونی از UFC‌ و دکتر سوز (Dr. Suess) است و راه‌اندازی شبکه اصلی (Mainnet) آن، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و هنرمندان بسیاری را به‌سمت خود جذب کرده است.

توکن فلو (FLOW) از اواخر ماه ژانویه (بهمن) عملکرد بسیار عالی داشته است. جهش قیمت فلو از ۲۶ فوریه (۸ اسفند) و در محدوده ۱۸.۳۷۹ دلار آغاز شد. قیمت فلو در حال حاضر با ۱۲۴ درصد رشد در عرض یک هفته، به ۴۱.۲۷۵ دلار رسیده است.

جهش چند روز اخیر فلو پیش از آن رخ داد که شاخص قدرت نسبی به محدوده اشباع خرید وارد شد. وقتی این شاخص به محدوده اشباع خرید وارد می‌شود، نشان از افزایش شدید خریدها توسط سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت دارد. کندل بزرگ ۳ مارس (۱۳ اسفند) و کندل امروز حاکی از آن است که معامله‌گران به‌دنبال برداشت سود خود از این جهش‌ها هستند.

هر بازگشت قیمت به سطوح فعلی ممکن است در محدوده ۳۰ دلار با حمایت همراه شود. در صورتی که قیمت بتواند از این ناحیه روند احیای خود را آغاز کند، نشان از قدرت روند خواهد داشت. جفت ارز فلو/دلار ممکن است تا مقاومت روانی ۵۰ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲.۵۸ دلار) برسد، می‌توان گفت که رویکرد صعودی نقض شده است؛ به‌عبارت دیگر در این صورت روند بازار با نقطه عطف همراه خواهد بود.

The post رونق NFT‌ها؛ افزایش شدید قیمت فلو (Flow) و چیلیز (Chiliz) appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.