رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Asus ROG Phone 5 – هیولای دنیای بازی با رم 18 گیگابایتی!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3555_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت ایسوس در روز چهارشنبه 10 مارچ 2021 (20 اسفند 1399) از جدیدترین گوشی مخصوص بازی خود با نام ROG Phone 5 رونمایی کرده است این گوشی که تنها چند روز پس از رقیب بزرگ آن یعنی Nubia Red Magic 6 معرفی شده از مشخصاتی بالایی بهره می‌برد و قابلیت‌های متعددی در زمینه بازی به آن افزوده شده است. ROG Phone 5 را باید ادامه‌ای بر ROG Phone 3 دانست که در تابستان 2020 معرفی شده بود. این گوشی در چندین ورژن مختلف ارائه می‌شود که تفاوت‌های اصلی آن‌ها را باید در حافظه رم، حافظه داخلی و برخی موارد دیگر جست‌وجو کرد. همه این ورژن‌ها البته به پروسسور Snapdragon 888 مجهز بوده و از لحاظ صفحه‌نمایش، دوربین و باتری تفاوتی با یکدیگر ندارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_01.jpg

در همین ابتدا اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که چه اتفاقی برای ROG Phone 4 افتاده و چرا ایسوس از ROG Phone 3 به‌ یک‌باره به نسخه 5 سوییچ کرده باید به این مسئله اشاره کرد که تلفظ عدد 4 در زبان چینی به کلمه مرگ شباهت داشته و بنابراین در دید عوام عدد نحسی به حساب می‌آید و برخی سازندگان از ذکر آن در مقابل نام محصولات خود پرهیز می‌کنند که از آن جمله به‌جز ایسوس باید به OnePlus اشاره کرد که به ‌یک‌باره از OnePlus 3 به OnePlus 5 پرش کرد.

ROG Phone 5 همانطور که اشاره شد در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود که شامل ورژن عادی، نسخه پرو و یک ورژن محدود Ultimate می‌شود و با این‌که عمده تفاوت آن‌ها را باید در میزان رم و حافظه داخلی آن‌ها جست‌وجو کرد اما این تفاوت‌ها به همین موارد ختم نشده و برای نمونه همراه این دو گوشی یک کیس محافظ و یک فن مخصوص با نام AeroActive Cooler 5 ارائه می‌شود که دو دکمه دیگر نیز روی آن قرار دارد. نسخه Ultimate به کنترلرهای لمسی دیگر نیز مجهز شده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_02.jpg

نسل جدید گوشی‌های مخصوص بازی ایسوس از لحاظ ظاهری به ROG Phone 3‌ بی‌شباهت نبوده و با این‌که الگوها و طراحی بخش پشتی آن با تغییراتی روبرو شده اما شرایط در بخش رویی و دوربین‌های اصلی به قرار سابق است. نسخه معمولی این خانواده را در یک نگاه با مشاهده بخش پشتی می‌توان از نسخه پرو و Ultimate تشخیص داد؛ جایی‌که در نسخه عادی لوگوی ROG به‌صورت دو رنگ با افکت پلکانی به‌نمایش گذاشته می‌شود. اما در دو نسخه Ultimate و پرو با حذف این لوگو، از یک نمایشگر کوچک با فناوری ماتریکس PMOLED با نام ROG Vision استفاده شده که در موقعیت‌هایی مثل دریافت تماس، لودینگ بازی، شارژ باتری و ورود به حالت X، تصاویری گرافیکی را به نمایش می‌گذارد. این پنل در نسخه پرو به‌صورت رنگی و در ورژن Ultimate به‌صورت تک‌رنگ و مونوکروم در نظر گرفته شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_03.jpg

بهبود طراحی ROG Phone 5 تنها به موارد بصری ختم نشده و در زمینه‌های مهم و کاربردی دیگر نیز نسبت به قبل با ارتقاء روبرو شده است؛ از جمله این موارد باید به 25 درصد کوچک‌تر شدن حاشیه‌های پیرامونی پنل اشاره کرد که با وجود بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش تغییر چندانی در طول و عرض دستگاه ایجاد نکرده است. ابعاد این مدل در هر سه ورژن، 9.9×77×173 میلی‌متر است که در مقایسه با ROG Phone 3 با ابعاد 9.8×78×171 میلی‌متری حتی در عرض با کاهش نیز روبرو شده است. وزن این مدل 239 گرم است که با وجود بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش حتی 1 گرم نیز سبک‌تر از نسل قبلی‌ست. دیگر نکته مثبت جدید در طراحی ROG Phone 5، اسپیکرهای دوگانه استریوی آن است که بزرگ‌تر بوده و با تجهیز به تقویت‌کننده‌های CS35L45، ظاهرا تا 21 درصد توان بیشتری را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_04.jpg

صفحه‌نمایش هر سه مدل این خانواده یک نمونه 6.78 اینچی AMOLED ساخت سامسونگ است که نسبت به پنل 6.59 اینچی نسل قبلی بزرگ‌تر شده است؛ وضوح این صفحه‌نمایش 1080×2448 پیکسل است که نسبت تصویر آن را از 19.5:9 پیشین به 20.4:9 افزایش می‌دهد. روشنایی معمول این پنل از 650 نیتس قبلی حالا به 800nits افزایش پیدا کرده و حداکثر روشنایی آن نیز با ارتقاء 20 درصدی به 1,200nits‌ رسیده است. نکته مثبت اصلی در مورد این صفحه‌نمایش به نرخ رفرش 144 هرتزی و زمان تأخیر 1 میلی‌ثانیه‌ای آن تعلق دارد که با وجود آن‌که هنوز از nubia Red Mag 6 و صفحه‌نمایش 165 هرتزی آن کمتر است اما یکی از بهترین تجربه‌های موبایلی را در این زمینه ارائه می‌کند. نرخ برداشت تاچ در این پنل نیز یکی از بهترین نمونه‌هاست و با 300 هرتز در بازی‌های سریع به یاری کاربران می‌آید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_05.jpg

صفحه‌نمایش حاضر در خانواده ROG Phone 5 از HDR10 و +HDR10 پشتیبانی می‌کند و 111.23 درصد از محدوده رنگ DCI-P3، تا 106.87 درصد از NTSC و تا 150.89 درصد از sRGB را زیر پوشش خود قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش با پوششی از جنس Gorilla Glass Victus (به‌عنوان یکی از محکم‌ترین شیشه‌های مقاوم برای پنل گوشی‌های موبایل) در برابر صدمات فیزیکی محافظت می‌شود. بالای این صفحه‌نمایش یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی قرار دارد که ظاهرا همانی‌ست که در نسل قبلی نیز حضور داشت و به نکته تازه‌ای در آن نمی‌توان اشاره کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_06.jpg

همانطور که اشاره شد هر دو ورژن پرو و Ultimate با سیستم خنک‌کننده مبنی بر فن با نام AeroActive Cooler 5 ارائه می‌شود که به‌گفته ایسوس قادر به کاهش 15 درجه‌ای حرارت سطح گوشی و 10 درجه‌ای چیپ‌ست بوده و علاوه بر مکانیزم خنک‌کنندگی دو دکمه مخصوص بازی موسوم به shoulder buttons، یک جک 3.5 میلی‌متر هدست و یک پایه نگه‌دارنده در آن به چشم می‌خورد. صحبت از جک 3.5 میلی‌متر هدست شد باید بدانید که ROG Phone 5 بر خلاف نسل قبلی خود مجددا این درگاه محبوب را به لیست اتصالات گوشی نیز افزوده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_07.jpg

ROG Phone 5‌ همچنین مثل قبل به دکمه‌های جانبی اولتراسونیک نیز مجهز شده که جدا از وظیفه آن‌ها در بازی می‌توان گزینه‌های دیگری را نیز به‌ آن‌ها در حالت عادی منتسب کرد. ROG Phone 5 Ultimate‌ همچنین از دو محوطه لمسی دیگر در بخش پشتی در جایی‌که انگشت‌های حلقه قرار می‌گیرند بهره می‌برد که می‌توان وظایف جداگانه‌ای را به آن‌ها محول کرد. نمایی از حالت‌های مختلف این دکمه‌ها را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_08.jpg

همانطور که از یک گوشی مخصوص بازی انتظار می‌رود با دوربین‌های چندان پیچیده‌ای در بخش پشتی این گوشی روبرو نمی‌شویم و از این لحاظ شرایط متفاوتی در مقایسه با پرچمداران دیده می‌شود. دوربین اصلی دستگاه در هر سه نسخه یک نمونه 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی با ابعاد سنسور 1/1.7 اینچ است و اندازه پیکسل 0.8 میکرون است که در وضوح 16 مگاپیکسلی با ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل شرایط بهتری را در محیط‌های کم‌نور ارائه می‌دهد. لنز 6 مرحله‌ای این دوربین از گشودگی دیافراگم f/1.8 برخوردار بوده و سیستم فوکوس خودکار آن نیز از نوع تشخیص فاز است. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین 8K‌ با 30 فریم در ثانیه است و امکان برداشت 4K با 30 یا 60 فریم در ثانیه را نیز ارائه می‌کند. دوربین دوم یک 13 مگاپیکسلی اولتراواید با میدان دید 125 درجه‌ای‌ست و یک واحد 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز دوربین‌های این خانواده را تکمیل می‌کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_09.jpg

طبق انتظار پردازش در خانواده ROG Phone 5 با پروسسور 5 نانومتری Snapdrgaon 888 حاوی یک هسته 2.84 گیگاهرتزی Arm Cortex-X1، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی A55 انجام می‌شود و وظیفه پردازش گرافیک در آن نیز بر عهده Adreno 660 است. حافظه رم در نسخه عادی این مدل 8، 12 یا 16 گیگابایت است و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقاء برای آن در نظر گرفته شده است. ورژن پرو با رم 16 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی ارائه شده و در نسخه Ultimate نیز با رم 18 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی روبرو می‌شویم. لازم به ذکر است که حافظه رم این سری از نوع LPDDR5 بوده و حافظه داخلی آن نیز از نوع پر سرعت UFS 3.1‌ انتخاب شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_10.jpg

باتری دستگاه مثل مدل قبلی یک نمونه بسیار حجیم 6 هزار میلی آمپر ساعتی‌ست که مثل دیگر گوشی‌های مجهز به شارژ فوق سریع به دو واحد 3 هزار میلی آمپر ساعتی در بالا و پایین تقسیم شده و بدین‌ترتیب سرعت شارژ بسیار بالایی را از طریق شارژر 65 واتی آن ارائه می‌کند. باتری گوشی از شارژهای سریع Quick Charge 5.0 و PD 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_11.jpg

تقسیم باتری به دو قسمت در بالا و پایین امکان انتقال مادربورد گوشی به مرکز را فراهم کرده که این کار جدا از نزدیکی هرچه بیشتر مکانیزم خنک‌کنندگی AeroActive Cooler 5 به محل تجمع گرما، این نقطه را از دسترس کاربران نیز دور کرده است. شارژ باتری گوشی از طریق پورت USB-C بخش پایینی یا پورت مشابه دیگر در کناره گوشی قابل انجام است که این دومی امکان بازی کردن را در هنگام شارژ شدن باتری بدون مزاحمت برای کاربران فراهم می‌کند. از طریق درگاه USB-C جانبی همچنین می‌توان یک مانیتور خارجی را نیز به دستگاه متصل کرد.

همچون گذشته در این‌جا نیز لیست متنوعی از لوازم جانبی برای این سری در نظر گرفته شده که مجموعه‌ای از آن‌ها در تصویر زیر قابل مشاهده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_12.jpg

در زمینه ارتباطات به‌جز 5G‌ به وای‌فای 6E، بلوتوث 5.2، اتصال NFC و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/BDS/Galileo/QZSS/NacIC (به‌جز NavIC و GLONASS، همه دو فرکانسی) بر می‌خوریم که لیست کاملا راضی‌کننده‌ای به حساب می‌آید.

هر سه مدل جدید خانواده ROG Phone 5‌ با سیستم‌عامل اندروید 11 ارائه شده و در زمینه رابط کاربری نیز دو گزینه شامل پوسته گیمینگ ROG UI یا رابط کاربری نزدیک به اندروید خام Zen UI را پیش روی کاربران قرار می‌دهند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3555/introducing-asus-rog-phone-5-series_13.jpg

ROG Phone 5 در نسخه پایه 8GB/128GB با قیمت 799 یورو در بازار حضور خواهد داشت و دو حافظه 12GB/256GB و 16GB/256GB آن نیز به‌ترتیب 899 و 999 یورو قیمت‌گذاری شده‌اند. ROG Phone 5 Pro و ROG Phone 5 Ultimate نیز به‌ترتیب در آوریل و می سال 2021 با قیمت‌های 1,199 و 1,299 یورو به بازارهای اروپایی عرضه می‌شوند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.