رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Oppo Find X3 Pro پرچمداری با دو دوربین 50 مگاپیکسلی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3559_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت اوپو طبق برنامه از پیش مشخص شده در روز پنج‌شنبه 11 مارچ 2021 (21 اسفند 1399) از گوشی پرچمدار جدید سری فایند خود با نام Find X3 Pro رونمایی کرده است؛ این گوشی از طراحی متمایزی نسبت به دیگر پرچمداران برخوردار بوده و در زمینه تصویری نیز با حضور دو دوربین 50 مگاپیکسلی و یک واحد ماکروی پیشرفته، متفاوت عمل کرده است. Oppo‌ همچنین بی سرو صدا در سایت چینی خود نمونه دیگری از این خانواده با نام Find X3 را نیز به نمایش گذاشته که ظاهرا به‌جز پردازنده، رم و حافظه داخلی هیچ تفاوت دیگری با نسخه پرو ندارد. برخی از منابع نسبت به ارائه این نسخه دوم به بازارهای خارج از چین ابراز تردید کرده‌اند؛ امری‌که از سوی اوپو، تأیید یا رد نشده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_01.jpg

Oppo Find X3 Pro

اولین و چشمگیرترین نکته در رابطه با Find X3 Pro‌ به طراحی خاص آن در بخش پشتی و محل دوربین‌های این گوشی تعلق دارد که برخلاف تمامی دیگر گوشی‌های هوشمند امروزی، یک قطعه جدا از بدنه نبوده و با ایجاد یک برآمدگی ملایم از سطح شیشه‌ای یک‌پارچه این قسمت شکل گرفته است. این طراحی که اوپو از آن با نام Gradient Arc Camera یا دوربین قوس پلکانی یاد می‌کند و آن را الهام گرفته از سفینه‌های فضایی می‌داند با بیش از 700 نقطه کنترلی طراحی شده که در کنار بیش از 2 هزار نقطه کنترلی در بخش پشتی طراحی پیچیده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_02.jpg

بدنه این گوشی طبق انتظار از یک پرچمدار با استاندارد IP68 در برابر غوطه‌وری در آب (با عمق و زمان مشخص) و گرد و خاک مقاوم است و مشکلی برای آن در سناریوهای روزمره همچون استفاده در زیر باران ایجاد نمی‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_03.jpg

طول و عرض این مدل به‌ترتیب 163.6 و 74 میلی‌متر است که مقایسه آن با یک 6.7 اینچی هم‌طراز دیگر مثل Galaxy S21+ 5G با طول و عرض 161.5 و 75.6 میلی‌متری از حاشیه‌های نسبتا بیشتر در بالا و پایین و تأثیر خمیدگی لبه‌های صفحه‌نمایش در کاهش عرض سخن می‌گوید. ضخامت این مدل 8.26 میلی‌متر اعلام شده که این ضخامت احتمالا به قسمت باریک‌تر مرتبط است و محل دوربین‌ها طبیعتا از ضخامت بسیار بیشتری برخوردار خواهد بود. Find X3 Pro وزنی برابر با 193 گرم دارد که با توجه به ظرفیت باتری آن نسبتا مناسب به‌نظر می‌رسد.

صفحه‌نمایش گوشی یک پنل 10 بیتی 6.7 اینچی AMOLED با فناوری پیشرفته LTPO است که مصرف کمتر انرژی از جمله مهم‌ترین مزایای آن به حساب می‌آید. وضوح این صفحه +QHD در نسبت 20.1:9 یا 1440×3216 پیکسل است که تراکم بالای 525 پیکسل در هر اینچ را برای این صفحه‌نمایش ایجاد می‌کند. نرخ رفرش این پنل مابین 5 تا 120 هرتز متغیر بوده و بسته به محتوای در حال نمایش روی صفحه به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. نرخ برداشت تاچ این پنل نیز در حالت عادی 10 انگشتی، 120 هرتز و در زمان به‌کارگیری تنها 2 انگشت، 240 هرتز اعلام شده است. روشنایی خودکار این صفحه‌نمایش بسته به نور محیط تا 8,192 پله مختلف قابل تغییر است و بدین‌ترتیب به گفته شرکت سازنده روشنایی صفحه‌نمایش به‌طرز ایده‌الی با محیط استفاده انطباق پیدا خواهد کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_04.jpg

از دیگر نکات قابل ذکر در مورد این پنل باید به چهار حالت مختلف نمایش رنگ در آن شامل Vivid mode (با پوشش 97 و 100 درصدی برای محدوده رنگ NTSC و DCI-P3)، گزینه Gentle mode (با پوشش 71 و 100 درصدی برای NTSC و sRGB)، گزینه Cinematic mode (با پوشش 97 و 100 درصدی برای NTSC و DCI-P3) و بالاخره Brilliant mode (با پوشش 104 و 100 درصدی برای NTSC و DCI-P3) اشاره کرد. روشنایی تایپیکال این پنل 500 نیتس اعلام شده که با اندازه‌گیری از یک نقطه تا 1,300nits نیز قابل افزایش است. سنسور اثر انگشت این مدل نیز درون صفحه‌نمایش قرار دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_05.jpg

دوربین سلفی بالای صفحه‌نمایش 32 مگاپیکسل وضوح دارد و در مقابل آن یک لنز 5 مرحله‌ای با دیافراگم f/2.4 و میدان دید 81 درجه‌ای قرار گرفته است. این دوربین فاقد فوکوس خودکار است اما در هر دو وضوح فیلم‌برداری 1080p و 720p (هر دو با 30 فریم در ثانیه) از لرزه‌گیر دیجیتال پشتیبانی می‌کند. زوم و اسلوموشن در این دوربین جایی ندارد.

جذابیت طراحی Find X3 Pro یعنی محوطه دوربین‌های بخش پشتی آن در زمینه تصویری نیز همچنان یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های آن به حساب می‌آید. دوربین‌های این قسمت شامل چهار دوربین اصلی، اولتراواید، تله‌فتو و ماکرو می‌شوند که مجموعه کاملی به‌نظر می‌رسند. دوربین اصلی دستگاه یک نمونه 50 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX766 با اندازه 1/1.56 اینچ است که به OIS یا لرزه‌گیر اپتیکال مجهز است و لنز مقابل آن نیز دیافراگمی برابر با f/1.8 دارد. دوربین دوم نیز دقیقا از همین سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی برخوردار بوده اما این بار یک لنز اولتراواید با میدان دید 110.3 درجه‌ای با دیافراگم f/2.2 را در مقابل خود می‌بیند. این دوربین نیز مثل دوربین اصلی به فوکوس خودکار پیشرفته‌ای موسوم به All Pixel Omni-directional PDAF مجهز بوده که روی کاغذ در محیط‌های با نور کم نیز تمرکر دقیق و پر سرعتی را روی سوژه اصلی ارائه می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_06.jpg

دوربین سوم یک 13 مگاپیکسلی تله‌فتو با فاصله کانونی 52 میلی‌متری‌ست که تصویری معادل 2 برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌کند و زوم ترکیبی و دیجیتال آن نیز به‌ترتیب 5 و 20 برابر اعلام شده است. دیافراگم لنز این دوربین f/2.4 بوده و از فوکوس خودکار و لرزه‌گیر در آن سختی به میان نیامده است. در نهایت چهارمین دوربین این قسمت یک نمونه 3 مگاپیکسلی ماکرو با f/3.0 است که برخلاف تقریبا تمامی دیگر نمونه‌های مشابه تنها به قصد اضافه کردن یک دوربین به لیست دوربین‌های گوشی ارائه نشده و از طریق آن می‌توان تا 60 برابر بزرگ‌نمایی روی سوژه‌ مورد نظر انجام داد و حتی با وضوح فول اچ‌دی از آن فیلم‌برداری کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_07.jpg

Find X3 Pro مطابق معمول اکثر دیگر پرچمداران امروزی به پروسسور Snapdragon 888 مجهز شده که با لیتوگرافی 5 نانومتری یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موبایلی به‌شمار می‌رود. در این چیپ‌ست از 1 هسته 2.84 گیگاهرتزی Arm Cortex-X1 در کلاستر اصلی، 3 هسته A78 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز در کلاستر میانی و 4 هسته A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز در دسته پایینی استفاده شده و پردازش گرافیکی آن نیز بر عهده Adreno 660 است. حافظه رم گوشی 12 گیگابایت از نوع LPDDR5 بوده و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 دارد.

انرژی مورد نیاز دستگاه از دو باتری مجزا با مجموع ظرفیت 4,500mAh تشکیل شده که برای اولین بار در این خانواده از شارژ بی‌سیم موسوم به AirVOOC با توان 30 وات بهره می‌برد. شارژ بی‌سیم گوشی از طریق یک استند جداگانه صورت گرفته و به 80 دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارد. شارژ سیمی گوشی اما سرعت بسیار بالاتری داشته و با توان 65 واتی، به گفته اوپو، تنها در عرض 30 دقیقه کار شارژ از صفر تا 100 درصد را به پایان می‌رساند. این باتری همچنین از فناوری‌های شارژ سریع Power Delivery و Quick Charge (هر دو با توان حداکثر 18 وات) نیز پشتیبانی می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_08.jpg

در بخش ارتباطات این مدل بر پشتیبانی از 13 باند 5G در هر دو حالت SA و NSA تأکید شده که اوپو آن را بیشترین میزان حاضر در یک گوشی پرچمدار عنوان می‌کند. وای‌فای 6E، بلوتوث 5.2 و اتصال پر سرعت USB 3.1 در کنار NFC و مسیریاب‌های دو فرکانسی دیگر راه‌های ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند. از جک هدست در این گوشی خبری نیست اما اسپیکرهای استریوی آن احتمالا طرفداران موسیقی را راضی نگه خواهند داشت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_09.jpg

Oppo Find X3 Pro در دو رنگ مشکی براق و آبی مات با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری ColorOS 11.2 از 30 مارچ 2021 (20 فروردین 1400) با قیمت 1,149 یورو به بازارهای منتخب عرضه خواهد شد.

Oppo Find X3

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد اوپو امروز نسخه دیگری از این گوشی را نیز با نام Find X3 (بدون پسوند پرو) در سایت چینی خود معرفی کرده که عملا به‌جز تغییر پردازنده به Snapdragon 870 و کاهش رم به 8 گیگابایت، تفاوت دیگری با X3 Pro ندارد و همان طراحی قبلی، همان صفحه‌نمایش 6.7 اینچی و همان مجموعه دوربین‌های بخش پشتی، در این‌جا نیز حضور دارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3559/introducing-oppo-find-x3-pro_10.jpg

دو نسخه 8GB/128GB و 8GB/256GB این گوشی به‌ترتیب 4,499 و 4,999 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز تقریبا 693 و 770 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند اما ظاهرا نباید انتظار حضور آن‌ها در بازارهای دیگری به‌جز چین را داشت.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.