رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

انعکاس اخبار اعمال محدودیت بر معاملات ارزهای دیجیتال در روزنامه‌های ایران؛ همه مخالفند!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در هفته‌های اخیر و پس از مسدودسازی درگاه‌های پرداخت صرافی‌های ارزهای دیجیتال، شاهد بروز حواشی بسیاری در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی بودیم. این مسئله بسیاری از روزنامه‌های ایرانی را بر آن داشت که تیتر اول خود را به وضعیت ارزهای دیجیتال در ایران و اقدامات قانون‌گذاران در این حوزه اختصاص دهند. این مطالب عمدتاً در حمایت از سرمایه‌گذاران و در انتقاد به اقدامات اخیر بوده است.

به گزارش ارزدیجیتال، روزنامه‌های مطرحی همچون ابتکار، ابرار اقتصادی، آسیانیوز، تعادل، اقتصاد ملی و جهان صنعت، مطالبی را عمدتاً در باب انتقاد به اقدامات اخیر شاپرک و قانون‌گذاران در ارتباط با ارزهای دیجیتال منتشر کنند.

ابتکار: تبعات حذف معاملات رمزارز از صرافی‌ها برای اقتصاد

متن کامل مطلب ابتکار را از اینجا بخوانید.

ابتکار با تیتر «تبعات حذف معاملات رمزارز از صرافی‌ها برای اقتصاد»، ابتدا مسئله قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال در جهان را مورد بررسی قرار داده است. خروج ارز از کشور، نبود فرصت پیگیری، زیرزمینی‌شدن این حوزه و بلوکه‌شدن سرمایه‌های ایرانیان در صرافی‌های خارجی را از جمله تبعات ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در ایران برشمرده است.

در مطلب ابتکار همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان بورس، آمده است که ارزهای دیجیتال و بازار سرمایه منافاتی با یکدیگر ندارند.

اقتصاد ملی: مخاطرات سنگ‌اندازی در مسیر پلتفرم‌های معاملات رمزارزها

متن کامل مطلب اقتصاد ملی را از اینجا بخوانید.

مطلب روزنامه اقتصاد ملی هم همچون سایر روزنامه‌ها، دیدگاهی انتقادی نسبت به اقدامات قانون‌گذاران ایرانی دارد. اقتصاد ملی با اشاره به نقش پررنگ ارزهای دیجیتال در زندگی امروز ایرانیان، می‌نویسد که ورود سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال نوعی «متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری» است و نمی‌توان آنها را ممنوع کرد.

اقتصاد ملی همچنین به نقش ارزهای دیجیتال در دورزدن تحریم‌ها اشاره می‌کند و می‌نویسد که این هزینه‌ها بــا کمک ارزهــای دیجیتال از بین خواهند رفت و مراکز فســادزایی که در ســایه دلالی دور‌زدن تحریم ایجاد شده‌اند تعطیل خواهند شد.

آسیا: فرصت ارزآوری ارزهای دیجیتال را منکر نشویم!

متن کامل مطلب آسیا را از اینجا بخوانید.

روزنامه آسیا با اشاره به بلوکه‌شدن سرمایه‌های کاربران ایرانی در صرافی‌هایی نظیر صرافی بایننس و بیترکس، عنوان می‌کند که ارائه خدمات معامله‌گری از سوی صرافی‌های ایرانی می‌تواند خطرات این حوزه را کاهش دهد.

آسیا در ادامه همچنین از قانون‌گذاران می‌خواهد که قانون‌گذاری صحیحی انجام دهند و از نظرات متخصصان این حوزه استفاده کنند.

جهان صنعت: جایگاه «رمزارز» در معاملات ایرانیان

متن کامل مطلب جهان صنعت را از اینجا بخوانید.

جهان صنعت همان‌طور که از تیترش پیداست، تمرکز خود را روی نقش ارزهای دیجیتال در معاملات ایرانی‌ها قرار داده است. این روزنامه با اشاره به بازار ۲۵ میلیاردی ارزهای دیجیتال در ایران، عنوان می‌کند که در حال حاضر بيش از ۵.۱ ميليون نفر از ايرانيان بالغ بر ۲۵ هزار ميليارد تومان سرمايه وارد بازار ارزهای ديجيتال كرده اند.

این روزنامه همچنین می‌نویسد قانون‌گذاری نامناسب و تصمیمات غیرکارشناسی می‌تواند باعث خروج سرمایه، به‌صورت ارزی، از کشور شود که مسئله‌ای فاجعه‌بار خواهد بود.

تعادل: رمزارزها رقیب بورس‌نیستند

متن کامل مطلب تعادل را از اینجا بخوانید.

تیتر تعادل تا حد زیادی به صحبت‌های رئیس سازمان بورس تهران برمی‌گردد. تعادل در مطلب خود می‌نویسد که به‌جای ممنوع کردن این بازار، باید به‌تدریج بازارها را گشود و روش‌ها و قوانین را اصلاح کرد، از طریق حرفه‌ای‌ها اثر مثبت بر بازار گذاشت و غیرحرفه‌ای‌ها را آموزش داد و با ایجاد محدودیت‌هایی از خسارت‌های سنگین به آنها جلوگیری کرد.

تعادل در بخش دیگری از می‌نویسد که بحران بورس ایران در زمستان سال ۱۳۹۹ و کاهش چشم‌گیر شاخص کل بازار سرمایه، گروهی از سرمایه‌گذاران در این بازار را به سمت بازارهای موازی و به‌خصوص بازار ارزهای دیجیتال هدایت کرده است.

ابرار اقتصادی: تعطیلی بازار ارزهای دیجیتال یعنی خود تحریمی اقتصاد ایران

متن کامل مطلب ابرار اقتصادی را از اینجا بخوانید.

ابرار اقتصادی ضمن «غیرکارشناسی» خواندن تصمیم اخیر شاپرک، می‌نویسد که متأسفانه نهاد قانون‌گذاری و رگولاتوری در ایران با تعلل و سکوت خود باعث ایجاد فضای نامشخص قانونی برای فعالان اکوسیستم ارزهای دیجیتال شده است.

به‌گفته ابرار اقتصادی، اگر معاملات ارزهای دیجیتال ممنوع شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزهای خود را به هزاران نفری بفروشند که منتظر خرید ارزهای دیجیتال هستند و از آنجایی که این افراد در ایران حضور ندارند، شاهد فرار سرمایه‌های ارزی خواهیم بود.

The post انعکاس اخبار اعمال محدودیت بر معاملات ارزهای دیجیتال در روزنامه‌های ایران؛ همه مخالفند! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.