رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

چرا ید مایع‌‌ریز اتوماتیک بخریم؟

امتیاز دادن به این موضوع:


chemistry21

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

با افزایش نیاز به بهداشت در طی این‌‌بیماری فراگیر جهانی، رعایت بهداشتِ سرویس بهداشتی، نگرانی فزاینده‌‌ای برای بسیاری از مردم است.به‌‌ویژه ازآن‌‌جایی‌‌که شستشوی صحیح دست به عنوان روشی مهم برای پیش‌‌گیری از ویروس COVID-19 ذکرشده‌‌است. به‌‌همین‌‌دلیل، بسیاری از مردم به اتخاذ فناوری حسگر و وسایل غیرتماسی در فضاهای عمومی و خصوصی می‌‌اندیشند. این‌‌فناوری هوشمند می‌‌تواند آینده‌‌ی سرویس‌‌های بهداشتی باشد تا از انتقال میکروب و باکتری به حداکثر میزان جلوگیری‌‌کند.

این بدان علت‌‌است که تماس مکررتری با شیرهای آب، صابون‌‌های قالبی و مایع‌‌ریزهای قدیمی حتی بیشتر از سیفون توالت داریم. افراد، دستان خود را به مراتب بیشتر از استفاده از توالت، می‌‌شویند و تمیز می‌‌کنند و این‌‌سطوح با میکروب پوشانده‌‌می‌‌شود. این، تنها زمانی بدتر می‌‌شود که فردی ابتدا سیفون توالت را بزند و سپس دستان خود را بشوید. در این ‌فرآیند، دستگیره سیفون، شیر آب و نازل پمپ مایع‌‌ریز آلوده‌‌می‌‌شود. وسایل سرویس بهداشتی مانند مایع‌‌ریز اتوماتیک و شیرهای آب دارای حسگر، که معمولاً توأم با یک‌‌دیگر کار می‌‌کنند، با این اوصاف، بسیار بیشتر مورد توجه قرار می‌‌گیرند.

مایع‌‌ریز اتوماتیک یا چشمی چیست؟

مایع‌‌ریز شست‌‌شوی دست چشمی یا اتوماتیک یک دستگاه نصب شده در سرویس بهداشتی‌‌است که آن‌‌را با محلول صابون مایع پر می‌‌کنیم و نیاز به هیچ‌‌گونه تماسی حین ریختن مایع ندارد. در عوض، آن‌‌ها مجهز به سنسورهای حرکتی هستند که حرکت دست‌‌ها یا در برخی موارد، اشعه مادونِ قرمز را تشخیص‌‌می‌‌دهند که از گرمای بدن ساطع‌‌می‌‌شود. با تشخیصِ گرما یا حرکت، آن‌‌ها به‌‌طور خودکار مقدار ثابتی از صابون مایع را می‌‌ریزند.

مایع‌‌ریز اتوماتیک معمولاً روی دیوار نصب می‌‌شوند، زیرا به‌‌طور عادی بدین‌‌شکل در توالت‌‌های عمومی یافت می‌‌شوند. اما یک مایع‌‌ریز دارای سنسور هم‌‌چنین مانند شیرهای آبی که در سینک ظرفشویی قرارگرفته‌‌است یا به عنوان بطری قابل حملی که شباهت زیادی به ظاهر یک مایع‌‌ریز معمولی دارد، موجود است.

مزایای استفاده از مایع‌‌ریزی دارای سنسور چیست؟

اگرچه قابل درک است که مایع‌‌ریز اتوماتیک به حفظ بهداشت کمک می‌‌کند، اما دارای مزایای دیگری نیز هست که آن‌‌را برای سرمایه‌‌گذاری ارزشمند می‌‌کند.

بهداشتی بودن

مایع‌‌ریز اتوماتیک وسیله ای غیرتماسی است که به شما اطمینان می‌‌دهد که هیچ انتقال آلودگی بین فردی با استفاده‌‌های مکرر وجود ندارد. به این‌‌دلیل‌‌است که بسیاری از فضاهای عمومی و مشترک مانند فرودگاه‌‌ها و رستوران‌‌ها دارای مایع‌‌ریز اتوماتیک در سرویس‌‌های بهداشتی هستند. با استفاده‌‌ی صدها و هزاران نفر از این‌‌وسایل، احتمال عفونت و بیماری افزایش‌‌می‌‌یابد. با این‌‌حال، این انتقال عفونت محدود به محیط عمومی نیست. در هر خانوار معینی، استفاده از مایع‌‌ریز منجر به انتشار پیوسته‌‌ی میکروب می‌‌شود. اگرچه ممکن‌‌است قبل از بیماری فراگیر به این اندازه نگران‌‌کننده نبوده‌‌باشد، اما دیگر نمی‌‌توان خطر انتقال ویروس را حتی بین دونفر از اعضای خانواده نیز پذیرفت. مایع‌‌ریز اتوماتیک از این‌‌امر جلوگیری کرده و حفظ بهداشت را آسان‌‌تر می‌‌کند.

مقرون‌‌به‌‌صرفه بودن

ممکن‌‌است گاهی در مایع‌‌ریزهای قدیمی تصادفاً روی‌‌دهد که مایع زیادی به‌‌طور تصادفی از آن خارج شود و اغلب خودمان نمی‌‌دانیم که دقیقاً چه‌‌میزان مایع برای شست‌‌شوی صحیح دست‌‌ها کافی‌‌است. مایع‌‌ریزهای دارای سنسور، مقرون‌‌به‌‌صرفه‌‌تر هستند زیرا به گونه‌‌ای طراحی‌‌شده‌‌اند که هربار فقط مقدار مشخصی از محلول صابون مایع را بریزند که مانع از اتلاف غیرضروری محلول صابون و صرفه‌‌جویی در هزینه‌‌های‌‌تان در درازمدت می‌‌شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.