رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

درآمد ماینرهای بیت کوین رکورد تاریخی زد؛ ۵۲.۳ میلیون دلار در یک روز

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

از ابتدای هفته جاری، مجموع درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین در هر روز به حدود ۵۲.۳ میلیون دلار رسیده است. دلیل این امر آن است که قیمت بیت کوین بیش از پیش افزایش یافته و کارمزدها نیز به بیشترین میزان خود رسیده‌ است.

به گزارش دیکریپت، سودآوری استخراج بیت کوین در حال حاضر به بیشترین میزان خود رسیده است. داده‌های به‌دست آمده از شرکت تحلیل داده بلاک چین گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد از ابتدای هفته، درآمد ماینرها به رکورد جدید ۵۲.۳ میلیون در هر روز رسید.

به‌گفته گلاسنود، این اتفاق خوبی است. این شرکت در خبرنامه هفتگی خود نوشت که این میزان، ویژگی مثبتی برای تضمین ادامه امنیت پروتکل بیت کوین است. اما چرا؟ به این دلیل که اگر استخراج بیت کوین یک فعالیت سودآور باشد، ماینرها به استخراج ادامه می‌دهند و این کمک می‌کند که کل شبکه کار خود را انجام دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

اما ماینرها دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟ آنها با استفاده از کامپیوترهای قدرتمند معماهای رمزنگاری را حل می‌کنند و به نوبه خود تراکنش‌ها را در بلاک چین بیت کوین تأیید می‌کنند. برای آنکه بیت کوین را به فرد دیگری ارسال کنید، یک ماینر باید آن را تأیید کند.

این کار انرژی زیادی مصرف می‌کند و ماینرها به‌دلیل مصرف بالای انرژی همواره مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. به‌گفته مرکز «امور مالی جایگزین» دانشگاه کمبریج، ماینرها سالانه حدود ۱۴.۲۲ گیگاوات یا ۱۲۸.۷۷ تراوات ساعت برق مصرف می‌کنند.

به‌گفته دیجیکونومیست (Digiconomist)، شاید این مقدار زیاد به‌نظر نرسد، اما احتمالاً دانستن اینکه ردپای کربن حاصل از استخراج بیت کوین با کل کربن تولید‌شده در لندن برابری می‌کند، می‌تواند عمق ماجرا را فاش کند.

این‌طور نیست که مصرف انرژی در شبکه‌های تمامی ارزهای دیجیتال بالا باشد، اما درباره بیت کوین این‌گونه است. ماینرها برای قدرت پردازشی که به اشتراک می‌گذارند پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش در حال حاضر ۶.۲۵ بیت کوین یا ۳۴۷.۴۷۷ دلار (با قیمت فعلی بیت کوین) است، به‌علاوه کارمزدهایی که کاربران برای اولویت بخشیدن به تراکنش‌های خود پرداخت می‌کنند. پاداش بلاک هر چهار سال یک بار نصف می‌شود. نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین در کد آن و به‌منظور کنترل تورم در بیت کوین قرار گرفته است. با این حال ماینرها هم‌چنان درآمد بالایی به‌دست می‌آورند.

گلاسنود در این گزارش اشاره کرد با وجود هاوینگ بیت کوین در ماه مه گذشته و کاهش پاداش استخراج بیت کوین از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین، ماینرها درحال کسب درآمد بالایی هستند.

دلیل این کسب درآمد آن است که قیمت بیت کوین افزایش زیادی داشته است. هر واحد از این دارایی اکنون بالای ۵۵,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. کارمزدهای تراکنش و هزینه ارسال بیت کوین هم به‌دلیل آنکه تعداد افراد بیشتری می‌خواهند از شبکه استفاده کنند بالاست. این یعنی ماینرها می‌توانند برای انجام کار خود پول بیشتری به‌دست آورند.

گلس نود هم‌چنین اشاره کرد که کارمزدهای معاملات درون زنجیره‌ایِ پرداخت‌شده که مربوط به فعالیت صرافی‌ها است نیز معیار جالبی برای ردیابی حرکت و اولولیت‌های بازار است. در حال حاضر ۳۰٪ پرداخت کارمزدها مربوط به صرافی‌ها است.

به‌عبارت دیگر در حال حاضر با توجه به رونق بازار، فعالیت‌های زیادی در صرافی‌های ارز دیجیتال در حال انجام است. آنچه که برای بیت کوین خوب است، برای ماینرهای آن نیز خوب است.

The post درآمد ماینرهای بیت کوین رکورد تاریخی زد؛ ۵۲.۳ میلیون دلار در یک روز appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.