رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

ویروس مجازی بلوتوثی برای بررسی دقیقتر عملکرد ویروس کرونا

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3569_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

پژوهشگران دانشگاه کوئینزلند و ملبورن استرالیا و انستیتوی فناوری ماساچوست به طور مشترک ویروسی مجازی را تولید کرده‌اند که می‌تواند برای ارزیابی دقیقتر عملکرد ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد و تأخیر میان ابتلای بیمار و تشخیص آن را کاهش دهد. این راهکار که برنامه Safe Blues نام دارد، به کمک بلوتوث، رشته‌های «ویروس‌مانند» و مجازی را میان دستگاه‌های موبایل انتقال می‌دهد تا با تقلید از گسترش ویروس کرونا در جامعه، تصویری واقعی و آنی از گسترش بیماری ارائه کند. ویروس‌های Safe Blues با تکیه بر هوش مصنوعی، با آخرین داده‌های گردآوری‌شده از COVID-19 در جهان مقایسه می‌شوند و تحلیل دقیق‌تر را امکان‌پذیر می‌سازند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3569/researchers-develop-safe-blues-virtual-virus-to-improve-covid-19-tracking_01.jpg

به گفته محققان، «Safe Blues راهکاری برای برآورد هم‌زمان واکنش اپیدمی به مقررات دولت و پیش‌بینی‌های آینده نزدیک، در سطح جمعیتی کلان است. رشته‌های Safe Blues توکن‌های ویروس‌مانند مجازی و امنی هستند که مشابه با ویروس واقعی به دستورالعمل‌های مرتبط با رعایت فاصله اجتماعی واکنش نشان می‌دهند. با این حال، این ویروس با استفاده از فناوری بلوتوث گسترش می‌یابد و به صورت آنلاین اندازه‌گیری می‌شود.»

به گفته طراحان این پروژه، رابطه میان تعداد رشته‌ها و پیشرفت واقعی اپیدمی را می‌توان با استفاده از روش‌های یادگیری ماشین معین کرد. حال آن که در شرایط واقعی این اندازه‌گیری با تأخیر نسبت به همه‌گیری ویروس صورت می‌پذیرد. به این ترتیب می‌توان داده‌ها را به طور آنی درباره توکن‌های Safe Blues به کار گرفت و روند همه‌گیری و شرایط آن را در آینده نزدیک برآورد کرد.

مطابق اعلام پژوهشگران این پروژه، پروتکل‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده در این برنامه، در قالب یک محصول آزمایشی، کوچک و ارزشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید توسعه یافته است و با پشتیبانی یک سرور، مشابه چارچوب‌های موجود برای ردیابی تماس‌، همچون چارچوب «ردیابی تماس با حفظ حریم خصوصی» شرکت‌های اپل و گوگل عمل می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3569/researchers-develop-safe-blues-virtual-virus-to-improve-covid-19-tracking_02.jpg

البته محققان این پروژه تأکید کرده‌اند که هدف فناوری Safe Blues کاملاً متفاوت است و اطلاعات مربوط به افراد و ارتباط آن‌ها را به قصد ثبت عملکرد و رفتار مخاطبین ذخیره و نگهداری نمی‌کند؛ بلکه این اطلاعات را «به عنوان شیوه‌ای جایگزین برای تعیین میزان نزدیکی فیزیکی افراد به کار می‌برد».

پژوهشگران فعال در این پروژه در مقاله‌ای که در مجله Patterns منتشر شده، به این نکته اشاره کرده‌اند که «برنامه Safe Blues می‌تواند در کنار اطلاعات گذشته‌نگر درباره آمار واقعی ابتلا، با مدل‌های پیچیده یادگیری ماشینی (ML) آموزش ببیند و رقم ابتلا به ویروس SARS-CoV-2 را به عنوان تابعی از شیوع رشته‌های Safe Blues تخمین بزند. بدین گونه اطلاعات آنی از رشته‌های Safe Blues از طریق یادگیری پیش‌بینی‌های ماشینی، برآورد نزدیک به واقعی را از آینده آلودگی SARS-CoV-2 فراهم می‌کند و به طور مستقیم برای اخذ تصمیمات آینده قابل استفاده است». به گفته آن‌ها Safe Blues می‌تواند مکمل اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط سایر چارچوب‌های ردیابی تماس باشد و اطلاعات حاصل از میزان رعایت فاصله اجتماعی در مقیاس خرد را که در این پژوهش‌ها به دست می‌آید، بهبود و ارتقا بخشد.

این پژوهش پس از اعلام سرمایهگذاری بیش از 1.1 میلیارد دلاری دولت استرالیا به منظور ادامه برنامه واکنش ملی سلامت در برابر COVID-19 تا پایان سال جاری میلادی صورت گرفته است. مطابق این برنامه، خدمات و مراقبت‌های بهداشتی از راه دور تا 30 ژوئن سال جاری میلادی ادامه خواهد یافت و در عین حال، دولت تلاش می‌کند نقش مداوم شیوه‌های سلامت از راه دور در مقابل کرونا را مورد بازبینی قرار دهد و راهبردی را برای برقراری دائمی این برنامه‌ها، در دوران پس از همه‌گیری طراحی نماید. همچنین پشتیبانی از خدمات تجویز الکترونیکی مراقبت‌های پزشکی، آزمایش، ردیابی آسیب‌شناسانه سریع و دیگر موارد نیز از جمله رئوس این برنامه اعلام شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3569/researchers-develop-safe-blues-virtual-virus-to-improve-covid-19-tracking_03.jpg

جالب آن که شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس (Qantas) در اقدامی با هدف از سرگیری سفرهای بین‌المللی، استفاده آزمایشی از اپلیکیشن سلامتی CommonPass را در پرواز بازگشت خود از فرانکفورت آلمان به داروین استرالیا آغاز کرده است. این اپلیکیشن به مسافران امکان می‌دهد تا نتیجه آزمایش خود را در مرکز آزمایشگاهی به اپلیکیشن متصل سازند، پیش از پرواز نتایج آن را روی پلتفرم بارگذاری کنند و منفی بودن آزمایش را که برای پرواز بازگشت به استرالیا ضروری است، به اثبات رسانند. در کنار نتایج آزمایش، مسافران همچنین می‌توانند جزئیات مربوط به واکسیناسیون COVID-19 را نیز در این اپ بارگذاری کنند.

استفانی تولی (Stephanie Tully)، مأمور ارشد ارتباط با مشتری گروه هوایی کانتاس، در بیان هدف این طرح چنین می‌گوید: «ما می‌خواهیم پروازهای بین المللی را به آسمان بازگردانیم و مردم را به كار خود برسانیم. امری که در گرو كیفیت ابزارهای دیجیتال سلامت خواهد بود. نتایج آزمایش COVID و اثبات تزریق واکسن در بسیاری از کشورها برای مسافرت بدون نیاز به قرنطینه مورد نیاز است، همان‌گونه که در گذشته برای واکسیناسیون فلج اطفال و تب زرد چنین قوانینی وجود داشته است؛ اما حتی اگر این الزامی دولتی نبود، باز هم کانتاس به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه ایمنی، در قبال مشتریان و خدمه خود احساس مسئولیت داشت.»

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.