رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی OnePlus 9 Pro ،OnePlus 9‌ و OnePlus 9R سه پرچمدار جدید وان‌پلاس

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3575_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

پس از آن‌که هفته‌های پیاپی خبرهای متعددی در مورد پرچمداران سری 9 شرکت وان‌پلاس منتشر شد این شرکت بالاخره در روز سه‌شنبه 23 مارچ 2021 (3 فروردین 1399) از دو گوشی پیشرفته‌تر این سری با نام‌های OnePlus 9 و One Plus 9 Pro همراه با نسخه دیگری با نام OnePlus 9R رونمایی کرد که این سومی به‌جز پردازنده، همان OnePlus 8T است و عرضه آن ظاهرا به بازار هند محدود خواهد بود. وان‌پلاس 9 و 9 پرو اولین محصولات این مجموعه با نشان برند معتبر هاسلبلاد به حساب می‌آیند و از این رو به‌خصوص در نسخه پرو عملکرد تصویری پیشرفته‌ای در حد یک پرچمدار بزرگ انتظار می‌رود. فناوری صفحه‌نمایش و شارژ بی‌سیم نیز دیگر نکات جالب‌ این سری به حساب می‌آیند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_01.jpg

OnePlus 9 Pro

هر سه گوشی معرفی شده در این نوبت از زبان طراحی مشترکی بهره می‌برند که البته ظاهرا به‌جز محل دوربین‌های بخش پشتی تفاوت بزرگ و معناداری با تولیدات اخیر این برند و نمونه‌هایی مثل Nord N10 و One Plus 8T ندارند. در عمل اما با تغییرات جالبی روبرو می‌شویم که رنگ‌آمیزی بخش پشتی در OnePlus 9 Pro از جمله مهم‌ترین آن‌هاست؛ این گوشی در سه نقره‌ای، مشکی و سبز ارائه می‌شود که اولی یعنی نقره‌ای به‌صورت براق در نظر گرفته شده که در کناره‌ها به مشکی ختم می‌شود. در دو رنگ دیگر یعنی مشکی و سبز از شیشه مات نسل هفتم (ظاهرا از نوع گوریلاگلس) استفاده شده که در برابر اثرات انگشت مقاوم است. استاندارد مقاومت این مدل IP68 اعلام شده و بدین‌ترتیب در برابر گرد و خاک و غوطه‌وری در آب شفاف (با عمق و زمان مشخص) مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_02.jpg

ابعاد دستگاه 8.7×73.6×163.2 میلی‌متر است و 197 گرم وزن دارد که همگی با توجه به سایز صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری، اعداد قابل‌قبولی به‌نظر می‌رسند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_03.jpg

ادامه صحبت از وان‌پلاس 9 پرو را بی‌شک باید به مجموعه دوربین‌های آن در بخش پشتی اختصاص داد جایی‌که نشان شرکت افسانه‌ای Hasselblad ناخودآگاه نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی این مجموعه از سنسور جدیدی از شرکت سونی با نام IMX789 بهره می‌برد که در ساختار آن از راه‌کارهای تصویری پیشرفته‌ای همچون dual native ISO، فناوری طیف دینامیکی بالای موسوم Digital Overlap HDR و فناوری On-Chip Lens استفاده شده است. این سنسور 1/1.43 اینچی از پیکسل‌های بزرگی با ابعاد 1.12 میکرون بهره می‌برد و از امکان تشکیل تصاویر 12 بیتی RAW پشتیبانی می‌کند. حضور هاسلبلاد در کنار این دوربین (و البته دوربین اصلی وان‌پلاس 9) جدا از تصحیح دقت رنگ به یک حالت نرم‌افزاری دیگر موسوم به Hasselblad Pro Mode درون اپلیکیشن دوربین نیز منجر شده که از آن طریق امکان تغییر ظاهر تصویر برای دستیابی به طبیعی‌ترین حالت ممکن فراهم شده است. دوربین اصلی از فاصله کانونی 23 میلی‌متری و لنزی 7 مرحله‌ای با گشودگی دیافراگم لنز f/1.8 برخوردار بوده و از OIS نیز پشتیبانی می‌کند. حداکثر وضوح برداشت ویدئو در این دوربین به 8K با 30 فریم در ثانیه یا 4K با 120 فریم در ثانیه می‌رسد و در برداشت اسلوموشن نیز حداکثر وضوح 1080p ‌با 240 فریم در ثانیه را ثبت می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_04.jpg

دوربین دوم دستگاه یک 50 مگاپیکسلی اولتراواید با سنسور Sony IMX766 و ابعاد 1/1.56 اینچ است که لنز freeform آن در مقایسه با لنزهای عادی از اختلال بسیار کمتری برخوردار است و در نتیجه برخلاف اکثر دوربین‌های اولتراواید، روی کاغذ مشکلی برای ثبت تصاویر با کیفیت ندارد. لنز 7 مرحله‌ای مقابل این دوربین از گشودگی دیافراگم f/2.2 برخوردار بوده و با تجهیز به فوکوس خودکار، از ثبت تصاویر ماکرو در فاصله 4 سانتی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_05.jpg

سومین دوربین دستگاه یک 8 مگاپیکسلی تله‌فتوی عادی‌ست که فاصله کانونی 77 میلی‌متری آن تصویری معادل 3.3 برابر زوم اپتیکال را به نمایش می‌گذارد. لنز 5 مرحله‌ای مقابل این دوربین از گشودگی f/2.4‌ برخوردار است و لرزه‌گیر OIS نیز در آن فراموش نشده است. در نهایت چهارمین عضو تصویری OnePlus 9 Pro‌ به یک سنسور عمق میدان یا Mono Camera تعلق دارد که با f/2.4 به بهبود کیفیت تصویر دوربین‌های دیگر یاری می‌رساند.

صفحه‌نمایش دیگر نکته جالب‌توجه در ساختار این مدل‌ است که آن را در جایگاه یک پرچمدار پیشرفته و متمایز از سایرین قرار می‌دهد؛ OnePlus 9 Pro از یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی AMOLED با وضوح 1440×3216 پیکسل و فناوری LTPO بهره می‌برد که ‌به‌عنوان نسل دوم Fluid Display از امکان تنظیم نرخ رفرش از 1 تا 120 هرتز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی پشتیبانی می‌کند. نرخ رفرش این صفحه‌نمایش به‌گفته وان‌پلاس بسته به محتوا به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود؛ جایی‌که در هنگام نمایش محتوای ایستا همچون عکس و صفحه AOD (صفحه‌ همواره روشن در حالت قفل صفحه‌نمایش) روی 1 هرتز، در زمان نمایش محتوای ویدئویی روی 24 یا 30 هرتز و در زمان اسکرول کردن منو یا شبکه‌های اجتماعی و البته بازی‌های متناسب، روی 120 هرتز قرار می‌گیرد. صرفه‌جویی صورت گرفته در این حالت به‌گفته شرکت سازنده تا 50 درصد است که با وجود آن‌که مبنای این مقایسه مشخص نشده اما در هر حال باید آن را رقم قابل قبولی تلقی کرد. کیفیت این صفحه‌نمایش به‌اندازه‌ای‌ست که از وب‌سایت مرجع DisplayMate امتیاز +A را به خود اختصاص داده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_06.jpg

صفحه‌نمایش وان‌پلاس 9 پرو از محتوای sRGB و DCI-P3 و پهنه رنگ 10 بیتی پشتیبانی کرده و نرخ برداشت تاچ در آن نیز به 240 هرتز می‌رسد. میزان روشنایی این پنل نیز در سطح بسیار بالایی قرار داشته و حداکثر به 1,300nits می‌رسد. صفحه‌نمایش این مدل با پوششی از گوریلاگلس پوشانده شده که البته به ورژن آن در مشخصات دستگاه اشاره‌ای نشده است و در نهایت سنسور اثر انگشت نیز ظاهرا به‌صورت نوری، درون صفحه‌نمایش قرار دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_07.jpg

دوربین سلفی بالای صفحه‌نمایش یک نمونه 16 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX471 و ابعاد پیکسل 1 میکرونی‌ست که از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند اما لرزه‌گیر دیجیتال یا EIS در لیست مشخصات آن به چشم می‌خورد. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.4 است و حداکثر وضوح برداشت ویدئوی آن نیز به 1080p/30fps می‌رسد.

پردازش در OnePlus 9 Pro طبق انتظار با پیشرفته‌ترین راه‌حل پردازشی حال حاضر دنیای اندروید یعنی چیپ‌ست 5 نانومتری Snapdragon 888 شرکت کوالکام انجام شده که از 1 هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، 3 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 برخوردار است و پردازش گرافیک در آن نیز از طریق Adreno 660 صورت می‌پذیرد. رم دستگاه 8 یا 12 گیگابایت از نوع LPDDR5 بوده و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 دارد. فناوری خنک‌کننده حاضر در این مدل ظاهرا مشابه OnePlus 8T است اما این بار از محفظه بخار بزرگ‌تر، صفحه‌های گرافیت ضخیم‌تر و ورقه‌های مسی بیشتری نسبت به گذشته استفاده شده که دفع حرارت بالاتری را به ارمغان می‌آورند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_08.jpg

باتری دستگاه 4,500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که به دو واحد مجزای 2,250mAh تقسیم شده است. شارژ این باتری از طریق یک شارژر سریع 65 واتی موسوم به Warp Charge 65T صورت می‌پذیرد که به‌گفته وان‌پلاس 15 دقیقه شارژ آن برای استفاده در یک روز کافی خواهد بود. شارژ کامل این باتری از 1 تا 100 درصد نیز به‌گفته وان‌پلاس تنها 29 دقیقه به‌طول می‌انجامد. شارژ وایرلس نیز در این گوشی مثل دیگر پرچمداران بزرگ فراموش نشده و از طریق یک شارژر سریع 50 واتی مجهز به سیم‌پیچ‌های دوگانه انجام می‌شود. پروسه شارژ از 1 تا 70 درصد از این طریق به 30 درصد زمان نیاز دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_09.jpg

شارژر جدید Warp Charge 65T به‌گفته شرکت سازنده علاوه بر سرعت بالاتر از ایمنی بیشتری نیز برخوردار بوده و حرارت کمتری را نیز تولید می‌کند. طراحی جدید و بهبود یافته dual-cell در این شارژر، جریان بیشتری را در مقایسه با Warp Charge 65 انتقال می‌دهد و بدین‌ترتیب با وجود ثابت بودن حداکثر ولتاژ، 25 درصد شارژ سریع‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سری وان‌پلاس 9 همچنین از دیگر فناوری‌های شارژ سریع از جمله Quick Charge ،USB Power Delivery و Programmable Power Supply یا PPS نیز پشتیبانی می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_10.jpg

وان‌پلاس 9 پرو با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری OxygenOS به بازار ارائه شده و قیمت دو نسخه 8GB/128GB و 12GB/256GB آن نیز در بازار آمریکا به‌ترتیب 969 و 1,069 دلار اعلام شده است. این دو مدل در بازار اروپا نیز 899 و 999 یورو قیمت‌گذاری شده‌اند.

OnePlus 9

وان‌پلاس 9 همانطور که از نام آن نیز می‌توان حدس زد گوشی ساده‌تری نسبت به نسخه پرو بوده و برخی تغییرات در آن به چشم می‌خورد. اولین تغییر ظاهری در این مدل به حذف لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش در کناره‌ها تعلق دارد و در بخش پشتی نیز از تعداد دوربین‌ها، یک عدد کم شده‌ است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_11.jpg

از طول گوشی به‌دلیل کوچک‌تر شدن صفحه‌نمایش کاسته شده و به 160 میلی‌متر رسیده است اما عرض 74.2 میلی‌متری آن با توجه به تخت بودن صفحه‌نمایش و خمیده نبودن کناره‌ها بیشتر شده و به 74.2 میلی‌متر رسیده است. ضخامت 8.7 میلی‌متری این مدل البته تغییری نکرده و وزن 192 گرمی آن نیز تنها 5 گرم سبک‌تر از نسخه پرو است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_12.jpg

صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه 6.55 اینچی AMOLED است که نه‌تنها دیگر خمیده نیست بلکه وضوح آن نیز کاهش یافته و به 1080×2400 پیکسل رسیده است. این صفحه‌نمایش نسل اول فناوری Fluid Display به حساب می‌آید که با وجود آن‌که هنوز 120 هرتزی‌ست اما امکان تغییر خودکار نرخ رفرش و تنظیم آن با محتوای در حال نمایش را ارائه نمی‌کند. پوشش گوریلاگلس (با ورژن نامشخص)، پشتیبانی از +HDR10 و حداکثر روشنایی 1,100nits دیگر مشخصات این صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهند که البته هنوز برای کسب امتیاز +A از DisplayMate کافی بوده‌اند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی f/2.4 همان نمونه حاضر در وان‌پلاس 9 پروست و تغییری در آن دیده نمی‌شود. سنسور اثر انگشت نیز مثل قبل درون صفحه‌نمایش قرار دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_13.jpg

دوربین اصلی وان‌پلاس 9 با یک پله نزول حالا از نوع IMX689 است که البته همچنان 48 مگاپیکسلی‌ست. این سنسور 1/1.43‌ اینچی از فناوری on-chip lens و dual native ISO برخوردار است اما گزینه DOL-HDR حاضر در وان‌پلاس 9 پرو حالا به HDR عادی در آن بدل شده است. این دوربین همچنان امکان برداشت ویدئوی 8K با 30 فریم در ثانیه را ارائه می‌کند اما حداکثر نرخ برداشت ویدئو در وضوح 4K در آن تقلیل یافته و به 60 فریم در ثانیه می‌رسد. دوربین 50 مگاپیکسلی دوم در این گوشی خوشبختانه دست‌نخورده باقی مانده و از همان سنسور IMX766، لنز freeform و فوکوس خودکار با امکان عکاسی از فاصله 4 سانتی‌متر پشتیبانی می‌کند. سنسور 2 مگاپیکسلی مونو کروم این گوشی نیز سر جای خود باقی‌ست اما دوربین تله‌فتو از آن حذف شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_14.jpg

پردازنده SD888، رم 8 یا 12 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی همان موارد حاضر در نسخه پرو بوده و در این میان به تفاوت خاصی نمی‌توان اشاره کرد. در زمینه ظرفیت 4,500 میلی آمپر ساعتی باتری و شارژر سریع 65 واتی Warp Charge 65T نیز به تفاوتی بر نمی‌خوریم و شارژ وایرلس نیز (ظاهرا برای اولین بار در یک نسخه غیر پروی وان‌پلاس) در آن پشتیبانی می‌شود. حداکثر توان شارژ وایرلس در این گوشی البته در سطح وان‌پلاس 9 پرو نبوده و تنها 15 وات است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_15.jpg

وان‌پلاس 9 برخلاف نسخه پرو که از دو سطح شیشه‌ای و فریم فلزی در مرکز بهره می‌برد ظاهرا از فریم پلیمری فایبرگلس (بخوانید پلاستیک مقاوم) برخوردار است و در سه رنگ ارغوانی، آبی مات و مشکی با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط‌کاربری OxygenOS به بازار ارائه می‌شود. قیمت این گوشی برای دو نسخه 8GB/128GB و 12GB/256GB در بازار آمریکا به‌ترتیب 729 و 829 دلار بوده و در بازارهای اروپایی نیز 699 و 799 یورو قیمت‌گذاری شده است.

OnePlus 9R

وان‌پلاس 9R را باید گونه متفاوت و تقریبا بی‌سابقه‌ای در محصولات این شرکت نامید جایی‌که با حضور یک پردازنده متفاوت با دیوایس ارزان‌تری نسبت به OnePlus 9 Pro و حتی OnePlus 9‌ روبرو می‌شویم که با وجود آن‌که هنوز از میان‌رده‌ای مثل OnePlus Nord قیمت‌ بیشتری را طلب می‌کند اما به همان میزان مشخصات بالاتری را نیز ارائه می‌دهد. OnePlus 9R را از دیدی دیگر باید همان OnePlus 8T سال گذشته با پروسسوری نسبتا جدید تلقی کرد که به‌‌جز برخی تغییرات ناچیز ظاهری هیچ تفاوت دیگری با 8T ندارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_16.jpg

این گوشی که ظاهرا تنها در بازار هند عرضه خواهد شد از همان شکل ظاهری دوربین‌های بخش پشتی حاضر در دو مدل پیشین این کلاس بهره می‌برد اما از نشان Hesselblad در آن خبری نیست. ابعاد دستگاه 8.4×74.1×161 میلی‌متر بوده و 189 گرم وزن دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_17.jpg

صفحه‌نمایش گوشی 6.55 اینچی 1080×2400 پکسلی با نرخ رفرش غیر پویای 120 هرتزی‌ست که پوششی از جنس گوریلاگلس داشته و از طیف sRGB و DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. این صفحه‌نمایش مثل وان‌پلاس 9 به‌صورت تحت و بدون خمیدگی در نظر گرفته شده و نرخ برداشت تاچ در آن نیز 240 هرتز است. درون این صفحه‌نمایش و در گوشه سمت چپ، دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی دستگاه جای دارد که همان سنسور IMX471 سونی را به‌ کار گرفته شده و گشودگی دیافراگم آن نیز f/2.4 است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_18.jpg

در پشت دستگاه به سه دوربین و یک سنسور مونوکروم بر می‌خوریم که شامل یک دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، یک واحد 16 مگاپیکسلی اولتراواید و یک 5 مگاپیکسلی ماکرو می‌شوند. دوربین اصلی از سنسور Sony IMX586 مجهز به OIS‌ و EIS و لنز 6 مرحله‌ای f/1.7 بهره می‌برد و حداکثر وضوح فیلم‌برداری آن نیز به 4K/60fps محدود است. دوربین اولتراواید فاقد فوکوس خودکار است و لنز f/2.2‌ آن میدان دید 123 درجه‌ای را ایجاد می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_19.jpg

پردازنده گوشی به‌عنوان تنها تغییر مهم نسبت به OnePlus 8T از نوع Snapdragon 870 در نظر گرفته شده که باید آن را آپدیتی بر +Snapdragon 865 به حساب آورد؛ تنها تغییر این پروسسور 7 نانومتری در مقایسه با اسنپ‌دراگون 865 پلاس به حداکثر فرکانس تک هسته اصلی آن تعلق دارد که از 3.09 گیگاهرتز به 3.2 گیگاهرتز افزایش یافته و همه‌چیز از نوع، تعداد و فرکانس هسته‌ها تا گرافیک و مودم داخلی دستگاه تغییری نداشته‌اند.

ظرفیت 4,500mAh باتری همراه با شارژر 65 واتی Warp Charge 65 در این مدل تکرار شده که به‌گفته وان‌پلاس ظرف 39 دقیقه قادر به پر کردن باتری گوشی خواهد بود. طبق روال گذشته از شارژ بی‌سیم در این مدل خبری نیست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3575/introducing-oneplus-9-oneplus-9-pro-and-oneplus-9r_20.jpg

وان‌پلاس 9R با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط‌ کاربری OxygenOS در رنگ‌های آبی و مشکی به بازار ارائه می‌شود و قیمت آن برای دو نسخه 8GB/128GB و 12GB/256GB به‌ترتیب 39,999 و 43,999 هزار روپیه (بانرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 551 و 606 دلار آمریکا) در نظر گرفته شده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.