رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی اسمارت‌فون Reno5 F – تحفه اوپو برای بازار کنیا

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3573_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

اسمارت‌فون Oppo Reno5 برای اولین بار در آخرین روز از سال 2020 و برای عرضه در بازار ویتنام رونمایی شد. ماه قبل، اوپو با برگزاری رویدادی جداگانه در کنیا، این گوشی هوشمند را برای عرضه در بازار این کشور نیز معرفی کرد. در جریان این رویداد، اوپو از اسمارت‌فون دیگری با نام Oppo Reno5 F نیز پرده برداشت، اما در آن مقطع از فاش کردن مشخصات کامل آن خودداری کرد. اوپو سرانجام در روز سه‌شنبه 16 مارچ 2021 (26 اسفند 1399) مشخصات کامل گوشی هوشمند Oppo Reno5 F را منتشر کرد. شاید نمایشگر بزرگ AMOLED با وضوح بالا در این گوشی یادآور گوشی‌های پرچمدار باشد، اما سایر مشخصات آن از یک گوشی میان‌رده خبر می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3573/introducing-oppo-reno5-f_01.jpg

اسمارت‌فون Oppo Reno5 F ابعادی برابر با 7.8×73.2×160.1 میلی‌متر داشته و وزن آن 172 گرم اعلام شده است. این گوشی در رنگ‌های ارغوانی (Fantastic Purple) و مشکی (Fluid Black) به تولید رسیده و دارای رنگ‌پردازی پلکانی است؛ شرکت سازنده این نوع طراحی را Flowing Light Design می‌نامد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3573/introducing-oppo-reno5-f_02.jpg

نمایشگر AMOLED این گوشی 6.43 اینچ قطر داشته و رزولوشن آن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) است که تراکم آن را به 409 پیکسل در اینچ می‌رساند. نسبت صفحه به بدنه گوشی 90.8 درصد بوده و نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 60 هرتز است. نرخ نمونه‌برداری تاچ نمایشگر در حالت معمولی 135 هرتز است ولی در حالت بازی به 180 هرتز افزایش می‌یابد. این نمایشگر 92 درصد از طیف رنگی DCI-P3 و 100 درصد از طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. ناگفته نماند، حداکثر روشنایی نمایشگر 800 نیت بوده و حفره دوربین جلو در بالای نمایشگر سمت چپ قرار گرفته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3573/introducing-oppo-reno5-f_03.jpg

اوپو پردازش Reno5 F را به تراشه 12 نانومتری Helio P95 (محصول مدیاتک) سپرده است. این چیپ‌ست مشتمل بر 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن PowerVR GM 9446 با فرکانس 970 مگاهرتز است. 8 گیگابایت حافظه RAM (از نوع LPDDR4x با فرکانس 1866 مگاهرتز) و 128 گیگابایت حافظه داخلی به Reno5 F اختصاص یافته که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقا داد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3573/introducing-oppo-reno5-f_04.jpg

در دپارتمان اپتیک Reno5 F، شاهد یک سیستم 4 دوربینی هستیم. دوربین اصلی مجموعه 48 مگاپیکسلی بوده و لنز 6 تکه آن دارای میدان دید 79 درجه و گشودگی f/1.7 است. این دوربین به فوکوس خودکار و آن‌چه «موتور فوکوس حلقه باز یا open-loop» نامیده می‌شود مجهز شده است. در کنار این دوربین، یک دوربین واید 8 مگاپیکسلی – با گشودگی f/2.2 و میدان دید 119 درجه – نیز مشاهده می‌شود. یک دوربین ماکرو و یک دوربین تک‌رنگ – یا در اصطلاح mono – این مجموعه را کامل می‌کنند. هر دوی این دوربین‌ها 2 مگاپیکسلی (f/2.4) بوده و دارای لنز 3 تکه، فوکوس ثابت و میدان دید 89 درجه هستند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3573/introducing-oppo-reno5-f_05.jpg

به گفته شرکت سازنده، قابلیتی موسوم به AI Scene Enhancement 2.0 برای مجموعه دوربین این گوشی تدارک دیده شده که ضمن تشخیص خودکار 20 نوع منظره، می‌تواند رنگ و درجه اشباع را برای هر کدام از این منظره‌ها بهینه‌سازی کند. با استفاده از ویژگی Dual-View Video نیز می‌توان به طور همزمان با دوربین‌های جلو و عقب فیلم‌برداری کرد. ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم‌برداری اسلوموشن با وضوح 1080p و سرعت 120 فریم در ثانیه از قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین در این گوشی بر شمرده شده است.

لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS) در هنگام ضبط ویدئو فعال بوده و به گفته اوپو حین فیلم‌برداری می‌توان زوم دیجیتال تا 10 برابر را انجام داد. ناگفته نماند، دوربین جلوی دستگاه – که در حفره نمایشگر قرار گرفته – 32 مگاپیکسلی بوده و لنز 5 تکه آن دارای گشودگی f/2.4 و میدان دید 85 درجه است. این دوربین می‌تواند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند.

ظرفیت باتری Reno5 F برابر با 4,310 میلی‌آمپر ساعت بوده و از استاندارد شارژ سریع 30 واتی VOOC Flash Charge 4.0 پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اوپو، تنها با 5 دقیقه شارژ کردن باتری، انرژی لازم برای تماشای ویدئو به مدت 2.9 ساعت تأمین خواهد شد. همچنین اوپو مدعی‌ست که چنانچه فقط 5 درصد از ذخیره باتری باقی‌مانده باشد، کاربر هنوز هم می‌تواند بیش از یک ساعت به مکالمه بپردازد. یکی از قابلیت‌های باتری در این گوشی Battery Guard یا "محافظ باتری" است که به گفته شرکت سازنده، در شب‌هنگام با عادت‌های خواب شما تطبیق پیدا کرده و با اعمال تنظیمات شارژ بهینه شبانه، از شارژ شدن بیش از حد باتری در هنگام خواب شب، جلوگیری می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3573/introducing-oppo-reno5-f_06.jpg

سیستم‌عامل Reno5 F اندروید 11 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی ColorOS 11.1 توسعه یافته است. از قابلیت‌های نرم‌افزاری کاربردی در این گوشی می‌توان به System Performance Optimizer اشاره کرد. طبق ادعای شرکت سازنده، به لطف این ویژگی، حتی با استفاده طولانی مدت، تجربه کاربری دچار کندی نمی‌شود. اوپو مدعی‌ست که System Performance Optimizer می‌تواند بالا آمدن سیستم گوشی را 12.4 درصد، واکنش‌گرایی دکمه‌ها را تا 10 درصد و سرعت ورودی/خروجی را تا 27 درصد تسریع کند. یکی دیگر از امکانات نرم‌افزاری گوشی App Lock است که با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌های مورد نظر را قفل کرد تا میزان حفاظت کاربر از حریم شخصی‌اش بالاتر رود.

Reno5 F یک گوشی 4G بوده و از تکنولوژی ارتباطی نسل پنجم بی‌بهره است. بلوتوث 5.1، جک هدفون، پشتیبانی از OTG و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری BeiDou ،Galileo ،GLONASS ،GPS و QZSS از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی محسوب می‌شود. حسگر اثر انگشت دستگاه زیر لایه نمایشگر کار گذاشته شده و علاوه‌بر آن قابلیت تشخیص چهره یا Face Unlock نیز در آن پیش‌بینی شده است. این گوشی فاقد NFC است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3573/introducing-oppo-reno5-f_07.jpg

گوشی هوشمند Oppo Reno5 F قیمتی معادل 31,499 شیلینگ کنیا دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 287 دلار آمریکا. زمان دقیق ورود این محصول به بازار کنیا هنوز اعلام نشده است. برخی کارشناسان بر این باورند که گوشی Reno5 F به‌زودی به بازارهای بیشتری راه پیدا خواهد کرد. ناگفته نماند، این گوشی اشتراکات فراوانی با Oppo F19 Pro داشته و تفاوت بارز بین آنها در این است که دوربین سلفی F19 Pro وضوحی برابر با 16 مگاپیکسل دارد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.