رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آشنایی با Black Shark 4 و Black Shark 4 Pro - گیمینگ‌فون‌های جدید شیائومی با شارژر 120 واتی

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3578_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شیائومی نخستین بار در سال 2018 با معرفی Black Shark پا به عرصه تولید گوشی‌های مخصوص بازی گذاشت. کمپانی چینی پس از آن به‌ترتیب گیمینگ‌فون‌های بلک شارک هیلو، بلک شارک 2، بلک شارک 2 پرو، بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو را وارد بازار کرد. این شرکت به تازگی و در روز سه‌شنبه 23 مارس سال جاری میلادی (3 فروردین 1400) سری جدید گوشی‌های مخصوص بازی خود را با نام Black Shark 4 معرفی کرده است. این مجموعه دو محصول Black Shark 4 و Black Shark 4 Pro را در بر می‌گیرد که از نظر ظاهری ویژگی‌های مشترک زیادی دارند و تفاوت اصلی آنها را باید عمدتا در چیپ‌ست پردازشی و دوربین‌های بخش پشتی جست‌وجو کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_01.jpg

طراحی و صفحه‌نمایش

طراحی نسل چهارم گوشی‌های مخصوص بازی شیائومی نسبت به سری 3 با تغییراتی روبه‌رو بوده است و نه تنها چیدمان دوربین‌های بخش پشتی از ترکیب مثلثی‌شکل به قابی به شکل بیضی تغییر یافته، بلکه دوربین سلفی هم دیگر در حاشیه بالای پنل نمایشگر قرار ندارد و در حفره‌ای در مرکز بالای صفحه‌نمایش پانچ شده است. شیائومی نسخه استاندارد Black Shark 4 را در دو ترکیب رنگ متفاوت مشکی شامل magic Black و plain Black در کنار نقره‌ای (plain Silver) تولید می‌کند و ظاهرا برای نمونه پیشرفته‌تر تنها ترکیب رنگ مشکی را در نظر گرفته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_02.jpg

صفحه‌نمایش Black Shark 4 و Black Shark 4 Pro یک نمونه 6.67 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس از نوع E4 OLED سامسونگ است. نرخ به‌روزرسانی این نمایشگر، همان طور که از یک گوشی پیشرفته مخصوص بازی انتظار می‌رود، 144 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن 720 هرتز اعلام شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_03.jpg

هر دو گوشی از دکمه‌های مخصوص بازی یا shoulder buttonهای حساس به فشار بهره می‌برند که با وارد کردن سطوح مختلف فشار می‌توان کارهای متفاوتی با هر یک از آنها انجام داد. همچنین دو دکمه سوییچ نیز برای تغییر وضعیت دکمه‌های مخصوص بازی در سمت راست هر دو گوشی تعبیه شده که با جابجایی آنها کلیدهای مخصوص بازی از جایگاه خود بیرون می‌آیند یا می‌توان آنها را به داخل برد و مخفی کرد. کلید home (و حسگر اثر انگشت) هم در میان این دو دکمه قرار دارد و کلید تنظیم صدا نیز در سمت چپ بدنه گوشی جای گرفته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_04.jpg

نکته جالب آن که شیائومی همراه با این گوشی‌ها، دستکش‌های انگشتی مخصوص ورزش‌های الکترونیکی برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی و ارائه کرده است.

دوربین

دوربین اصلی در نمونه پیشرفته‌تر 64 مگاپیکسل وضوح دارد و یک ماژول الترا واید 8 مگاپیکسلی به همراه سنسور 5 مگاپیکسلی در کنار آن قرار گرفته است. این ترکیب در Black Shark 4 اندکی متفاوت و به این ترتیب است که دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.79 است و دو نمونه دیگر بدون تغییر همچنان 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. همان طور که اشاره شد، ماژول سلفی در هر دو نسخه در حفره‌ای در مرکز بالای صفحه‌نمایش پانچ شده است و با دیافراگم بسته‌تر f/2.45 نسبت به Black Shark سری 3 با دیافراگم f/2.2 کماکان 20 مگاپیکسل وضوح دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_05.jpg

پردازنده و حافظه

پردازش در نسخه استاندارد Black Shark 4 توسط پردازنده 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 870 صورت می‌گیرد، در حالی که چیپ‌ست پرچمدار اسنپ‌دراگون 888 عهده‌دار امور پردازشی در نمونه 4 Pro است. اسنپ‌دراگون 870 نسخه اورکلاک‌شده اسنپ‌دراگون 865 پلاس محسوب می‌شود و حدود دو ماه از معرفی آن می‌گذرد. این چیپ‌ست یک هسته 3.2 گیگاهرتزی و 3 هسته 2.42 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex-A77 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی بر مبنای معماری پردازنده‌های Coretex-A55 را در بر می‌گیرد و گرافیک آن Adreno 650 است.

پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 888 پردازنده‌ای 5 نانومتری است که در نخستین روز دسامبر 2020 معرفی شد. در ساختار این چیپ‌ست 1 هسته کاستوم 2.84 گیگاهرتزی Cortex-X1 در کنار 3 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 قرار گرفته‌اند و پردازش گرافیکی را Adreno 660 بر عهده دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_06.jpg

Black Shark 4 Pro از 8، 12 یا 16 گیگابایت رم از نوع LDDR5 و متناسب با آن از 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 بهره می‌برد. در مدل استاندارد شاهد حضور 6، 8 یا 12 گیگابایت رم باز هم از نوع LDDR5 هستیم و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت ظرفیت دارد و به نظر می‌رسد از اسلات حافظه جانبی در هیچ یک از دو مدل خبری نیست.

Black Shark 4 Pro به منظور کنترل گرمای اضافی از سیستم خنک‌کننده مایع با دو لایه بهره می‌برد. لایه نخست به طور مستقیم زیر صفحه‌نمایش قرار دارد و پس از آن تراشه پردازشی و دیگر قطعات گوشی و سپس لایه دوم جای گرفته است. به گفته شیائومی، این مجموعه می‌تواند تا 30 درصد باعث خنک شدن گوشی شود و دمای CPU را تا 18 درجه کاهش می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_07.jpg

از سوی دیگر شیائومی برای نسخه پیشرفته‌تر قابلیت RAMDISK را در نظر گرفته که از رم به عنوان فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند و به این ترتیب عملکرد گوشی هنگام کار با بازی‌ها یا اپلیکیشن‌های خاص افزایش می‌یابد.

باتری و امکانات شارژ

باتری هر دو گوشی 4,500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از طریق شارژر فوق سریع 120 واتی شارژ می‌شود. مطابق اعلام شیائومی با استفاده از این شارژر در کمتر از 15 دقیقه و به طور دقیق ظرف مدت 14 دقیقه و 50 ثانیه می‌توان باتری را به طور کامل شارژ کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_08.jpg

قابلیت‌های ارتباطی

سیستم‌عامل این دو گوشی اندروید 11 بوده و رابط کاربری JOYUI 12.5 آن مبتنی بر MIUI 12 طراحی شده است. برخورداری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری، بلوتوث 5.2، وای‌فای 6 و NFC از جمله امکانات ارتباطی گیمینگ‌فون‌های Black Shark سری 4 محسوب می‌شود.

قیمت و زمان عرضه

پیش‌سفارش برای خرید گیمینگ‌‌فون‌های جدید از روز معرفی در فروشگاه آنلاین Black Shark آغاز شده است. به گفته کارشناسان، نسخه استاندارد Black Shark 4 را می‌توان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های مخصوص بازی حال حاضر در بازار دانست. Black Shark 4 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 2,499 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 383 دلار) قیمت‌گذاری شده است. نسخه 8GB/128GB این گوشی 2,699 یوان (حدود 414 دلار) و نمونه با چیدمان حافظه 12GB/128GB برابر با 2,999 یوان (460 دلار) قیمت دارد. قیمت پیشرفته‌ترین نسخه این گوشی مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 3,299 یوان (506 دلار) اعلام شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3578/introducing-xiaomi-black-shark-4-and-black-shark-4-pro_09.jpg

از سوی دیگر Black Shark 4 Pro با پیکربندی 8GB/256GB به قیمت 3,999 یوان (613 دلار) و چیدمان 12GB/256GB به بهای 4,499 یوان (690 دلار) به فروش می‌رسد. به علاوه، ظاهرا نسخه‌ای با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی و قیمت 5,299 یوان (812 دلار) برای این گوشی در نظر گرفته شده که در حال حاضر در فهرست فروش قرار ندارد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.