رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، پولکادات، ریپل، یونی سواپ، استلار، لایت کوین و چین لینک را برای امروز (۲۴ فروردین) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) یک الگوی کندل‌استیکی اینساید بار تشکیل داده است که نشان از نبود قطعیت میان دو گروه بازار دارد. خریداران برای اتمام این نوسانات به نفع خود در روز گذشته برای هدایت قیمت به بالای سقف تاریخی در ۶۱,۸۲۵.۸۴ دلار تلاش کرده‌اند، اما خرس‌های بازار نظر متفاوتی داشته و بار دیگر با موفقیت از این مقاومت دفاع کرده‌اند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگرچه فروشندگان در تلاش برای دفاع از این مقاومت هستند، اما موفق به دور کردن قیمت از این سطح به‌سمت سطوح پایین‌تر نبوده‌اند. این امر نشان‌دهنده این است که خریداران برای خروج از موقعیت‌های باز خود در بازار عجله‌ای ندارند، زیرا به تداوم رشد قیمت امیدوار هستند.

گاوهای بازار در روز جاری موفق به هدایت قیمت در بالای مقاومت ۶۱,۸۲۵.۸۴ دلار شده‌اند، با تثبیت قیمت در بالای این سطح، الگوی سر و شانه معکوس مطابق شکل فعال خواهد شد. هدف این الگو در ۶۹,۵۴۰ دلار قرار دارد و اگر مومنتوم صعودی قیمت حفظ شود، هدف بعدی که باید به آن چشم دوخت، ۷۹,۵۶۶ دلار خواهد بود.

این دیدگاه صعودی با چرخش قیمت و حرکت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۵۴,۷۸۲۳ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی از اصلاح عمیق‌تر قیمت هشدار می‌دهد.

  • مقاومت‌ها: ۶۹,۵۴۰ – ۷۹,۵۶۶
  • حمایت‌ها: ۵۴,۷۸۲۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم طی چند روز گذشته در بالای سطح شکسته‌شده (بریک اوت) ۲,۰۴۰.۷۷ دلار در حال معامله شدن است، اما کمبود مومنتوم (شتاب حرکت) در نمودار محسوس است. فتیله بلند کندل (شمع) قیمت در ۱۰ آوریل و الگوی کندلی اینساید بار در ۱۱ آوریل، از تردید گاوهای بازار به‌منظور هدایت قیمت به‌سمت سطوح بالاتر هشدار می‌دهد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر مومنتوم صعودی قیمت طی چند روز آینده افزایش پیدا نکند، فروشندگان بار دیگر به‌منظور پایین آوردن قیمت به زیر ۲,۰۴۰.۷۷ دلار تلاش دیگری را آغاز خواهند کرد. با ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱,۹۸۵ دلار، هدف بعدی قیمت حمایت خط روند صعودی (خط آبی) خواهد بود. شکست قیمت به زیر این سطح نیز از اصلاح عمیق‌تر قیمت هشدار می‌دهد.

به‌هرحال شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۶۰، برتری گاوهای بازار را نشان می‌دهد. اگر این گروه قیمت را با قدرت به بالای سطح ۲,۲۰۰ دلار ببرند، احتمال آغاز موج بعدی صعودی قیمت با هدف ۲,۶۱۸.۱۴ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌: ۲,۲۰۰ – ۲,۶۱۸.۱۴
  • حمایت‌: ۲,۰۴۰.۷۷ – ۱,۹۸۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در یک روند صعودی پرقدرت قرار گرفته است، اما نوسانات در این روند در سه روز گذشته نشانه‌هایی از ضعف آن را بیان می‌کند. فتیله بلند کندل قیمتی روز گذشته نیز ذخیره سود را به دست معامله‌گران در سطوح بالاتر نشان می‌دهد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگرچه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) به سمت بالا در حرکت است، اما قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۸۰، نشان از این دارد که روند صعودی در کوتاه‌مدت بیش از حد گسترش یافته است یا در اصطلاح اکستند شده است. این امر می‌تواند به اصلاح جزئی قیمت یا ورود آن به فاز تحکیم در چند روز آینده منجر شود. در یک روند صعودی پرقدرت اصلاحات معمولاً بیشتر از یک الی سه روز به طول نمی‌انجامد.

اولین حمایت قیمت در مسیر نزول، سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۴۸۳.۹۵ دلار است. با جهش قیمت از این حمایت می‌توان گفت که احساسات بازار همچنان مثبت باقی مانده و خریداران در ریزش‌ها به بازار ورود می‌کنند. این گروه در نهایت برای ادامه روند صعودی و بالا بردن قیمت تا سطح ۶۳۸.۵۶ دلار تلاش خواهند کرد.

در صورت موفقیت در این حرکت، احتمال شروع موج بعدی روند صعودی قیمت با هدف ۸۸۸.۷۰ دلار وجود خواهد داشت. در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۴۸۳.۹۵ دلار ببرند، ادامه ریزش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۸۵ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۶۳۸.۵۶ – ۸۸۸.۷۰
  • حمایت‌ها: ۴۸۳.۹۵ – ۳۸۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

انقباض نوسانات قیمت ریپل در ۹ آوریل (۲۰ فروردین) به ادامه روند صعودی در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) ختم شده است که قیمت را به بالای ۱.۱۱ دلار پرتاب کرده است. خریداران با قدرت از این نوسانات دفاع کرده و در نهایت قیمت را به بالای مقاومت روانی و کلیدی ۱.۵۰ دلار هل داده‌اند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

فروشندگان در دو روز گذشته موفق به تثبیت برتری خود و آغاز اصلاح قیمت نبوده‌اند، اما جبهه مقابل بازار قیمت را با قدرت به بالای مقاومت مذکور برده‌اند و بریک اوت به بالای این سطح تثبیت شده است. پولبک قیمت به این سطح ممکن است در مدت کوتاهی و به‌سرعت انجام شود.

با تثبیت قیمت توسط کندل روز جاری در بالای مقاومت ۱.۵ دلاری، احتمال رشد آن تا ۲ دلار وجود داد. در‌عین‌حال با چرخش و ریزش قیمت به زیر ۱.۳۰ دلار، اصلاح قیمت آغاز خواهد شد.

حمایت کلیدی قیمت در مسیر نزول ۱.۱۱ دلار است؛ اگر خریداران در این سطح از ریزش قیمت جلوگیری کنند، دوباره برای هدایت آن به بالای مقاومت ۱.۵ دلار تلاش خواهند کرد. هرگونه شکست قیمت به زیر سطح ۱.۱۱ دلار به ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۸۹ دلار منجر خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۲
  • حمایت‌ها: ۱.۵۰ – ۱.۱۱ – ۰.۸۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

گاوهای بازار با موفقیت قیمت کاردانو را طی چند روز گذشته در بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱.۱۷ دلار حفظ کرده‌اند و در وضعیت فعلی در تلاش برای آغاز روند صعودی جدید هستند. به هر حال فتیله بلند کندل قیمت در روز گذشته نشان از کاهش فشار خرید در سطوح بالای ۱.۳۳ دلار می‌دهد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر قیمت موفق به تثبیت در بالای این سطح نشود، فروشندگان بار دیگر تلاش خود را به‌منظور پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه آغاز خواهند کرد. در این صورت احتمال ادامه ریزش تا ناحیه حمایتی ۰.۹۸ الی ۱.۰۳ دلار وجود خواهد داشت.

جهش قیمت از این ناحیه می‌تواند نوسانات را به‌مدت چند روز دیگر محدود نگه دارد. متقابلاً با نقض این ناحیه حمایتی، ادامه ریزش تا ۰.۸۰ دلار ممکن خواهد بود.

این دیدگاه نزولی با تثبیت قیمت در بالای سطح ۱.۳۳ دلار منتفی خواهد شد که می‌تواند آن را بار دیگر تا ۱.۵ دلار هدایت کند. شکست قیمت به بالای این مقاومت موج بعدی صعودی حرکت را تا ۲ دلار آغاز خواهد کرد.

  • مقاومت‌ها: ۱.۳۳ – ۱.۵ – ۲
  • حمایت‌ها: ۱.۱۷ – ۱.۰۳ – ۰.۹۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات طی چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۹.۳۰ دلار و مقاومت بالاسری در ۴۲.۲۸ دلار محصور شده است. به‌هرحال نوسانات قیمت در این محدوده احتمالاً مدت زیادی به طول نخواهد انجامید.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای مقاومت مذکور شوند، احتمال رشد آن تا ۴۶.۸۰ دلار وجود خواهد داشت. فروشندگان بار دیگر از این سطح دفاع خواهند کرد، اما با نقض این مقاومت، اهداف بعدی ۵۳.۵۰ دلار و در بالای آن ۵۷ دلار خواهد بود.

شیب صعودی و تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای ناحیه میانی خود نشان از برتری نسبی خریداران دارد. با حرکت قیمت به زیر میانگین‌های متحرک، مسیر ریزش تا ۳۲.۵۰ دلار و در زیر آن تا ۲۶.۵۰ دلار باز خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۴۲.۲۸ – ۴۶.۸۰ – ۵۳.۵۰ – ۵۷
  • حمایت‌ها: ۳۹.۳۰ – ۳۲.۵۰ – ۲۶.۵۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ در روز گذشته به بالای سقف تاریخی خود در ۳۶.۸۰ دلار رفته است. اگرچه هنوز میانگین‌‌های متحرک به‌سمت بالا چرخش نکرده‌اند، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) به نزدیکی ناحیه اشباع خرید رسیده است که دلالت بر افزایش مومنتوم صعودی قیمت دارد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

تثبیت قیمت در بالای ۳۵.۲۰ دلار، بیان‌گر تقاضای سنگین در سطوح بالاتر قیمتی است. در چنین شرایطی احتمال رشد قیمت تا ۴۳.۴۳ دلار وجود خواهد داشت. با نقض این سطح نیز هدف بعدی مسیر صعودی قیمت ۵۰ دلار خواهد بود.

در طرف مقابل اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای ۳۵.۲۰ دلار نشوند، می‌توان گفت که در سطوح بالاتر جریان ذخیره سود معاملات پابرجا است. با ریزش و تثبیت قیمت در زیر ۳۵.۲۰ دلار، احتمال ادامه نوسانات درون محدوده وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۴۳.۴۳ – ۵۰
  • حمایت‌ها: ۳۵.۲۰ – ۲۵.۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین

انقباض نوسانات قیمت لایت کوین در ۸ و ۹ آوریل (۲۸ و ۲۹ فروردین) به گسترش موج صعودی منجر شده است. خریداران قیمت را طی روز معاملاتی بعد به بالای سطح ۲۴۶.۹۶ دلار برده‌ و از این تاریخ به بعد آن را در بالای این سطح حفظ کرده‌اند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۶۰، نشان از این دارد که قیمت در مسیر صعود قرار دارد. اگر خریداران قیمت را به بالای ۲۶۲.۹۳ دلار ببرند، ادامه رشد تا هدف ۳۰۷.۴۲ دلار ممکن خواهد بود.

این دیدگاه صعودی بار بریک اوت و تثبیت قیمت در زیر ۲۴۶.۹۶ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی نشان از جریان ذخیره سود معاملات در سطوح بالاتر قیمتی دارد. حمایت کلیدی که در مسیر نزول باید به آن توجه شود، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۱۸ دلار خواهد بود.

جهش قوی قیمت از این میانگین متحرک نشان از احساسات مثبت بازار دارد و می‌توان گفت که خریداران برای ادامه روند صعودی قیمت تلاش خواهند کرد. در طرف مقابل شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۱۸ دلار، قیمت را تا ۱۷۰ دلار به پایین خواهد کشید.

  • مقاومت‌ها: ۲۶۲.۹۳ – ۳۰۷.۴۲
  • حمایت‌ها: ۲۴۶.۹۶ – ۲۱۸ – ۱۷۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

قیمت چین لینک بین دو حد ۲۴ و ۳۶.۹۳ دلار محبوس شده است. شیب تدریجی صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در بالای سطح میانی خود، نشان از برتری نسبی خریداران در بازار دارد. به‌هرحال موفق نبودن خریداران در به چالش کشیدن مقاومت ۳۶.۹۳ دلار، از کاهش تقاضا در سطوح بالای قیمت خبر می‌دهد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

خرس‌های بازار در وضعیت فعلی در تلاش برای پایین آوردن قیمت به زیر حمایت ۳۲ دلار هستند. با موفقیت در این امر، احتمال بریک اوت به زیر میانگین‌های متحرک افزایش خواهد یافت. چنین حرکتی توانایی پایین کشیدن قیمت را تا سطح ۲۴ دلار خواهد داشت.

برخلاف تصور اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌سمت بالا جهش کند، خریداران بار دیگر به‌منظور پرتاب قیمت به بالای سطح ۳۶.۹۳ دلار تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت ادامه روند صعودی قیمت با هدف ۴۰ دلار و در بالای آن در ۵۰ دلار ممکن خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۳۶.۹۳ – ۴۰ – ۵۰
  • حمایت‌ها: ۳۲ – ۲۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار

خریداران در تلاش برای ادامه روند صعود در قیمت استلار هستند، اما مقاومت محکم ۰.۶۰ دلار بر سر راه قیمت قرار گرفته است. خریداران در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) قیمت را به بالای این مقاومت نفوذ داده‌اند، اما در تثبیت آن موفق عمل نکردند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر گاوهای بازار موفق به هدایت قیمت به زیر سطح ۰.۵۵ دلار نشوند، می‌توان گفت که جریان انباشت در ریزش‌ها همچنان برقرار است. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید، برتری خریداران را نشان می‌دهد.

بریک اوت و تثبیت قیمت در بالای سطح ۰.۶۰ دلار، اولین نشانه غلبه خریداران بر فروشندگان خواهد بود. در این شرایط احتمال ادامه روند صعودی قیمت با هدف ۰.۷۲ دلار و در بالای آن تا ۰.۸۵ دلار وجود دارد.

در طرف مقابل با ریزش قیمت به زیر سطح ۰.۵۵ دلار، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۴۷ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۶۰ – ۰.۷۲ – ۰.۸۵
  • حمایت‌ها: ۰.۵۵ – ۰.۴۷

The post تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.