رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

دولت آمریکا نگران ارز دیجیتال ملی چین است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مقام‌های آمریکایی در نهادهای مختلف دولتی این کشور در تلاشند تا همه تهدیدهای احتمالی را که عرضه یوان دیجیتالی می‌تواند برای دلار ایالات متحده به همراه داشته باشد بررسی کنند.

به گزارش کوین دسک، گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نگران تأثیرات بلندمدتی است که یوان دیجیتال ممکن است بر وضعیت دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی داشته باشد.

بر اساس گزارش روز یکشنبه بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس، مقامات چندین نهاد دولتی آمریکا تلاش خود را برای درک بهتر تهدیدات احتمالی این ابتکار چین افزایش داده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، مقامات وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجه، پنتاگون (وزارت دفاع) و شورای امنیت ملی آمریکا بابت تأثیرات کوتاه‌مدت یوان دیجیتال – یا سیستم پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال چین (DCEP) – بر دلار نگران نیستند؛ بلکه چالش‌های بلندمدت پیش‌روی دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی، موجب نگرانی عمده میان این مقامات شده است.

از همین رو، آنها تلاش‌ خود را بیشتر کرده‌اند تا از نحوه توزیع یوان دیجیتال و راهکارهایی که این ارز دیجیتال ملی برای دور زدن تحریم‌های واشنگتن در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهد باخبر شوند.

چین توسعه سیستم پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال خود را با مشارکت بزرگ‌ترین بانک‌های دولتی این کشور و همچنین غول‌های پرداختی مانند تنسنت (Tencent) و انت فایننشال (Ant Financial) در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد.

این پروژه تاکنون چندین مرحله آزمایشی را پشت سر گذاشته است که از میان آنها می‌توان به اعطای کیف پول‌های قرمز دیجیتالی به شهروندان از طریق قرعه‌کشی اشاره کرد. شهروندان می‌توانستند از این کیف پول‌ها برای خرید از فروشگاه‌های داوطلب در شهرهای منتخب چین استفاده کنند.

اقدامات چین در این راستا، بانک مرکزی چین را به اولین بانک مرکزی عمده در جهان تبدیل کرده که ارز دیجیتال ملی خود را عرضه و سیستم پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی می‌کند. این امر فرصت فوق‌العاده‌ای را در اختیار چین قرار داده که به گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکایی را نگران کرده است.

The post دولت آمریکا نگران ارز دیجیتال ملی چین است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.