رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی سامسونگ Galaxy Quantum2 – پیش‌زمینه‌ای امن برای Galaxy A82

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3613_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت سامسونگ در روز سه‌شنبه 13 آوریل 2021 (24 فروردین 1400) از گوشی متفاوتی با نام Galaxy Quantum2 برای بازار کره رونمایی کرده که جدا از مشخصات سخت‌افزاری معمول و متداول به یک چیپ امنیتی ویژه با نام QRNG نیز مجهز شده که کاربری‌های امنیتی آن را کاملا تقویت خواهد کرد. Quantum2 را باید جانشینی برای Galaxy A Quantum سال گذشته دانست که از چیپ‌ست امنیتی مشابهی بهره می‌برد و از طرف زیر مجموعه سوییسی ID Quantique اپراتور کره‌ای SK Telecom توسعه پیدا کرده بود. Quantum 2 از جنبه‌ای دیگر نیز حائز اهمیت است چرا که این گوشی ظاهرا در آینده نزدیک با نام Galaxy A82 و بدون چیپ QRNG به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3613/introducing-samsung-galaxy-quantum2_01.jpg

خبرها در مورد Quantum2 از یکی دو هفته پیش بر سر زبان‌ها افتاده و به‌جز مشخصات سخت‌افزاری، چند عکس منتسب به آن نیز در چند روز گذشته در دسترس قرار گرفت. Quantum2 اما امروز به‌صورت رسمی در همکاری با اپراتور SK Telecom رونمایی شده است. نکته اصلی و اصطلاحا های‌لایت این مدل به چیپ امنیتی QRNG دستگاه تعلق دارد که مخففی برای Quantum Random Number Generator یا تولید‌کننده عدد تصادفی کوانتومی بوده و با طراحی مربعی‌شکل خود با ضلع 2.5 میلی‌متری‌ ظاهرا کوچک‌ترین نمونه در نوع خود در دنیا به حساب می‌آید. وظیفه این چیپ همانطور که از نام آن مشخص است تولید اعداد و کدهای تصادفی برای استفاده در اپلیکیشن‌های بانکی و سرویس‌های مربوطه بوده و بدین‌ترتیب احتمالا رخنه در این مجموعه به حداقل می‌رسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3613/introducing-samsung-galaxy-quantum2_02.jpg

نحوه کارکرد این چیپ نیز جالب توجه به نظر می‌رسد جایی‌که کدهای تصادفی این برنامه از طریق نویزهای LED و حسگر CMOS به‌دست آمده و نگفته پیداست که در هر لحظه با رشته کدهایی کاملا تصادفی روبرو خواهیم بود. سامسونگ برای پشتیبانی از سیستم امنیتی با برخی بانک‌ها کره‌ای از جمله Shinhan Bank و Standard Chartered Bank Korea وارد همکاری شده و از آن برای بعضی اپلیکیشن‌ها از جمله SK Pay ،T World و 11Street نیز می‌توان استفاده کرد. این چیپ ظاهرا در آینده برای کارت اعتباری اختصاصی سامسونگ نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

Galaxy Quantum2 با کنار گذاشتن چیپ QRNG گوشی نسبتا قابل‌قبولی در رده میانی رو به بالای بازار به حساب می‌آید که در ساختار آن از یک صفحه‌‌نمایش 6.7 اینچی 1440p با فناوری ساخت Super AMOLED و نرخ رفرش 120 هرتزی استفاده شده و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی آن نیز در حفره‌ای در مرکز بخش بالایی این پنل قرار دارد. دوربین اصلی گوشی 64 مگاپیکسلی f/1.8 مجهز به OIS است که آن را یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید همکاری می‌کند. سومین سنسور تصویری بخش پشتی دستگاه نیز یک دوربین واقعی نبوده و یک حسگر 5 مگاپیکسلی عمق میدان است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3613/introducing-samsung-galaxy-quantum2_03.jpg

پردازش در این گوشی با پروسسور دو ساله Snapdragon 855 Plus انجام شده و 6 گیگابایت رم و 128 گیگاایت حافظه داخلی دارد. باتری دستگاه تنها 4 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و شارژر سریع آن نیز 25 واتی‌ست. از دیگر مشخصات قابل ذکر در مورد این مدل باید به سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش، وای‌فای 6، اتصال NFC و البته پشتیبانی از 5G اشاره کرد. کوانتوم 2 که احتمالا با نام A82 وارد بازارهای جهانی می‌شود با وجود صفحه‌نمایش بزرگ گوشی چندان بزرگ و سنگینی نبوده و منابع خبری از ابعاد 8.1×73.8×161.9 میلی‌متری و وزن 176 گرمی آن خبر داده‌اند.

پیش‌سفارش برای Quantum2 از امروز تا 19 آوریل (30 فروردین 1400) ادامه داشت و این گوشی در 23 آوریل رسما با قیمت 699,600 وان کره جنوبی (با نرخ فعلی تبدیل ارز، نزدیک به 623 دلار آمریکا) به بازار این کشور عرضه می‌شود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.