رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Sony Xperia 10 III – اولین میان‌رده 5G سونی

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3615_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت سونی همزمان با رونمایی از دو پرچمدار Xperia 1 III و Xperia 5 III از گوشی میان‌رده جدید Xperia 10 III نیز رونمایی کرده که در مقایسه با جایگزین مستقیم آن یعنی Xperia 10 II در یکی دو مورد با تغییرات بزرگی روبرو شده است. اولین و مهم‌ترین تغییر در این گوشی که جایگاه آن را متحول خواهد کرد در چیپ‌ست پردازشی دستگاه نهفته است که علاوه بر قدرت بالاتر حالا امکان اتصال به شبکه 5G را نیز فراهم می‌کند. Xperia 10 III همچنین در زمینه ظرفیت باتری نیز با تغییر بزرگی روبرو شده که با توجه به حضور شبکه 5G ضروری به‌نظر می‌رسد. نکات مثبت سری پیشین این خانواده در زمینه دوربین حفظ شده و در یک نگاه شرایط مطلوبی را در رده میانی ارائه می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3615/introducing-sony-xperia-10-iii_01.jpg

Xperia 10 III از لحاظ طراحی تفاوت خاصی با گذشته ندارد و همان صفحه‌نمایش کشیده 21:9 با حاشیه‌های مشخص در بالا و پایین، ستون دوربین‌های سه‌گانه با فلش LED بر بالای آن‌ها در بخش پشتی و نواری برجسته با حضور سنسور اثر اتگشت در دورتادور آن دیده می‌شوند. در این میان البته به برخی تغییرات نیز می‌توان اشاره کرد که کاهش حاشیه‌های پیرامون صفحه‌نمایش و افزوده شدن رنگ آبی به این مجموعه از آن جمله‌ به حساب می‌آیند. طول و عرض گوشی به‌ترتیب 154 و 68 میلی‌متر است که مقایسه آن‌ها با Xperia 10 II با طول و عرض به‌ترتیب 157 و 69 میلی‌متری به‌روشنی از میزان کوچک‌سازی حاشیه‌ها سخن می‌گوید. افزایش چشمگیر ظرفیت باتری تآثیر بزرگی بر ضخامت گوشی نداشته و با 8.3 میلی‌متر تنها 0.1 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. این تأثیر البته در وزن نمایان شده و وزن 169 گرمی این مدل با 18 گرم افزایش نسبت به گذشته روبرو شده است. استاندارد مقاومت IP65/68 این گوشی نیز تغییری نسبت به گذشته نداشته و با فرو رفتن در آب شفاف به عمق 1 متر برای 30 دقیقه مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3615/introducing-sony-xperia-10-iii_02.jpg

صفحه‌نمایش 6 اینچی این مدل همچنان از نوع OLED با وضوح 1080×2520 پیکسل (فول اچ‌دی در نسبت 21:9) بوده که با وجود آن‌که با نرخ رفرش و سرعت دریافت تاچ به‌ترتیب 60 و 120 هرتزی فاصله خود را با پنل‌های پرچمدار به خوبی حفظ می‌کند اما از سوی دیگر یک نمونه 10 بیتی با پشتیبانی از نمایش محتوای HDR بوده و 97 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد. صفحه‌نمایش این مدل همچون بخش پشتی آن با پوششی از جنس Gorilla Glass 6 در برابر صدمات و خراشیدگی‌ها محافظت می‌شود. بالای صفحه‌نمایش به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دستگاه بر می‌خوریم که از سنسوری با ابعاد 1/4 اینچ برخوردار است و لنز f/2.0 آن نیز میدان دیدی برابر با 78 درجه را پوشش می‌دهد. این دوربین از برداشت HDR پشتیبانی کرده و لرزه‌گیر SteadyShot نیز برای آن در دسترس قرار دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3615/introducing-sony-xperia-10-iii_03.jpg

دوربین‌های بخش پشتی از لحاظ نوع، تعداد و رزولوشن تفاوتی با گذشته نداشته‌اند اما در یکی دو مورد با چند تغییر کوچک و بزرگ در آن‌ها روبرو می‌شویم؛ دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی همچنان از سنسوری به اندازه 1/2.8 اینچ بهره می‌برد اما دیافراگم لنز آن یک پله بازتر شده و به f/1.8 رسیده است. فاصله کانونی 27 میلی‌متری و زاویه دید 75 درجه‌ای این دوربین در مقایسه با Xperia 10 II با فاصله کانونی 26 میلی‌متری و زاویه دید 77 درجه‌ای اندکی تغییر کرده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3615/introducing-sony-xperia-10-iii_04.jpg

دوربین دوم این مجموعه 8 مگاپیکسلی تله‌فتوست که تقریبا نشانی از آن در هیچ گوشی رده میانی رو به پایین دیگری نمی‌توان یافت. این دوربین از سنسوری 1/4‌ اینچی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4‌ بهره می‌برد که فاصله کانونی 54 میلی‌متری آن تصویری معادل 2 برابر زوم اپتیکال را رقم می‌زند. در نهایت سومین دوربین این گوشی 8 مگاپیکسلی اولتراواید با f/2.2 و فاصله کانونی 16 میلی‌متری‌ست که میدان دید 120 درجه‌ای را به‌تصویر می‌کشد.

سونی در دو نسل قبلی این خانواده‌ از پروسسورهای سری 600 کوالکام بهره گرفته و در این نوبت نیز به سراع جدیدترین محصول این خانواده یعنی Snapdrgon 690 رفته است؛ پردازش در این چیپ‌ست 8 نانومتری با 2 هسته Arm Cortex-A77 با فرکانس 2 گیگاهرتز و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی A55 انجام می‌شود که مقایسه آن با 4 هسته 2 گیگاهرتزی A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی A53 در اسنپ‌دراگون 665 حاضر در Xperia 10 II از اختلاف بسیار بزرگی (حداقل در پردازش‌های تک هسته‌ای) سخن می‌‌گوید. نکات مثبت SD690 در زمینه گرافیک نیز کاملا ادامه پیدا کرده؛ جایی‌که گرافیک Adreno 619L حاضر در این چیپ‌ست در مقایسه نسل قبلی این سری با 60 درصد بهبود پرفورمنس روبرو شده است. بزرگ‌ترین نکته مثبت این پروسسور البته طبیعتا به مودم داخلی Snapdragon X51 آن تعلق دارد که در شبکه 5G sub-6GHz روی کاغذ به سرعت‌های دانلود و آپلود به‌ترتیب 2,500 و 660 مگابیت بر ثانیه دست پیدا می‌کند. رم این مدل 6 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (از طریق درگاه ترکیبی microSD تا 1 ترابایت دیگر) دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3615/introducing-sony-xperia-10-iii_05.jpg

یک تغییر مهم در این مدل به ظرفیت باتری آن تعلق دارد که از تنها 3,600 میلی آمپر ساعت در مدل سال گذشته حالا به 4,500mAh افزایش پیدا کرده و بدین‌ترتیب نگرانی از عملکرد ضعیف این مجموعه در شبکه 5G به میزان زیادی مرتفع می‌شود. سونی در توصیف سرعت شارژ این باتری به پشتیبانی آن از USB PD اشاره کرده اما برخی منابع از هماهنگی این مدل با شارژر 30 واتی سونی سخن به میان آورده‌اند که البته ظاهرا باید به‌صورت جداگانه تهیه شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3615/introducing-sony-xperia-10-iii_06.jpg

Sony Xperia 10 III در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و صورتی با سیستم‌عامل اندروید 11 در «اوائل تابستان» به بازار ارائه شده و هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت آن در دسترس قرار نگرفته است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.