رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، پولکادات، ریپل، یونی سواپ، دوج کوین، لایت کوین و بیت کوین کش را برای امروز (۳۱ فروردین) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

روند بازیابی پرقدرت قیمت بیت کوین پس از ریزش شدید آن تا کف روزانه ۵۰,۴۴۷.۵۰ دلاری خود در ۱۸ آوریل نشان‌دهنده ورود خریداران در ریزش‌ها است. ولی موفق نبودن این گروه در تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۵۶,۴۸۶ دلار در روز گذشته، نشان از وجود تردید در ورود به بازار در سطوح بالاتر دارد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) به‌سمت پایین چرخیده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود قرار گرفته است. می‌توان این عوامل را به تلاش فروشندگان مبنی بر بازگشت به بازار مرتبط ساخت. هر چقدر که قیمت از لحاظ زمانی در زیر میانگین‌های متحرک معامله شود، احتمال آزمودن دوباره حمایت ۵۰,۴۶۰ دلار بیشتر خواهد شد.

جهش قیمت بیت کوین از این حمایت، توانایی محدود نگه داشتن نوسانات را به‌مدت چند روز خواهد داشت. در طرف مقابل با ریزش به زیر این سطح، به فشار فروش افزوده خواهد شد، زیرا خریدارانی که با ریزش دو روز گذشته به بازار وارد شده‌اند، به فکر پوشش موقعیت‌های خود خواهند افتاد. در چنین شرایطی احتمال ریزش تا ۴۳,۰۰۶.۷۷ دلار وجود دارد.

در طرف مقابل اولین نشانه تقویت روند صعودی، بریک اوت (شکست معتبر) قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۵۸,۷۷۵ دلار خواهد بود. چنین حرکتی دیدگاه صعود دوباره را تا سقف تاریخی در ۶۴,۸۴۹.۲۷ دلار افزایش خواهد داد.

  • مقاومت‌ها: ۵۸,۷۷۵ – ۶۴,۸۴۹.۲۷
  • حمایت‌ها: ۵۰,۴۶۰ – ۴۳,۰۰۶.۷۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ۸ آوریل تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱,۸۹۹ دلار به پایین کشیده شده است، اما گاوهای بازار با قدرت به بازار ورود کرده و آن را بار دیگر به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲,۱۵۴ دلار هل داده‌اند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در عین حال که خریداران در تلاش برای حفظ موج بازیابی قیمت هستند، تلاش فروشندگان به‌منظور هدایت آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. اگر خرس‌های بازار در این تقابل موفق عمل کنند، احتمال ریزش تا حمایت ۲,۰۴۰.۷۷ دلار و در زیر آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) وجود خواهد داشت. بریک اوت قیمت به زیر این حمایت دینامیک، موجب افزایش فشار فروش و سقوط تا ۱,۵۴۲ دلار خواهد شد.

در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی به‌سمت بالا جهش کند، می‌توان گفت که جریان ورود به بازار در ریزش‌ها بسیار قوی است. خریداران سپس قیمت را تا ۲,۵۴۵.۸۴ دلار هدایت خواهند کرد. شکست به بالای این مقاومت، توانایی آغاز موج بعدی روند صعودی را خواهد داشت.

  • مقاومت‌: ۲,۵۴۵.۸۴
  • حمایت‌: ۲,۱۵۴ – ۲,۰۴۰.۷۷ – ۱,۸۹۹ – ۱,۵۴۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

در یک روند صعودی پرقدرت، خریداران با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) به بازار ورود می‌کنند؛ این دقیقاً همان چیزی است که در قیمت بایننس کوین در ۱۸ آوریل اتفاق افتاده است و خریداران برای حفظ بازیابی آن در تلاش هستند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌هرحال فتیله بلند کندل (شمع) قیمت در روز گذشته نشان از این دارد که فروشندگان با قدرت در حال دفاع از مقاومت ۵۵۰ دلار هستند. اگر قیمت به‌سمت پایین چرخش کند و به زیر حمایت ۴۲۸ دلار برود، احتمال ریزش بیشتر تا ۳۴۸.۶۹ دلار وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌سمت بالا جهش کرده و خریداران آن را به بالای ۵۵۰ دلار هدایت کنند، احتمال رشد تا ۶۰۰ دلار و در بالای آن تا ۶۳۸.۵۶ دلار وجود خواهد داشت. بریک اوت قیمت به بالای این مقاومت می‌تواند آغازگر موج بعدی صعودی تا هدف ۸۳۲.۷۵ دلار باشد.

  • مقاومت‌ها: ۵۵۰ – ۶۰۰ – ۶۳۸.۵۶ – ۸۳۲.۷۵
  • حمایت‌ها: ۴۲۸ – ۳۴۸.۶۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل در ۱۸ آوریل کمی پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱.۲۳ دلار به‌سمت بالا جهش کرده است که نشان از جریان انباشت به‌دست خریداران در سطوح پایین‌تر دارد. به‌هرحال خریداران هنوز موفق به حفظ روند بازیابی قیمت نبوده‌اند؛ این امر بیانگر فشار فروش است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کنند، ادامه ریزش تا سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی در ۱.۱۰ دلار ممکن خواهد بود. بریک اوت قیمت به زیر این سطح موجب تقویت فشار فروش و اصلاح عمیق‌تر تا سطح ۷۸.۶ درصد فیبوناچی در ۰.۸۶ دلار خواهد شد.

در طرف مقابل اگر گاوهای بازار قیمت را به بالای سطح ۱.۵۶ دلار هدایت کنند، احتمال رشد آن تا ۱.۸۰ دلار و در بالای آن تا ۱.۹۶ دلار وجود خواهد داشت. احتمالاً فروشندگان از این سطح دفاع خواهند کرد، اما اگر خریداران این ناحیه مقاومت را نقض کنند، احتمال آغاز موج بعدی حرکت صعودی قیمت وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۱.۵۶ – ۱.۸۰ – ۱.۹۶
  • حمایت‌ها: ۱.۲۳ – ۱.۱۰ – ۰.۸۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

پس از رشد پرقدرت قیمت دوج کوین در ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین)، معامله‌گران در روز معاملاتی بعدی سود معاملات خود را ذخیره‌ کرده‌اند که این امر قیمت را تا ۰.۲۳ دلار، کمی پایین‌تر از سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی، به سمت پایین کشیده است. فروشندگان در ۱۸ آوریل برای عمیق‌تر کردن ریزش قیمت تلاش کردند، اما خریداران بار دیگر با ریزش آن تا سطح ۰.۲۳ دلار به بازار ورود کردند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

گاوهای بازار موج بازیابی قیمت را در روز جاری نیز ادامه داده‌اند و در تلاش برای هدایت قیمت به بالای سقف تاریخی در ۰.۴۵ دلار هستند. در صورت موفقیت، احتمال آغاز موج بعدی روند صعودی با هدف ۰.۶۳ دلار وجود خواهد داشت.

با این حال احتمال دفاع پرقدرت فروشندگان از سطح ۰.۴۵ دلار وجود دارد، اگر قیمت از این سطح به‌سمت پایین چرخش کرده و به زیر سطح ۰.۳۵ دلار برود، می‌توان گفت که معامله‌گران در امواج بازیابی از بازار خارج می‌شوند. در این صورت احتمال نوسانات محدود قیمت به‌مدت چند روز دیگر وجود خواهد داشت. با ریزش و تثبیت به زیر سطح ۰.۲۳ دلار، روند به‌نفع فروشندگان خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۴۵ – ۰.۶۳
  • حمایت‌ها: ۰.۳۵ – ۰.۲۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) به زیر میانگین‌های متحرک رفته و تا کف روزانه ۱.۰۸ دلار به پایین کشیده شده است. با این حال خریداران با ریزش قیمت به‌صورت تهاجمی به بازار ورود کرده و آن را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱.۲۰ دلار برده‌اند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

گاوهای بازار به‌منظور ادامه روند بازیابی، قیمت را در روز گذشته به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱.۲۸ دلار برده‌اند اما این سطوح باعث جذب فروشندگان می‌شوند. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) حرکت کرده و تثبیت شود، احتمال ادامه ریزش تا ۱.۰۳ دلار وجود خواهد داشت. بریک اوت قیمت به زیر این سطح از تغییر روند هشدار می‌دهد.

در طرف مقابل اگر خریداران با ریزش قیمت تا ۱.۰۳ دلار به بازار هجوم بیاورند، می‌توان گفت سطوح پایین‌تر همچنان برای خریداران جذاب هستند. در این صورت احتمال نوسانات محدود قیمت به‌مدت چند روز دیگر وجود خواهد داشت. خریداران با بریک اوت قیمت به بالای سطح ۱.۵۵ دلار برتری خود را در بازار تثبیت خواهند کرد.

  • مقاومت‌ها: ۱.۲۸ – ۱.۵۵
  • حمایت‌ها: ۱.۲۰ – ۱.۰۸ – ۱.۰۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) سقف تاریخی جدیدی در ۴۸.۳۶ دلار به ثبت رسانده است، اما موفق به تثبیت جایگاه خود در سطوح بالاتر نشده است. فتیله بلند کندل قیمت نشان‌دهنده جریان ذخیره سود در این سقف بوده که در نهایت آن را به زیر ۴۲.۲۸ دلار کشیده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

فشار فروش طی روز معاملاتی بعدی ادامه یافته و قیمت به زیر میانگین‌های متحرک و تا کف روزانه ۳۲ دلار حرکت کرده است. اگرچه قیمت با قدرت موج اصلاحی خود را بازیابی کرده است، اما خریداران همچنان در تلاش برای تثبیت آن در بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳۷.۴۵ هستند.

این امر نشان‌دهنده ورود فروشندگان به بازار در امواج بازیابی قیمت است. اگر این گروه موفق به پایین آوردن قیمت به زیر ۳۲ دلار شوند، احتمال ادامه ریزش آن تا ۲۶.۵۰ دلار وجود خواهد داشت. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) به سمت پایین در حال چرخش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در زیر سطح ۴۰ قرار دارد. این عوامل برتری فروشندگان را می‌رساند.

این دیدگاه نزولی با حرکت قیمت به بالای مقاومت ۴۲.۲۸ دلار منتفی خواهد شد و بریک اوت به بالای این سطح می‌تواند آغازگر مسیر صعود تا ۴۸.۳۶ دلار باشد.

  • مقاومت‌ها: ۳۷.۴۵ – ۴۲.۲۸ – ۴۸.۳۶
  • حمایت‌ها: ۳۲ – ۲۶.۵۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) الگوی کندلی شوتینگ‌استار در نمودار خود تشکیل داده است که معمولاً به‌عنوان یک الگوی بازگشتی عمل می‌کند. قیمت در روز معاملاتی بعدی نیز شاهد فشار فروش قوی بوده که آن را تا کف ۲۳۰ دلاری به پایین کشیده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگرچه خریداران با ریزش قیمت در این روز به بازار ورود کردند، اما موفق به تثبیت جهش نبوده‌اند. این امر می‌تواند نشانه‌ای از تلاش خرس‌های بازار به‌منظور حفظ برتری در بازار باشد. قیمت در روز گذشته تا ۲۴۶.۹۶ دلار نیز به پایین کشیده شده است.

اگر خرس‌های بازار موفق به پایین آوردن قیمت به زیر سطح ۲۴۶.۹۶ دلار شوند، احتمال عمیق‌تر شدن اصلاح تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۲۱۳ دلار وجود خواهد داشت. چنین حرکتی می‌تواند موجب تأخیر در آغاز موج بعدی حرکت صعودی قیمت باشد.

برخلاف تصور اگر قیمت از سطح ۲۴۶.۹۶ دلار به‌سمت بالا جهش کند، خریداران به‌منظور شروع موج بازیابی تلاش خواهند کرد. بریک اوت قیمت به بالای سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۲۹۴.۹۱ نیز نشان‌دهنده بازگشت خریداران و افزایش غلبه این گروه خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۲۹۴.۹۱
  • حمایت‌ها: ۲۴۶.۹۶ – ۲۳۰ – ۲۱۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش

قیمت بیت کوین کش طی بازه ۲۴ مارس (۴ فروردین) تا ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) از سطح ۴۴۲.۹۶ دلار تا ۱,۲۱۳.۵۱ دلار صعود کرده است. قیمت در وضعیت فعلی در حال اصلاح این رشد سریع است. در ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) قیمت به زیر سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۸۲۸.۲۴ دلار کشیده شده و حتی حمایت روانی ۸۰۰ دلار را نیز دیده است، اما فتیله کندل‌ها بیانگر جریان قوی خرید در سطوح پایین‌تر بوده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به هر حال خریداران در تلاش برای حفظ روند بازیابی قیمت هستند. این تقلا بیان‌گر آن است که گروه مقابل تسلیم نشده و در این امواج به بازار ورود می‌کنند. خرس‌های بازار در وضعیت فعلی برای هدایت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۷۶۲ دلار و کسب برتری خود در بازار تلاش خواهند کرد.

در طرف مقابل اگر خریداران در ریزش‌ها به بازار ورود کرده و قیمت را به بالای ۱,۰۶۰ دلار ببرند، احتمال دیده‌شدن دوباره سطح ۱,۲۱۳.۵۱ دلار وجود خواهد داشت. هرگونه بریک اوت قیمت به بالای این مقاومت، توانایی آغاز موج بعدی صعودی با هدف ۱,۵۷۰.۵۵ دلار خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۱,۰۶۰ – ۱,۲۱۳.۵۱ – ۱,۵۷۰.۵۵
  • حمایت‌ها: ۷۶۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

موفق نبودن خریداران در تثبیت قیمت یونی سواپ در بالای سطح ۳۵.۲۰ دلار می‌تواند عامل ریزش قیمت در ۱۸ آوریل باشد. قیمت به زیر هر دو میانگین متحرک حرکت کرده و کف ۲۶.۹۷ دلاری خود را دیده است. به‌هرحال خریداران با قدرت در ریزش‌ها به بازار ورود کرده‌اند؛ این امر از فتیله بلند کندل روزانه قابل‌مشاهده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

روند بازیابی قیمت به مقاومت دینامیک میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۲.۲۴ دلار برخورد کرده است. این امر نشان‌دهنده این است که گاوهای بازار در امواج بازیابی قیمت تا این میانگین به بازار ورود می‌کنند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که احتمال تغییر احساسات بازار وجود دارد. با تثبیت قیمت در زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳۰.۶۶ دلار، احتمال افزایش فشار فروش و ریزش تا حمایت کلیدی ۲۵.۵۲ دلار وجود دارد.

جهش قوی قیمت از این سطح بیان‌گر ورود جریان ورود خریداران به بازار در ریزش‌ها است. این امر توانایی محصور کردن آن را به‌مدت چند روز بین دو سطح ۲۵.۵۲ و ۳۸ دلار را خواهد داشت. به هر حال هرگونه بریک اوت به زیر ۲۵.۵۲ دلار می‌تواند به ادامه ریزش قیمت تا ۲۰ دلار منتهی شود. این دیدگاه نزولی با حرکت و تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه منتفی خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۳۲.۲۴ – ۳۸
  • حمایت‌ها: ۳۰.۶۶ – ۲۵.۵۲ – ۲۰

The post تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.