رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تراکنش‌های بیت کوین اکنون گران‌تر از هر زمان دیگری هستند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به بالاترین سطح در طول تاریخ این ارز دیجیتال رسیده است. کاهش هش‌ریت در چین به‌علاوه حجم بالای تراکنش‌های بیت کوین، عواملی هستند که باعث افزایش کارمزدها شده‌اند.

به گزارش کوین دسک و به نقل از منابع آگاه، میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به ۵۹ دلار رسیده است. این در حالی است که در اوج بازار صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۷، کارمزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال نتوانسته بود از ۵۰ دلار عبور کند.

نمودار کارمزدهای تراکنش‌های بیت کوین از سال ۲۰۱۶ تاکنون

در روزهایی به ‌سر می‌بریم که تقاضا برای تراکنش‌های بیت کوین به بیشترین حد خود رسیده و سختی شبکه آن افزایش یافته است. در این بین، مشکلاتی برای معادن زغال‌سنگ در چین به ‌وجود آمده که باعث توقف فعالیت‌ فارم‌های استخراج در برخی از مناطق این کشور شده است. لازم به ذکر است که چین بیشترین هش‌ریت را در بین کشورهای جهان داراست و اتفاقات این‌چنینی می‌تواند بر هش‌ریت کل شبکه بیت کوین تأثیرگذار باشد. گزارش‌های به‌دست‌آمده از استخرهای استخراج حاکی از آن است که هش‌ریت شبکه بیت کوین با ۲۵ درصد کاهش، به ۱۲۵ هگزاهش در ثانیه رسیده است.

توماس هلر (Thomas Heller)، مدیر ارشد توسعه شرکت کامپس ماینینگ (Compass Mining) در این رابطه می‌گوید:

کمبود دستگاه‌های ایسیک، افزایش شدید قیمت بیت کوین و کاهش ناگهانی هش‌ریت عواملی هستند که دست به دست هم دادند تا به کند شدن فرایند استخراج بلاک‌ها و افزایش کارمزدها بینجامند.

با اتفاقی که در چین افتاد، می‌توان گفت که یک چهارم هش‌ریت کل جهان با مشکل مواجه شده است. از سوی دیگر، سختی شبکه بیت کوین نیز در بیشترین حد خود قرار دارد. مجموعه این عوامل باعث کند شدن فرایند استخراج بلاک‌های بیت کوین شده است. در حال حاضر، استخراج برخی از بلاک‌های بیت کوین بیش از یک ساعت طول می‌کشد و حتی استخراج یکی از بلاک‌های بیت کوین در روزهای اخیر، دو ساعت به طول انجامید؛ که در نوع خود اتفاق نادری است.

سختی شبکه بیت کوین در روزهای ابتدایی ما مه (اواسط اردیبهشت) تنظیم می‌شود. تنظیم سختی در شبکه بیت کوین، یک فرایند خود‌اصلاح‌کننده است که هر دو هفته (به‌بیان دقیق‌تر، پس از هر ۲۰۱۶ بلاک) اتفاق می‌افتد.

البته سختی شبکه بیت کوین معمولاً تا سقف ۲۵ درصد اصلاح می‌شود؛ اما داده‌های فعلی حاکی از آن است که برای جبران کاهش هش‌ریتی که اتفاق افتاده، این سختی به اصلاح ۳۰ درصدی نیاز دارد. این به این معنی است که به‌احتمال زیاد، در اصلاح بعدی نیز با کاهش سختی مواجه خواهیم شد. البته اگر تا آن زمان، مشکل هش‌ریت حل شود و این ماینرها فعالیت‌های خود را از سر بگیرند، قضیه طور دیگری خواهد بود.

هلر در خصوص آغاز فعالیت ماینرها می‌گوید:

ما منتظر خبرهای جدیدتر در مورد زمان آغاز کار این ماینرها در روزهای آینده هستیم. اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، این ماینرها احتمالاً تا پایان هفته فعالیت خود را شروع خواهند کرد. البته قرار است ماینرهایی که در منطقه شین جیانگ چین قرار دارند، به‌دلیل آغاز فصول بارانی چین، به منطقه سیچوآن منتقل شوند.

در آخر این که ماینرهای استخر F2Pool در مصاحبه خود با کوین دسک، گفتند که از زمان دقیق آغاز به کار این ماینرها مطلع نیستند.

The post تراکنش‌های بیت کوین اکنون گران‌تر از هر زمان دیگری هستند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.