رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آشنایی با استاندارد نظامی MIL-STD-810G برای دستگاه‌های همراه

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3630_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

استاندارد نظامی MIL-STD-810G برای تاب‌آوری در موقعیت‌های دشوار محیطی توسط ارتش آمریکا تعیین شده که محصولات و تجهیزات را بر اساس مجموعه‌ای از 29 آزمایش در شرایط مختلف آب‌وهوایی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این آزمایش‌ها دستگاه در برابر ضربه، لرزش، گرما، سرما، شوکِ تیراندازی، رطوبت و موارد دیگر قرار می‌گیرد. بدین گونه، این نوع دستگاه‌ها ظاهرا باید ابزاری «آماده استفاده در میدان» یا حتی «آماده نبرد» باشد. بسیاری از فناوری‌های ارائه‌شده به ارتش ایالات متحده باید با این استاندارد سازگاری داشته باشند و فروشندگان برای برنده شدن در فرایند عقد قراردادها، ناگزیر از اثبات این مطابقت خواهند بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3630/what-is-mil-std-810g-rating_01.jpg

در ایالات متحده، استانداردهای نظامی یا به اختصار MIL-STD توسط وزارت دفاع اجرا می‌شوند و در نیروی هوایی، زمینی و دریایی این کشور لازم‌الاجرا هستند. این استانداردها برای اطمینان از این مسئله به کار گرفته می‌شوند که محصولات برای اهداف مختلف مرتبط با دفاع از الزامات خاصی برخوردار باشند. البته MIL-STD نه تنها در بخش نظامی بلکه در سازمان‌های غیر نظامی نیز به دلیل روش‌های آزمایش کامل و تضمین آمادگی محصول برای شرایط سخت مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع تاکنون بیش از 40 استاندارد نظامی ارائه شده است که برخی از مشهورترین نمونه‌های آن برای سنجش مقاومت دستگاه‌ها عبارتند از MIL-STD-810 ،MIL-STD-461 ،MIL-S-901 و MIL-STD-167.

همان گونه که اشاره شد، استاندارد MIL-STD-810G طیف گسترده‌ای از شرایط محیطی را پوشش می‌دهد و میزان مقاومت و دوام دستگاه را در این شرایط معین می‌سازد. مستندات این استاندارد که در 804 صفحه منتشر شده، به سه بخش دستورالعمل‌های مهندسی محیط زیست، روش‌های آزمایشگاهی و دستورالعمل مناطق آب‌وهوایی جهان تقسیم می‌شود و نمونه‌هایی همچون تاب‌آوری در فشار پایین (ارتفاع)، دمای بالا و پایین، شوک حرارتی، رطوبت، غوطه‌وری و مواردی از این دست را در بر می‌گیرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3630/what-is-mil-std-810g-rating_02.jpg

در واقع امروزه شمار بیشتری از تولیدکنندگان محصولات مصرفی از چنین استانداردهایی به منظور بازاریابی محصولات خود استفاده می‌کنند. چنان که دستگاه‌هایی همچون گوشی ماژولار Doogee S90 که کار خود را با تامین سرمایه در پلتفرم Kickstarter آغاز کرده‌، بازار کارگران ساده، دوستداران پیادهروی (hiking) و کوهنوردی را برای فروش تولیدات خود هدف گرفته‌ است.

چارچوب سازگاری با استاندارد MIL-STD-810G و برخی اسمارت‌فون‌های منطبق با آن

اگر دستگاهی دارای با MIL-STD-810G سازگار باشد، به لحاظ نظری باید تاب‌آوری بالایی داشته و احتمال سالم ماندن آن در برابر سقوط و تحت شرایط سخت محیطی بسیار بیشتر از محصولات معمول باشد. به طور مثال، فردی که در یک کارگاه ساختمانی کار می‌کند، بیش از دیگران در معرض خطر افتادن گوشی قرار دارد. به همین ترتیب دوستداران کوهنوردی و سنگ‌نوردی از داشتن محصولی مجهز به این استاندارد بهره بیشتری خواهند برد. از جمله برخی از دستگاه‌های دارای این استاندارد می‌توان به Nokia 800 Tough، گلکسی Xcover Pro، تبلت گلکسی Tab Active Pro، کت S61 و ال‌جی G8 ThinQ اشاره کرد. همچنین بسیاری از ساعت‌های هوشمند، دست‌بندهای تناسب اندام و سایر محصولات پوشیدنی به این استاندارد مجهز شده‌اند. البته اگر اسمارت‌فون شما از استاندارد MIL-STD-810G بهره نمی‌برد، می‌توانید قاب محافظی برای آن خریداری کنید که از این استاندارد برخودار باشد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3630/samsung-galaxy-xcover-pro_03.jpgSamsung Galaxy XCover Pro

محدودیت‌ها

با آنکه MIL-STD-810G در مجموع استاندارد سودمندی است، اما نقاط ضعف خاص خود را نیز دارد. به طور مثال در یکی از آزمایش‌های‌ گوشی Doogee S90 (دارای استاندارد مقاومت در برابر آب IP69K) دستگاه از ارتفاع اندکی به داخل گودال انداخته شد. اما علی‌رغم سادگی آزمایش، یکی از دکمه‌های گوشی دچار ایراد شد. اتفاقی که ظاهرا صرف نظر از کنترل کیفیت و بخت بد، به فقدان مقررات دقیق مرتبط است.

برای اثبات برخورداری یک اسمارت‌فون از استاندارد MIL-STD-810G، تولیدکنندگان باید اطمینان حاصل کنند که تعدادی از دستورالعمل‌های دقیق، مندرج در اسناد رسمی مرتبط با این چارچوب را رعایت کرده‌اند. در حالت ایدهآل، این امر به معنای ارسال دستگاه به آزمایشگاهی خارج از کمپانی است که از توانایی انجام دقیق هر 29 آزمون برخوردار باشد. اما متأسفانه بسیاری تولیدکنندگان این آزمایش‌ها را به صورت داخلی و بدون نظارت و تایید بازرس بیرون از مجموعه خود به انجام می‌رسانند.

بدین گونه با آنکه آزمایشها بر روی کاغذ عملکردی خوب را نشان می‌دهند، اما شرکت‌ها نیازی به ارائه دلایلی برای اثبات درستی آزمایشهای خود ندارند. از این رو تولیدکننده می‌تواند ادعا کند که دستگاه تولیدشده با کنار گذاردن برخی موارد یا نادیده گرفتن آن‌ها با این استاندارد سازگار است.

بهترین راهبرد مصرف‌کنندگان در این میان استفاده از عقل سلیم و اندکی صبر برای آشکار شدن نتایج واقعی است. به طور مثال اسمارت‌فون ال‌جی G8 ThinQ دستگاهی باکیفیت است که با استاندارد MIL-STD-810G سازگاری دارد. اما نگاهی به طراحی این گوشی نشان می‌دهد که تاب‌آوری آن قادر به رقابت با دستگاه‌هایی نخواهد بود که با گوشه‌های لاستیکی و صفحه محافظ ساخته می‌شوند. در واقع شاید این گوشی به خوبی با MIL-STD-810G سازگار باشد، اما بعید است با طراحی شیشهای، بتوان آن را ابزاری «آماده نبرد» دانست.

از سوی دیگر، طراحی دستگاهی مانند Doogee S90 دوام بالایی را نشان می‌دهد، زیرا در مجموع چیزی شبیه یک آجر است. اما در اینجا نیز گوشی قادر نیست بر اساس ادعای مطرح شده عمل کند. لذا تنها راهی که مشتری می‌تواند واقعی بودن ادعای سازگاری با چنین استانداردی را دریابد، منتظر ماندن و بررسی نظرات و تجربیات کاربران دیگر است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.