رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه؛ ۶۲ نفر دستگیر شدند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پلیس ترکیه در پی تعطیلی یک صرافی ارز دیجیتال در این کشور و گریختن مدیرعامل آن، تحقیقات خود را آغاز کرد و تاکنون ۶۲ نفر را در این رابطه دست‌گیر کرده است.

به گزارش کریپتو اسلیت، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد که پلیس ترکیه ۶۲ نفر را در هشت استان این کشور به‌علت تحقیقات جاری پیرامون تعطیلی صرافی ارز دیجیتال تادکس (Thodex) بازداشت کرده است.

روز چهارشنبه، گزارش‌های متعددی منتشر شد مبنی بر اینکه صرافی تادکس، که در حدود ۲ تا ۱۰ میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال کاربران خود را در اختیار دارد، ناگهان تمام عملیات خود را متوقف کرده است. انتشار این خبر باعث وحشت در بین معامله‌گرانی شد که دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود را از دست داده بودند.

این صرافی در همان روز بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و مدعی شد که به‌دلیل برخی سرمایه‌گذاری‌های نامشخص، مجبور به تعلیق معاملات به مدت ۴ تا ۵ روز شده است؛ اما اوغوز اِورن کیلیچ (Oğuz Evren Kılıç)، وکیل ترکیه‌ای، اظهار داشت که این مشخصاً می‌تواند یک کلاهبرداری باشد.

او یک شکایت کیفری به دفتر دادستانی ترکیه ارائه کرد، اما هشدار داد که «روند قانونی ممکن است سال‌ها طول بکشد». اورن کیلیچ همچنین در پیامی توییتری نوشت: «آیا می‌توانیم این را حادثه مت‌ گاکس ترکی بنامیم؟» (مت گاکس (Mt. Gox) یک صرافی ارز دیجیتال ژاپنی بود که در سال ۲۰۱۴ هدف حمله هکری قرار گرفت و بیت کوین‌های کاربرانش به سرقت رفت. در این حمله که بزرگ‌ترین هک تاریخ ارزهای دیجیتال نام گرفت و منجر به تعطیلی صرافی مت گاکس شد، حدود ۱۴۰,۰۰۰ بیت کوین (BTC) دزدیده شد.)

متن توییت او از این قرار است:

اگر ارزهای دیجیتالی به ارزش میلیاردها دلار «ناپدید شوند» و سپس فروخته شوند، تأثیر این کار بر بازارهای جهانی چگونه خواهد بود؟ آیا می‌توانیم آن را حادثه مت گاکس ترکی بنامیم؟

در همین حال، گفته می‌شود که فاروق فاتح اوزر (Faruk Fatih Ozer)، مالک ۲۷ ساله صرافی تادکس، هفته گذشته از ترکیه خارج شده است. بدیرهان اوغوز باشی‌بویوک (Bedirhan Oguz Basibuyuk)، وکیل تادکس، همچنین اظهار داشت که این صرافی اخیراً با مشکلات نقدینگی روبه‌رو بوده است. به گفته او:

دارایی‌های تادکس کاهش یافته بود. در زمان‌هایی که تعداد زیادی از کاربران قصد برداشت سرمایه خود را داشتند، شرکت قادر به انجام همه درخواست‌ها نبود.

با وخیم شدن اوضاع، اوزر بیانیه دیگری را در وب‌سایت تادکس منتشر کرد و این بار مدعی شد که این صرافی، قربانی حمله سایبری و اقداماتی برنامه‌ریزی شده برای زیر سؤال بردن عملکرد آن شده است. مدیرعامل شرکت تادکس همچنین ادعا کرد که میان «خودکشی یا تسلیم شدن به مقامات» مردد بوده، اما درنهایت تصمیم گرفته است که به ترکیه بازگردد. او دراین‌باره گفت:

بنابراین، تصمیم گرفتم که زنده بمانم و بجنگم، کار کنم و بدهی‌ام را به شما پرداخت کنم. روزی که همه بدهی‌هایم را بپردازم، به کشورم بازمی‌گردم و خود را به دست عدالت می‌سپارم.

اورن کلیچ، وکیل ترکیه‌ای، پس‌ از انتشار این بیانیه در توییتر خود نوشت:

توضیحاتی که منتظرش بودیم رسید. روندی طولانی و سخت آغاز می‌شود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دادستانان ترکیه علاوه بر ۶۲ نفری که بازداشت شده‌اند، حکم دستگیری ۱۶ نفر دیگر را هم در ارتباط با این صرافی صادر کرده‌اند.

The post کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه؛ ۶۲ نفر دستگیر شدند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.