رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

نگاهی به آزمایشگاه پیشرفته صوتی هواوی

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3638_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

هواوی در سال 2020 از هدفون بی‌سیم FreeBuds Pro رونمایی کرد که نسل تازه‌ای از هدفون‌های استریو و کاملاً بی‌سیم (TWS) این شرکت محسوب می‌شد. روند موفقیت‌آمیز هواوی در ارائه محصولات با کیفیت در این سطح ارتباط مستقیمی به آزمایشگاه صوتی پیشرفته این شرکت داشته که به‌تازگی علاقه‌مندان این رده امکان مشاهده آن را پیدا کرده‌اند. هدفون‌های استریوی بی‌سیم واقعی یاTrue Wireless Stereo که از آن‌ها به اختصار با عنوان TWS یاد می‌شود این امکان را به شما می‌دهند تا به دور از سیم‌های دست‌وپاگیر، بتوانید به موسیقی دلخواه‌تان گوش کنید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3638/huawei-audio-lab-overview_01.jpg

همچنین برخی از نمونه‌های پیشرفته‌تر هدفون‌های TWS دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC) بوده که دریافت صدایی شفاف را حتی در شلوغ‌ترین مکان‌ها امکان‌پذیر می‌کنند. شرکت هواوی اخیر برای اولین بار جزییاتی را پیرامون آزمایشگاه ضد انعکاس صدای خود منتشر کرده که چگونگی دستیابی به صدای برتر در هدفون‌های این شرکت‌ها را به نمایش می‌گذارد.

اتاق ضد انعکاس صدای هواوی که در آزمایشگاه تحقیق و توسعه این شرکت واقع شده است، افزون بر مقاومت در برابر نویزهای بیرونی، از به وجود آمدن پژواک صدای درونی هم جلوگیری می‌کند و به این ترتیب، محیط شبیه‌سازی جالب توجه‌ای در اختیار طراحان این شرکت برای تحلیل و آزمایش صدا و پارامترهای آن قرار می‌گیرد.

در این محفظه‌ی ضد پژواک از دیوار یا سقف‌های معمول خبری نبوده و در عوض تمام قسمت‌های اتاق با پنل‌های کاهنده نویز و جاذب صدا پوشانده شده است. این پنل‌های دارای برآمدگی و فرورفتگی از مواد جذب‌کننده صوت ساخته شده‌ و با دریافت صدا، مانعی در برابر ایجاد انعکاس می‌شوند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3638/huawei-audio-lab-overview_02.jpg

دیگر نکته جالب‌توجه در این میان طراحی یک شبیه‌ساز مدرن در این مجموعه است که با هدف بازسازی گوش انسان و پردازش‌های صورت پذیرفته روی اصوات قبل از شنیده شدن آن‌ها ساخته شده و در آن اثر لاله و کانال گوش روی صدای دریافت شبیه‌سازی می‌شود در بخش داخلی این شبیه‌ساز، از دو جفت میکروفون چندجهته مینیاتوری استفاده شده که در نزدیکی پرده گوش قرار می‌‌گیرد تا صدا را پس از شبیه‌سازی تأثیر ساختار گوش بر آن، به خوبی ضبط کند.

در این آزمایشگاه از بلندگوهای مختلف در جهت‌های متفاوت استفاده شده که از پخش صدا با دامنه‌های فرکانسی مختلف پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب با امکان باز‌تولید نویزهای صوتی متفاوت موجود در دنیای واقعی به طور کامل، این نویز در شبیه‌ساز گوش انسان برای بررسی ویژگی‌های صوتی آن دریافت و ثبت شده و در نهایت، از اطلاعات به دست آمده در توسعه و بهبود فناوری‌های حذف نویز استفاده می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3638/huawei-audio-lab-overview_03.jpg

آزمایشگاه‌های صوتی هواوی در نقاط مختلف جهان

هواوی از شش دپارتمان تحقیق و توسعه صوتی در چند نقطه مختلف دنیا برخوردار بوده که این آزمایشگاه ضد پژواک تنها یکی از آن‌ها به‌حساب می‌آید؛ در آزمایشگاه‌های مختلف هواوی بیش از 300 مهندس به فعالیت مشغولند. از جمله این آزمایشگاه‌ها باید به مرکز German Acoustic Research Center اشاره کرد که تحلیل نویز و توسعه الگوریتم‌های ضد نویز مبتنی بر هوش مصنوعی از وظایف اصلی آن به حساب می‌آید. مرکز Finnish Multimedia Audio Lab نمونه دیگری در این زمینه است که به آزمایش‌های کاهش نویز روی محصولات صوتی می‌پردازد.

تنوع محصولات صوتی در سبد کالای هواوی

در لیست تولیدات شرکت هواوی تنها ظرف سه سال اخیر بیش از 30 محصول صوتی در پنج دسته مختلف عرضه شده که نشان از سرمایه‌گذاری این کمپانی بر تحقیق و نوآوری در حوزه‌هایی نظیر افزایش سهولت استفاده از محصول، کاهش نویز، بهبود کیفیت صدا و ارتباط بی‌سیم دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3638/huawei-audio-lab-overview_04.jpg

از محصولات پرچمدار هواوی در حوزه هدفون‌های TWS، باید به هدفون FreeBuds Pro اشاره کرد که در سال 2020 عرضه شده و HUAWEI FreeBuds 3 نیز با طراحی Open-fit الگوی جدیدی را در زمینه حذف نویز رقم زده است.

در نهایت باید از هدفون بی‌سیم FreeBuds 4i اشاره کرد که از نگاه برخی رسانه‌ها به عنوان برترین هدفون TWS از نظر حذف نویز شناخته شده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.