رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پتنت سامسونگ برای دستگاهی خم‌شونده با 3 نمایشگر و قابلیت شارژ بی‌سیم سریع

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3639_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

به نظر می‌رسد سامسونگ با پشتکار فراوان در حال کار روی انواع گوناگونی از دستگاه‌های تاشو است. این شرکت پیش از این از محصولاتی مانند گلکسی فولد، گلکسی فولد 5G، گلکسی Z Fold2 5G و گلکسی Z Flip رونمایی کرده است و خبرها از آن حکایت دارد که در تابستان سال جاری میلادی دو گوشی گلسی Z Flip 3 و گلکسی Z Fold 3 را معرفی خواهد کرد. در همین راستا، هفته گذشته اخباری درباره محصول جدیدی با قابلیت سه بار تا شدن از سوی این کمپانی منتشر شده و حالا به گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، غول کره‌ای حق ثبت اختراع دستگاه خم‌شونده دیگری را به ثبت رسانده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3639/samsung-foldable-phone-with-three-display-parts-patent_01.jpg

سامسونگ در سپتامبر 2020 درخواستی را برای «یک دستگاه الکترونیکیِ تاشو و دارای قلم الکترونیکی» به سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ارائه کرد و این سازمان در روز پنج‌شنبه 22 آوریل سال جاری میلادی (2 اردیبهشت 1400) با انتشار سندی 52 صفحه‌ای، امتیاز این پتنت را به نام شرکت کره‌ای ثبت کرده است. سامسونگ از این تبلت یا گوشی به عنوان «دستگاه چندبارتاشونده» یاد کرده و تصاویر نشان می‌دهد که این محصول از قابلیت سه بار تا شدن برخوردار است و به این ترتیب سه نمایشگر میانی و راست و چپ دارد. اندازه صفحه‌نمایش مرکزی دو برابر صفحات دیگر است و زمانی که نمایشگرهای چپ و راست گوشی رو به خارج خم می‌شوند، روی نمایشگر مرکزی قرار می‌گیرند تا کاربر بتواند به راحتی دستگاه را باز و بسته کند. با این حال مطابق تصاویر منتشرشده، به نظر می‌رسد سامسونگ در پی آن است که گونه‌ای از این دستگاه را طراحی کند که بتواند رو به داخل خم شود.

جالب آن که در اوایل سال 2019 تصاویری از گوشی تاشویی از سوی شیائومی منتشر شد که می‌توان آن را نخستین نمونه‌ عملی دستگاهی به شمار آورد که می‌توانست سه بار تا شود و حالا به نظر می‌رسد اسمارت‌فون توصیف‌شده در پتنت جدید سامسونگ از نظر طراحی شباهت زیادی با این محصول دارد.

کمپانی کره‌ای همچنین قلم مغناطیسی S Pen را نیز برای این محصول خم‌شونده در نظر گرفته است که جایی میان دو نمایشگر تاشوی جانبی قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه در این پتنت آن است که به محض قرار گرفتن قلم در جایگاه خود، حالت شارژ سریع بی‌سیم دستگاه فعال خواهد شد. البته زمانی که گوشی به طور کامل خم نشده باشد، اما قلم در جای خود باشد، حالت شارژ استاندارد فعال خواهد بود. همچنین کاربر می‌تواند بدون جای دادن کامل S Pen در محل قرارگیری آن، گوشی را کاملا تا کند. این طراحی چند مزیت دارد؛ از یک سو حداقل فضای ممکن را اشغال می‌کند و از سوی دیگر قرار گرفتن در میان دو نمایشگر تاشده مانع از آسیب رسیدن به آن می‌شود. به علاوه، ظاهرا این قلم جزء لوازم جانبی اختیاری به شمار می‌رود و می‌توان آن را به همراه دستگاه تهیه نکرد. در این صورت بر اساس تصاویر، دو صفحه‌نمایش گوشی را می‌توان به نحوی تا کرد که هیچ فاصله‌ای میان آنها نباشد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3639/samsung-foldable-phone-with-three-display-parts-patent_02.jpg

گفتنی است که این قلم ویژگی‌هایی مشابه با قلم‌هایی دارد که سال‌ها وجه متمایزکننده گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ بودند و امسال در گلکسی S21 Ultra نیز شاهد به‌کارگیری آنها بودیم. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که گوشی‌ تاشوی گلکسی Z Fold 3 که احتمالا در میانه امسال معرفی می‌شوند نیز به S Pen مجهز باشند.

در سند ثبت اختراع این دستگاه به دو دوربین سلفی نیز اشاره شده که درون یک حفره دوگانه پانچی قرار گرفته‌اند. همچنین حسگر اثر انگشت محصول نیز زیر لایه نمایشگر قرار گرفته است. به علاوه، سامسونگ یک اسپیکر پیزوالکتریک (piezoelectric) را در زیر صفحه‌نمایشگر انعطاف‌پذیر این محصول قرار داده و دوربین دوگانه‌ای نیز با چیدمان افقی همراه با فلش در پشت دستگاه تعبیه شده است.

به گفته کارشناسان، طرح این پتنت در مجموع بلندپروازانه به نظر می‌رسد و نمی‌توان اطمینان داشت که در نهایت توسط شرکت کره‌ای به خط تولید سپرده شود. در واقع احتمال بسیاری دارد که سامسونگ به برخی جنبه‌های طراحی این دستگاه بسنده کند، اما انتشار آن می‌تواند ما را از نوآوری‌ها و تلاش‌هایی آگاه کند که شرکت‌ها برای طراحی نمونه‌های تازه‌ای از دستگاه‌های تاشو انجام می‌دهند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.