رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سرویس‌های مخفی‌ساز تراکنش‌های بیت کوین یکی پس از دیگری افشا می‌شود

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

یک شهروند سوئدی- روسی پس از اینکه تراکنش‌هایش را از سال ۲۰۱۱ به این‌سو ردیابی کرده‌اند، متهم شده است که در این سال‌ها گرداننده یک سرویس پولشویی چند میلیون دلاری بیت کوین بوده است.

به گزارش کوین تلگراف، مقامات آمریکایی پس از تحلیل داده‌های بلاک چینی در یک بازه ۱۰ ساله، مغز متفکر سرویس مشهور به بیت کوین فاگ (Bitcoin Fog) را بازداشت کرده‌اند، به این اتهام که تراکنش‌های بیت کوین‌های مرتبط با دارک‌نت را مخفی می‌کرده است.

مقامات آمریکایی هشداری جدی خطاب به سایر کاربران سرویس‌های غیرقانونی بلاک چین صادر کرده‌اند، مبنی بر اینکه:

هر کاری که امروز انجام می‌دهید، ممکن است ممکن است به‌زودی آشکار شود و گریبان شما را بگیرد، زیرا «این فعالیت‌ها برای همیشه روی این دفترکل باقی می‌ماند» و فناوری پیشرفته تحلیل می‌تواند جرمی را که کسی سال‌ها پیش مرتکب شده، ردیابی کند.

بیت کوین فاگ تقریباً به‌مدت یک دهه به کاربران امکان می‌داد که مبدأ و مقصد دارایی‌های دیجیتال خود را پنهان کنند. اما سازمان درآمد داخلی ایالات متحده (IRS)، رومن استرلینگف (Roman Sterlingov) شهروند روسی- سوئدی را متهم کرده که در مدتی که مدیریت این وب‌سایت را در اختیار داشته، بیش از ۱.۲ میلیون واحد بیت کوین به ارزش ۳۳۶ میلیون دلار را پولشویی کرده است.

استرلینگف روز سه‌شنبه ۲۷ آوریل در لس‌آنجلس دستگیر شد. برآورد سازمان درآمد داخلی آمریکا حاکی از آن است که او در هر تراکنش، کمیسیونی بین ۲ تا ۲.۵ درصد برای مخفی‌کردن رد بیت کوین دریافت می‌کرده است. این مقدار در آن زمان تقریباً ۸ میلیون دلار ارزش داشت، اما امروز به شکلی تصاعدی افزایش یافته است.

مقام‌های آمریکایی تخمین می‌زنند دست‌کم ۲۳ درصد از بیت کوین‌های منتقل‌شده از طریق این سرویس مخفی‌سازی به بازارهای موادمخدر در دارک‌نت مانند وب‌سایت جاده ابریشم (Silk Road) منتقل شده باشد.

دستگیری استرلینگف محصول زحمات مقام‌هایی بود که با وسواس شبکه تراکنش‌های بیت کوینی مرتبط با سرویس مخفی‌ساز را از سال ۲۰۱۱ تحلیل و از بلاک چین بیت کوین برای شناسایی اپراتور این سایت استفاده کردند.

استرلینگف این وب‌سایت در اواخر سال ۲۰۱۱ را با یک نام مستعار ژاپنی به‌معنای «سال نو مبارک» تأسیس کرد و مدعی بود که بیت کوین فاگ هرگونه احتمال یافتن پرداخت‌های مشتریان را از بین برده و اثبات هر رابطه‌ای بین یک واریز و برداشت در این سرویس را غیرممکن می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، مأموران مخفی سازمان درآمد داخلی آمریکا از طریق این پلتفرم با استرلینگف ارتباط گرفتند و تظاهر کردند که می‌خواهند سود حاصل از فروش قرص‌های اکستازی را پولشویی کنند. تراکنش‌ها بدون هیچ پاسخی پردازش شدند.

نیروهای این نهاد توانستند تشخیص دهند که استرلینگف هزینه‌های میزبانی سرور بیت کوین فاگ را با استفاده از ارز دیجیتال لیبرتی رزرو (Liberty Reseve) که اکنون از بین رفته، پرداخت کرده است. این اطلاعات به آنها امکان داد که بفهمند استرلینگف چه زمانی با استفاده از بیت کوین‌های منتقل‌شده از صرافی مت گاکس (Mt. Gox) که دیگر منحل شده، ارز لیبرتی رزرو را خریداری کرده است.

سازمان درآمد داخلی آمریکا از اینجا توانست نشانی خانه و شماره تلفنی را که استرلینگف در حساب کاربری خود ثبت کرده بود، شناسایی کند و درنهایت یک حساب گوگل درایو (Google Drive) را شناسایی کرد که حاوی دستورالعملی بود که مراحل خرید سکه‌های لیبرتی رزرو (Liberty Reserve) را توسط او نشان می‌داد.

جاناتان لوین (Jonathan Levin)، هم‌بنیان‌گذار شرکت جرم‌شناسی بلاک چینی چینالیسیس (Chainalysis)، دراین‌باره گفت:

این نمونه‌ای دیگر است که نشان می‌دهد چگونه بازپرس‌ها می‌توانند با ابزار مناسب از شفافیت ارزهای دیجیتال برای پیگیری جریان وجوه غیرقانونی استفاده کنند.

سارا میکلجان (Sarah Meiklejohn)، دانشمند علوم رایانه، اظهار داشت:

با وجود تحلیل بلاک چینی، چیزی که ما مدام می‌گوییم این است که تمام این فعالیت‌ها برای همیشه در این دفترکل ثبت شده است و اگر ۱۰ سال پیش کار خلافی انجام داده باشید، امروز ممکن است دستگیر و بازداشت شوید.

به‌رغم بازداشت استرلینگف، وب‌سایت بیت کوین فاگ همچنان آنلاین است و مشخص نیست که چه کسی اکنون سایت را اداره می‌کند.

The post سرویس‌های مخفی‌ساز تراکنش‌های بیت کوین یکی پس از دیگری افشا می‌شود appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.