رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش مالی هواوی از سه‌ماهه اول سال 2021 – کاهش درآمد، مطابق پیش‌بینی

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3645_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت هواوی در روز چهارشنبه 28 آوریل 2021 (8 اردیبهشت 1400) گزارش مالی خود را از سه‌‌ماهه اول سال 2021 منتشر کرد؛ مطابق این گزارش درآمد هواوی در سه‌ماهه اول امسال به رقم 152.2 میلیارد ین (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 23.5 میلیارد دلار) بالغ می‌شود که مقایسه آن با زمان مشابه در سال گذشته از 16.5 درصد کاهش سخن می‌‌گوید. هواوی در یک نگاه کلی به این آمار از عملکرد مثبت و رشد پایدار کسب و کار شبکه این کمپانی سخن می‌گوید و کاهش درآمد صورت گرفته را به کمتر شدن درآمد کسب و کار مشتریان مرتبط می‌داند؛ امری‌که فروش برند آنر در نوامبر 2020 بیشترین تأثیر را بر آن گذاشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3645/huawei-q1-2021-financial-results_01.jpg

در سوی دیگر به‌عنوان یک نکته مثبت باید به سود حاشیه سود خالص شرکت هواوی اشاره کرد که با رشدی 3.8 درصدی نسبت به سال گذشته به 11.1 درصد رسیده است. هواوی این بهبود حاشیه سود را جدا از تلاش‌های فعلی شرکت در جهت اصلاح کیفیت بهره‌برداری و کارایی مدیریتی، به درآمد 600 میلیون دلاری از محل حقوق ثبت اختراع مرتبط می‌داند. این حقوق ثبت اختراع ظاهرا به‌طور عمده به پتنت‌های هواوی در زمینه 5G تعلق دارد که جریان مالی تازه‌ای را به این شرکت تزریق خواهد کرد.

اریک ژو (Eric Xu) ریاست چرخشی شرکت هواوی از سال 2021 به‌عنوان سال چالش‌برانگیز دیگری برای این شرکت یاد کرده و می‌افزاید: «اما این [سال] همچنین سالی‌ست که استراتژی توسعه آینده ما آغاز به شکل گرفتن خواهد کرد. ما از مشتریان و شرکای‌مان برای ادامه اعتمادشان متشکریم. فارغ از چالش‌های پیش رو، ما به حفظ تاب‌اوری کسب و کار خود ادامه می‌دهیم. نه فقط برای زنده ماندن بلکه برای پایداری. مثل همیشه ما بر نیازهای مشتریان‌مان و ادامه ارائه ارزش کسب و کار عملی متمرکز خواهیم بود.»

گزارش مالی حساب‌رسی نشده اخیر هواوی دومین فصل پی در پی کاهش درآمد در این مجموعه را به تصویر می‌کشد که مهم‌ترین علت آن را بیش از همه چیز باید در افت ایجاد شده ناشی از نحریم‌ها در کسب و کار کانسیومری این شرکت جست‌وجو کرد که گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های این برند را در بر می‌گیرد. هواوی از اواسط سال 2019 از امکان قرار دادن سرویس‌های گوگل در دیوایس‌های اندرویدی خود محروم شد و سپس در سال گذشته دسترسی به شرکت‌های بزرگ سازنده پردازنده را نیز از دست داد. این مشکلات تا جایی ادامه یافت که برای خارج کردن بخشی از این مجموعه از زیر فشارهای تحریم، برند آنر در نوامبر سال 2020 به کنسرسیومی متشکل از چندین سرمایه‌گذار مختلف واگذار شد.

هواوی در پایان گزارش خود از تمرکز بر دو حوزه 5G و نرم‌افزار سخن می‌گوید؛ جایی‌که در اولی تلاش این شرکت بر کمک به اپراتورها در سرتاسر دنیا برای ارائه شبکه‌های 5G و پاسخگویی به نیازهای مشتریان و صنایع قرار گرفته و در زمینه نرم‌افزار نیز با بهبود قابلیت‌های مهندسی نرم‌افزاری و افزایش سرمایه‌گذاری در این قسمت در جهت افزایش نسبت درآمدزایی این بخش به کل درآمد هواوی حرکت می‌کند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.