رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش مالی مایکروسافت از سه‌ماهه منتهی به مارس 2021- افزایش 44 درصدی سود خالص

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3647_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی مایکروسافت در روز 27 آوریل 2021 (7 اردیبهشت 1400) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه منتهی به 31 مارس سال جاری میلادی، منطبق بر سه‌ماهه سوم سال مالی 2021 این شرکت منتشر کرد. مطابق این گزارش، مجموع درآمد مایکروسافت در سه‌ماهه گذشته با 19 درصد رشد به 41.7 میلیارد دلار رسیده است. سود عملیاتی نیز 17 میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش را نشان می‌دهد. در سه‌ماهه‌ای که گذشت، مایکروسافت در زمینه سود خالص نیز عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته به طوری که سود خالص این شرکت بر اساس اصول پذیرفته‌شده حسابداری (GAAP) برابر با 15.5 میلیارد گزارش شده که از رشد 44 درصدی حکایت دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3647/microsoft-q3-2021-financial-results_01.jpg

ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل مایکروسافت، درباره عملکرد اخیر مایکروسافت می‌گوید: «با گذشت بیش از یک سال از بروز همه‌گیری [کرونا]، منحنی‌های پذیرش دیجیتال رو به نزول نگذاشته، بلکه شتاب گرفته و این تازه آغاز مسیر است. ما [فناوری] ابری را برای دهه آینده ساخته‌ایم و بازار مورد نظر و نوآوری خود را در میان لایه‌های فناوری گسترش داده‌ایم تا به مشتریان خود برای انعطاف‌پذیری و دگردیسی [دیجیتال] یاری رسانیم.»

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3647/microsoft-q3-2021-financial-results_02.jpgSatya Nadella مدیر عامل مایکروسافت

ایمی هود (Amy Hood)، معاون اجرایی و مدیر ارشد مالی مایکروسافت، نیز با تاکید بر عملکرد مثبت شرکت می‌افزاید: « مایکروسافت کلاد با راه‌حل‌های سرتاسری (end-to-end) خود و ارائه ارزش قابل توجه به مشتریان، 17.7 میلیارد دلار درآمد را به ارمغان آورده است که نسبت به سال گذشته رشد 33 درصدی را نشان می‌دهد.»

مایکروسافت کسب‌وکار گسترده خود را به سه بخش اصلی فرآیندهای کسب‌وکار و Productivity، ابر هوشمند و رایانش شخصی‌تر تقسیم می‌کند که در ادامه به جزئیات عملکرد هر بخش اشاره خواهد شد.

فرآیندهای کسب‌وکار و Productivity

درآمد حاصل از فرآیندهای کسب‌وکار و Productivity در سه‌ماهه منتهی به مارس سال جاری میلادی 13.6 میلیارد دلار بوده است که نسبت به دوره مالی پیشین 15 درصد افزایش را به ثبت رسانده است. بر اساس گزارش مایکروسافت، درآمد حاصل از محصولات آفیس تجاری و خدمات ابری مجموعه آفیس 14 درصد رشد داشته که بخش عمده آن همچون فصل‌های اخیر در پی افزایش 22 درصدی درآمد آفیس 365 تجاری محقق شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3647/microsoft-q3-2021-financial-results_03.jpg

درآمد مایکروسافت از محصولات آفیس غیر تجاری یا Consumer و خدمات ابری مرتبط با آن هم 5 درصد افزایش را تجربه کرده است. بر اساس آمار منتشرشده، تعداد مشترکان سرویس Consumer مایکروسافت 365 به 50.2 میلیون نفر رسیده است که خود یکی از عوامل اصلی رشد این بخش به شمار می‌رود. علاوه بر این، درآمد مایکروسافت نه تنها از LinkedIn هم شاهد 25 درصد افزایش بوده، بلکه در بخش محصولات Dynamics و سرویس‌های کلاد مربوط نیز افزایش 26 درصدی افزایش داشته که دلیل این رشد را بیش از همه باید در Dynamics 365 و رشد 45 درصدی این بخش جست‌وجو کرد. همچنین Microsoft Teams را نیز نباید از یاد برد که تعداد کاربران فعال روزانه آن به حدود 145 میلیون نفر رسیده است.

ابر هوشمند

در سه‌ماهه‌ای که گذشت، درآمد مایکروسافت در بخش ابر هوشمند شامل محصولات سرور، Azure و GitHub رقم 15.1 میلیارد دلار را به ثبت رسانده که در مقایسه با دوره مالی پیشین 23 درصد افزایش را تجربه کرده است. بر این اساس، درآمد محصولات سرور و خدمات ابری 26 درصد رشد داشته که به لطف افزایش 50 درصدی درآمد Azure محقق شده است.

رایانش شخصی‌تر

این بخش ویندوز، موتور جست‌وجوی Bing، ایکس‌باکس و کامپیوترهای Surface را در بر می‌گیرد و در سه‌ماهه اخیر، حدود 31 درصد از مجموع درآمد 41.7 میلیارد دلاری مایکروسافت را تأمین کرده است. طبق گزارش منتشرشده، درآمد حاصل از رایانش شخصی‌تر، 13 میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مالی پیشین از افزایش 19 درصدی حکایت دارد. درآمد محصولات تجاری ویندوز و خدمات کلاد مرتبط با آن 10 درصد رشد داشته است. همچنین درآمد حاصل از فروش ویندوزهای ارائه‌شده به شرکت‌های OEM نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 10 درصد افزایش همراه بوده است. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که با وجود کمبود تراشه‌ در سطح جهانی، سرعت رشد بازار رایانههای شخصی کند نشده است و مایکروسافت بار دیگر از این مزیت بهره‌ گرفته است.

در واقع، افزایش درآمد در بخش ویندوز یکی از موارد قابل توجه در گزارش مالی مایکروسافت است و به خوبی افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ‌ها و رایانههای شخصی را به سبب همه‌گیری جهانی کرونا منعکس می‌سازد. چنان که بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت، در حال حاضر 1.3 میلیارد دستگاه فعال مبتنی بر ویندوز 10 در جهان وجود دارد و انتظار می‌رود کمپانی آمریکایی جزئیات برخی تغییرات آتی در این سیستم‌عامل را طی ماه آینده و در جهت «جوان‌سازی بصری و گسترده ویندوز» به بازار ارائه کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3647/microsoft-surface-laptop-4_04.jpgMicrosoft Surface Laptop 4

بخش‌های Surface و تبلیغات مبتنی بر جست‌وجو (بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به خرید ترافیک) نیز همچون دیگر بخش‌ها به ترتیب رشد درآمد 12 و 17 درصدی را تجربه کرده‌اند. کمپانی مایکروسافت در اوایل ماه جاری میلادی از جدیدترین نمونه Surface با نام Surface Laptop 4 و لوازم جانبی آن رونمایی کرده است. همچنین Surface Pro 7 Plus را نیز در فصل گذشته برای کسب‌وکارها و مدارس معرفی کرده است.Surface Pro محبوب‌ترین دستگاه در میان محصولات Surface به شمار می‌رود و تازه‌ترین مدل‌های آن از باتری بزرگ‌تر، پردازنده‌های نسل 11 اینتل، حافظه SSD قابل تعویض و امکان اتصال به شبکه LTE بهره می‌برند.

مایکروسافت در بخش سخت‌افزار و بازی‌های Xbox بار دیگر افزایش درآمد را محقق ساخته و درآمد حاصل از فروش سخت‌افزار را 232 درصد افزایش داده است. فصلی که گذشت، دومین سه‌ماهه‌ای به شمار می‌رود که کنسول‌های سری X و S به فروش می‌رسند و فروش موفق این دو محصول، از مهم‌ترین عوامل افزایش درآمد مایکروسافت در این بخش بوده است.

درآمد حاصل از محتوا و خدمات ایکس‌باکس هم نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته، افزایش 34 درصدی را به ثبت رسانده است. در واقع بازی‌های رایانه‌ای در طول سال 2020 به سرگرمی اصلی برای بسیاری از افراد تبدیل شده و انتظار می‌رود که این روند در سال 2021 نیز ادامه یابد.

مایکروسافت در فصل اخیر، 10 میلیارد دلار را به صورت حق خرید مجدد سهام و تقسیم سود به سهامداران بازگردانده است که نسبت به سه‌ماهه سوم سال مالی 2020 یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.