رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

قیمت اتریوم به بالای ۳,۰۰۰ دلار رسید؛ ارزش بازار اتر حالا بزرگتر از غول بانکداری جهان

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت اتریوم (ETH) از ۳,۰۰۰ دلار عبور کرد و اکنون ارزش بازار آن از غول‌های بزرگی نظیر والت دیزنی (The Walt Disney) و بنک آو امریکا (Bank of America) بیشتر است.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ارز دیجیتال اتر (ETH) از ۳,۰۰۰ دلار که ازلحاظ روانی نقطه مهمی محسوب می‌شد، فراتر رفت و در لحظه نگارش این خبر تا ۳,۱۰۵ دلار نیز رسیده است. اتر در چندین صرافی بزرگ ازجمله بای بیت (Bybit)، کوین بیس (Coinbase) و بیت مکس (BitMEX) این رکورد را ثبت کرده است.

نمودار قیمت اتریوم طی یک هفته اخیر

این افزایش قیمت باعث شد که ارزش کل بازار اتریوم از شرکت‌هایی مانند والت دیزنی و بنک آو امریکا بالاتر رود. براساس داده‌های وب‌سایت اینفینیت مارکت کپ (Infinite Marketcap)، ارزش بازار بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند لایه اول جهان در این هفته با ۲۴ درصد رشد به ۳۴۶.۷۲ میلیارد دلار رسید.

برای مقایسه، بیت کوین در حال حاضر با ارزش بازار ۱.۰۷۹ تریلیون دلار، درست پایین‌تر از ارزش بازار نقره با ۱.۴۱۶ تریلیون دلار و بالاتر از شبکه اجتماعی فیس‌بوک (Facebook) با ۹۲۳.۱۲ میلیارد دلار قرار دارد.

صعود چشمگیر اتر حتی باعث شده که گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه اتریوم می‌تواند بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین را پشت سر بگذارد، بار دیگر قوت بگیرد.

عوامل مختلفی در رشد اتریوم نقش داشته‌اند. اولین مورد مربوط به رشد فعالیت در بلاک چین اتریوم است که شامل فعالیت نهادها نیز می‌شود. برای نمونه، هفته گذشته بانک سرمایه‌گذاری اروپا (European Investment Bank) اعلام کرد که با همکاری برخی بانک‌ها مانند گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، اوراق قرضه دیجیتال دو ساله به ارزش ۱۲۱ میلیون دلار صادر خواهد کرد.

علاقه سرمایه‌گذاران خرد به دیفای نیز به‌تازگی در حال افزایش بوده است و ارزش کل قفل‌شده در این حوزه به رقم چشمگیر ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، هارد فورک لندن که شامل طرح بهبود EIP-1559 برای اصلاح ساختار کارمزدهای اتریوم می‌شود و همچنین انتقال به اتریوم ۲ برای گذار به مدل اجماع اثبات سهام (PoS) مهم‌ترین رویدادهایی هستند که سرمایه‌گذاران در انتظار آن‌ها بودند.

انتظار می‌رود این به‌روزرسانی‌ها در شبکه اتریوم باعث کاهش چشمگیر کارمزدها شده و همچنین پاداش استخراج‌کنندگان را کاهش دهد. این عوامل به نوبه خود می‌تواند باعث کاهش فشار فروش اتر شود.

دیوید هافمن (David Hoffman)، مجری رسانه آموزشی اتریوم «بنک‌لس» (Bankless)، معتقد است طرح‌های ابتکاری اتریوم مانند سه رویداد هاوینگ (halving) در بیت کوین تأثیرگذار هستند. رویداد هاوینگ تقریباً هر چهار سال یک بار در بلاک چین بیت کوین اتفاق می‌افتد و طی آن، پاداش بلاک‌های بیت کوین نصف می‌شود. تصور غالب این است که رویداد هاوینگ در افزایش قیمت بیت کوین مؤثر است.

تأثیر سه هاوینگ اتریوم روی قیمت آن هنوز به پایان نرسیده است.

دیوید هافمن

اتریوم همچنین با دیگر بلاک چین‌های لایه یک قرارداد هوشمند در رقابت است. محبوبیت فزاینده اتریوم تا حدی در افزایش کارمزدهای گزاف تراکنش در این بلاک چین مقصر شناخته می‌شود (اگرچه در هفته‌های اخیر کارمزدها تا حدودی کاهش یافته است). بالا بودن کارمزدهای اتریوم در نبود راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه ۲، به معنای افزایش فعالیت در بلاک چین‌های رقیب است.

The post قیمت اتریوم به بالای ۳,۰۰۰ دلار رسید؛ ارزش بازار اتر حالا بزرگتر از غول بانکداری جهان appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.