رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Vive Pro 2 و Focus 3 – هدست‌های VR پیشرفته HTC، مناسب برای محیط کار

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3673_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

هر اندازه HTC در بخش موبایل پسرفت داشته، در حیطه هدست‌های واقعیت مجازی (VR) موفق بوده و نمی‌گذارد تمام بازار در دست Oculus باشد. درست است که Oculus Quest 2 به عنوان یک هدست ارزان‌قیمت عملکرد درخشانی داشته، اما HTC عمده تمرکز خود را روی هدست‌های حرفه‌ای گذاشته است. در همین راستا، HTC روز سه‌شنبه 11 می 2021 (21 اردیبهشت 1400) از دو هدست واقعیت مجازی جدید با نام‌های Vive Pro 2 و Vive Focus 3 رونمایی کرد. Vive Pro 2 در واقع مدل به‌روزرسانی شده Vive Pro (عرضه شده در سال 2018) بوده و Focus 3 نیز جانشین هدست مستقل Focus Plus خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3673/introducing-htc-vive-pro-2-and-focus-3-vr-headsets_01.jpg

هر دو دیوایس دارای نمایشگرهای 5K (هر چشم به وضوح 2.5K)، میدان دید 120 درجه و زیرپیکسل‌های RGB واقعی هستند. مجموعه این عوامل دست در دست هم داده و ضمن شارپ کردن تصاویر، از دیده شدن پیکسل‌های ریز نمایشگر (موسوم به اثر screen-door) جلوگیری می‌کند؛ همان پدیده‌ای که هدست‌های ارزان‌قیمت با آن دست به گریبان‌اند. البته برخورداری از همه این نکات مثبت، هزینه هم دارد! این هدست‌های جدید در مقایسه با دیوایس‌های هم‌رده خود، قیمت‌های بالاتری دارند. در ادامه با جزییات بیشتری از این هدست‌ها آشنا می‌شویم.

HTC Vive Focus 3

در ابتدا با هدست‌ پیشرفته‌تر Focus 3 شروع می‌کنیم. ظاهرا شرکت سازنده زمان زیادی را صرف اصلاح طراحی این دستگاه کرده است. این حرکت کاملا منطقی به نظر می‌رسد، زیرا مدل‌های قبلی Focus و Focus Plus، چندان راحت نبودند. به گفته HTC، تغییر وزن هدست Focus 3، پوشیدن آن را راحت‌تر کرده و برای القای حس امنیت بیشتر، طراحی بند هدست نیز دستخوش تغییر شده است. نکته مثبت دیگر، انتقال باتری به قسمت پشتی است. این تغییر – به‌ویژه برای کسانی که جلسات تمرینی و طولانی مدت واقعیت مجازی را سپری می‌کنند – مفید خواهد بود زیرا با توجه به راحتی بیشتر، می‌توانند هدست را برای مدت طولانی‌تری روی سر نگه دارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3673/introducing-htc-vive-pro-2-and-focus-3-vr-headsets_02.jpg

Focus 3 مجهز به دو پنل ال‌سی‌دی 2.88 اینچی با رزولوشن 2448×2448 پیکسل است. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 90 هرتز و میدان دید آن 120 درجه اعلام شده است. به گفته HTC، کاربر می‌تواند به تناسب نیازهای خود، فاصله بین مردمک‌ها (IPD) را در دامنه‌ای بین 57 تا 72 میلی‌متر تنظیم کند و همین امر، راحتی در دید را برای افراد تضمین می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3673/introducing-htc-vive-pro-2-and-focus-3-vr-headsets_03.jpg

باتری قدرتمندی با توان 26.6 وات ساعت برای این هدست پیش‌بینی شده که به گفته شرکت سازنده تا 2 ساعت استفاده مداوم را پاسخگو خواهد بود. این باتری قابل‌تعویض بوده و تنها با 30 دقیقه شارژ، ظرفیت آن از 0 به 50 درصد می‌رسد. در این هدست 2 میکروفن کار گذاشته شده که می‌توانند اکو را حذف کنند. طبق ادعای شرکت سازنده، به لطف وجود دکمه‌ای به نام Quick Release – که پتنت آن به نام HTC ثبت شده – درآوردن و پوشیدن این هدست بسیار آسان است. از گزینه‌های ارتباطی Focus 3 می‌توانیم به بلوتوث 5.2، وای-فای 6 و دو پورت USB-C اشاره کنیم.

HTC در ساخت Focus 3 از تراشه اسنپ‌دراگون XR2 استفاده کرده و مدعی شده که برای رساندن سخت‌افزار به حداکثر عملکرد ممکن، آن را بهینه‌سازی کرده است. یک لوله گرمایی از جنس مس و یک فن خنک‌کننده در جلوی نمایشگر هدست تعبیه شده که هوای خنک را از پایین به داخل هدست کشیده و گرما را به سمت بالای دستگاه دفع می‌کند. این از جمله بهبودهای مهم Focus 3 بوده و استفاده از آن را برای کاربر راحت‌تر می‌کند، زیرا با کاهش گرمای درون هدست، از میزان عرق کردن کاربر نیز کاسته می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3673/introducing-htc-vive-pro-2-and-focus-3-vr-headsets_04.jpg

مثل قابلیت Link در هدست Oculus Quest، در اینجا نیز می‌توان برای تجربه tethered VR، هدست Focus 3 را از طریق کابل جداگانه‌ای موسوم به Vive Streaming Cable، به کامپیوتر شخصی متصل کرد. ناگفته نماند، Focus 3 کنترلرهای جدیدی دارد که شباهت فراوانی به گیم‌پدهای Oculus Quest دارند.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Focus 3 از 27 ژوئن (6 تیر) با قیمت 1,300 دلار به بازار عرضه می‌شود. این یعنی Focus 3 چیزی حدود هزار دلار از Oculus Quest 2 گران‌تر است.

HTC Vive Pro 2

از لحاظ طراحی ظاهری Vive Pro 2 با مدل قبلی (Vive Pro) تفاوتی ندارد، اما در چند مورد از عناصر داخلی آن، شاهد بهبود هستیم. شاید چشم‌گیرترین تغییر، به کارگیری نمایشگری با وضوح 5K (معادل 2448×2448 پیکسل) با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی و میدان دید 120 درجه باشد. این نمایشگر در مقایسه با نمایشگر مدل قبلی (Vive Pro) – با رزولوشن 1600×2880 پیکسل، نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی و میدان دید 110 درجه – پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. بد نیست بدانید در هدست‌های ارزان‌قیمت – که میدان دید پایین‌تری دارند – کاربر گاهی اوقات احساس می‌کند که در حال نگاه کردن از میان یک دوربین دوچشمی است!

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3673/introducing-htc-vive-pro-2-and-focus-3-vr-headsets_05.jpg

Vive Pro 2 نخستین هدست واقعیت مجازی است که با فناوری DSC به تولید می‌رسد. DSC (کوتاه‌شده Display Stream Compression به معنای فشرده‌سازی استریم نمایشگر) استانداردی‌ست که تنها در ساخت مانیتورهای پیشرفته استفاده می‌شود. به گفته HTC، در نتیجه موارد گفته شده، میزان تاری حرکتی (motion blur) در Vive Pro 2 به حداقل رسیده است. همچنین، طبق ادعای شرکت سازنده، خطوط توری شکلی که در نمایشگر بسیاری از هدست‌های قدیمی‌تر دیده می‌شد در Vive Pro 2 عملا از بین رفته است.

قابلیت‌های ارگونومیک متداول در هدست‌های پیشرفته – از جمله بندهای قابل‌تنظیم، شاخص تنظیم اندازه و همچنین IPD قابل تنظیم – در Vive Pro 2 نیز به چشم می‌خورند. هدفون‌های داخل خود دیوایس، مجهز به صدای فراگیر 3 بعدی و دارای تأییدیه از Hi-Res Audio بوده و در صورت تمایل می‌توان از هدفون‌های دیگر نیز استفاده کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3673/introducing-htc-vive-pro-2-and-focus-3-vr-headsets_06.jpg

ثبت پیش‌سفارش برای خرید هدست واقعیت مجازی HTC Vive Pro 2 آغاز شده و قیمت تمام شده محصول برای کسانی که با پیش‌سفارش اقدام به خرید کنند 749 دلار اعلام شده است. اما پس از اتمام این دوره محدود، هدست Vive Pro 2 با قیمت 799 دلار وارد بازار می‌شود. لازم به ذکر است کیت کامل – که علاوه بر خود هدست، ایستگاه پایه و کنترلرهای آن را نیز شامل می‌شود – از 4 ژوئن (14 خرداد) با قیمت 1,399 دلار آماده فروش خواهد بود.

تحلیل پایانی

مقایسه هدست‌های مصرفی با هدست‌های حرفه‌ای، عادلانه نیست. مشخص است که HTC Vive مشتریان سازمانی را هدف قرار داده است؛ مشتریانی که حاضرند برای دست‌یابی به سخت‌افزار باکیفت بیشتر هزینه کرده و البته خدمات پاسخگوتری را انتظار دارند. در بین دو محصول جدید HTC، هدست Focus 3 به طور ویژه برای برطرف کردن نیازهای حوزه کسب‌وکار طراحی شده است. سیستم موسوم به Vive Business Device Management System این امکان را به کارکنان حوزه IT می‌دهد تا بتوانند هدست‌های Focus 3 را به خوبی مدیریت کنند (همان طور که PCهای خود را در شبکه مدیریت می‌کنند). به علاوه، یک اپ‌استور امن نیز برای دست‌یابی به فایل‌های آموزشی و نرم‌افزارهای حوزه کسب‌وکار تدارک دیده شده است. به گفته برخی کارشناسان، فروشگاه اپلیکیشن‌های Oculus Store از امنیت چندان بالایی برخوردار نیست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3673/introducing-htc-vive-pro-2-and-focus-3-vr-headsets_07.jpg

با این اوصاف، از مجموعه آنچه گفته شد چنین برداشت می‌شود که هدست‌های Vive Pro 2 و Focus 3 برای مصرف شخصی ساخته نشده‌اند. این امر نشان از آن دارد که در بازار هدست‌های واقعیت مجازی، ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که هنوز کشف نشده‌اند. به گفته دن اوبراین (Dan O’Brien)، مدیر داخلی HTC Vive، کمپانی‌هایی که هدست‌های رده‌بالا را برای کارکنان خود انتخاب کرده و قاعدتا مبلغ بیشتری برای خرید این دیوایس‌ها هزینه می‌کنند، در عرض 6 ماه تا یک سال شاهد بازگشت سرمایه خود خواهند بود. به عنوان مثال، شرکت در یک جلسه کاری با استفاده از هدست واقعیت مجازی، بدون شک از تهیه بلیط هواپیمای فرست کلاس ارزان‌تر تمام خواهد شد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.