رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ملکه کریپتو، گرداننده فراری وان کوین، ۲۳۰,۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

طبق گزارش‌ها، روخا ایگناتووا (Ruja Ignatova)، یکی از بنیان‌گذاران طرح پانزی وان کوین (Onecoin) که از او با عنوان «ملکه کریپتو» یاد می‌شود، چیزی در حدود ۲۳۰,۰۰۰ واحد بیت کوین در اختیار دارد. ارزش این ارزها در حال حاضر ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش بیتکوین داتکام، اسناد دادگاه نشان می‌دهد که او بیت کوین‌هایی از اعضای خاندان سلطنتی امارات دریافت کرده است.

ایگناتووا که طرح پانزی وان کوین را به همراه کنستانتین ایگناتتوا (Konstantin Ignatova) ایجاد کرد، سه سال است در حال فرار از دست مراجع قضایی است. طرح پانزی وان کوین یک طرح بازاریابی چندسطحی بود که به ظاهر روی شبکه‌های بلاک چینی کار می‌کرد.

طبق ادعای طرح وان کوین، این پروژه قرار بود که «قاتل بیت کوین» باشد و از آن به‌عنوان دارایی دیجیتال «غالب» دنیا یاد شده بود. ادعاهای مشکوک و ساختار سازمان‌یافته این طرح باعث شده بود که بسیاری از فعالان این حوزه، نسبت به مشارکت در آن هشدار دهند.

این طرح سپتامبر ۲۰۱۴ ایجاد شد. در آن زمان کمیسیون نظارت مالی بلغارستان طی اطلاعیه نسبت به این طرح هشدار داده بود. مقر این طرح پانزی در بلغارستان ایجاد بود اما یک شرکت ثبت‌شده در دبی نیز در اختیار آنها بود. شرکت وان‌لایف نتورک (Onelife Network)، یکی از شرکت‌های تابعه وان کوین، در کشور بلیز ثبت شده بود.

کمی بعد و در پایان سال ۲۰۱۶، شواهدی مطرح شد که نشان می‌داد این پروژه از هیچ نوعی از فناوری بلاک چین استفاده نمی‌کند. در سال ۲۰۱۷، مراجع قضایی آمریکا با انتشار حکمی محرمانه، خواستار بازداشت ایگناتووا شدند. پس از انتشار این حکم، او فرار کرد و تا به امروز مشخص نیست که به کجا متواری شده است.

سباستین گرینوود (Sebastian Greenwood) و کنستانتین ایگناتووا به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توسط مراجع قضایی دستگیر شدند. دادستانی ایالات متحده در قالب چندین پرونده، بنیان‌گذاران و گردانندگان وان کوین را به کسب ۴ میلیارد دلار از طریق کلاهبرداری از مشترکانی در اقصی نقاط جهان متهم کرد.

نوامبر سال ۲۰۱۹، کنستانتین ایگناتووا به جرم پول‌شویی گناهکار شناخته شد اما سرنوشت ملکه کریپتو همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حالا و با انتشار مدارک تازه، عنوان می‌شود که ملکه کریپتو چندین میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ملکه کریپتو احتمالاً یک حساب بانکی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در دبی دارد. به‌علاوه، گفته می‌شود احتمال دارد او ۲۳۰,۰۰۰ واحد بیت کوین هم کسب کرده باشد. این گزارش ادعا می‌کند که ایگناتووا ۱۱ میلیارد دلار بیت کوین از شیخ صعود، پسر یکی از ثروتمندترین افراد دبی، دریافت کرده است.

از جزئیات دقیق این تراکنش‌ها اطلاعاتی در دست نیست، اما گفته می‌شود که این معامله اکتبر سال ۲۰۱۷ و زمانی که قیمت بیت کوین در محدوده ۶,۰۰۰ دلار قرار داشت، انجام گرفته است. از دیگر احتمالاتی که در این پرونده مطرح شده است، می‌توان به رابطه‌ای بیش از یک «معامله مالی ساده» بین ایگناتووا و شیخ صعود اشاره کرد.

روخا ایگناتووا موفق شده بود تا مدارک شناسایی دیپلماتیک از سوی دولت امارات متحده عربی و نهاد ICAFE کسب کند. ریک استیوز (Rick Steves)، مقاله‌نویس حوزه مالی، در یکی از مقالات خود ادعا می‌کند که رد پایی از میمون مدنی (Mimoun Madani)، که پیش‌تر به‌عنوان یکی از پیشکارهای حوزه املاک فعالیت می‌کرده هم در این پرونده دیده می‌شود. در گزارش بیهایند ام‌ال‌ام (Behind MLM)، آمده است:

ایگناتووا این امکان را داشته است تا با مصونیت [دیپلماتیک] سفر کند.

در مقاله استیوز آمده است:

طرح پانزی [وان کوین] میلیاردها دلار پول را به بانک‌ها و صنعت مستغلات دبی منتقل کرده است؛ در دبی او از کمک شیخ صعود بن فیسل آل قاسم و میمون مدنی، پیشکار سابق حوزه املاک و مستغلات، برخوردار بوده است.

استیوز در بخش دیگری از مقاله خود ادعا می‌کند که ایگناتووا در چندین تراکنش، هزاران واحد بیت کوین از افراد ثروتمند امارات دریافت کرده است. او در ادامه می‌نویسد:

شیخ آل قاسم، در یک تراکنش که اسناد آن موجود است و چندین نفر هم آن را تأیید می‌کنند، ۴ کیف پول سخت‌افزاری که حاوی ۲۳۰,۰۰۰ واحد بیت کوین بودند را در ازای حساب‌های بانکی وان کوین، برخی دارایی‌های دیگر و املاکی به ارزش ۱ میلیارد دلار در دبی، به ایگناتووا می‌دهد. حساب‌های وان کوین در دبی در حال حاضر مسدود شده‌اند. ارزش بیت کوین‌هایی که آل قاسم به ایگناتووا داده بود هم ۵۰ میلیون دلار (در آن زمان) برآورد شده است.

بیهایند ام‌ال‌ام از چندین منطقه جغرافیایی به‌عنوان محل‌های اختفای ایگناتووا یاد می‌کند. از دیگر احتمالات هم مرگ او است. گزارش‌های بسیاری منتشر شده است که ادعا می‌کنند که امارات، روسیه یا یونان مقصدهای احتمالی ایگناتووا بوده‌اند. این گزارش خاطر نشان می‌کند که امارات متحده و آمریکا در زمینه استرداد مجرمان با یکدیگر همکاری نمی‌کنند.

دکتر جاناتان لوی (Jonathan Levy) وکیل قربانیان پروژه وان کوین، تقصیر را گردن اکوسیستم ارزهای دیجیتال می‌اندازد و می‌نویسد:

قانون‌گذاران انگار چشم‌شان را روی این حقیقت که هدف اصلی [استفاده از] ارزهای دیجیتال تسهیل و پرکردن جیب مجرمانی نظیر روخا ایگناتووا است، بسته‌اند. شکی نیست که ایگناتووا بیشترین سود را از حباب بیت کوین برده است.

The post ملکه کریپتو، گرداننده فراری وان کوین، ۲۳۰,۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.