رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کاهش ۹۵ درصدی کارمزدهای بیت کوین و اتریوم از اوج تاریخی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کاهش فعالیت شبکه منجر به افت کارمزدهای بیت کوین و اتریوم شده است، به طوری که میانگین کارمزد آن‌ها تا ۹۵ درصد نسبت به اوج تاریخی‌شان کاهش یافته است.

به گزارش کوین تلگراف، هزینه استفاده از بلاک چین‌های بیت کوین و اتریوم به‌سرعت در حال کاهش است، به طوری که در چند ماه گذشته میانگین کارمزد تراکنش این شبکه‌ها ۹۳ تا ۹۵ درصد کاهش یافته است.

کارمزد مبلغی است که برای پردازش تراکنش در بلاک چین اثبات کار (PoW) به استخراج‌کنندگان پرداخت می‌شود. مقدار کارمزد به اندازه تراکنش برحسب بایت و تعداد تراکنش‌هایی که آن سکه در گذشته داشته است، بستگی دارد (زیرا این تراکنش‌ها در هر بار انتقال سکه باید بررسی شود). عرضه و تقاضا برای فضای بلاک نیز در مقدار کارمزد تراکنش مؤثر است، زیرا بلاک چین‌ها ظرفیت محدودی دارند.

بیت کوین و اتریوم به ترتیب در ماه آوریل و ماه مه سال ۲۰۲۱ شاهد ثبت اوج تاریخی کارمزد تراکنش در شبکه‌های خود بودند که با رشد ارزش‌گذار و ثبت رکورد تاریخی قیمت آن‌ها همراه بود.

میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت‌ماه) به ۶۲.۷۷ دلار رسید که از رقم ۵۵ دلار در دسامبر سال ۲۰۱۷ که تا سه سال اوج تاریخی بود، هم بیشتر بود.

روز یکشنبه این هفته کارمزدها به ۴.۳۸ دلار نیز افت کرد که به معنای ۹۳ درصد کاهش بود و میانگین کارمزد بیت کوین را به سطوحی بازگرداند که از دسامبر ۲۰۲۰ به این سو دیده نشده بود.

همین الگو در اتریوم نیز مشاهده شد و میانگین کارمزدها در ۱۲ ماه مه (۲۲ اردیبهشت‌) به ۶۹.۹۲ دلار افزایش یافت. این اوج تاریخی دیگری برای هزینه استفاده از شبکه اتریوم بود و بدون تردید بخشی از آن ناشی از افزایش شدید فعالیت‌ها همزمان با راه‌اندازی دیفای و صرافی یونی سواپ (Uniswap) بود که مدت‌ها است بزرگ‌ترین مصرف‌کننده منابع اتریوم است.

میانگین کارمزدهای اتریوم روز یکشنبه با ۹۵ درصد کاهش به ۳.۴۴ دلار رسید که از روز اول ژانویه ۲۰۲۱ (۱۱ دی‌ ۹۹) به این سو بی‌سابقه بود.

کارمزدهای هر دو بلاک چین هنگام افزایش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال مربوطه و یا افزایش استفاده از شبکه توسط یک نرم‌افزار افزایش یابد.

پیش‌تر نیز گزارش شده بود که تعداد تراکنش‌ها نیز در شبکه‌های بیت کوین و اتریوم نیز در حال کاهش است. از ماه ژانویه تا ژوئن، تعداد تراکنش‌های روزانه بیت کوین از ۴۰۰,۰۰۰ به ۱۷۵,۰۰۰ رسید. به همین شکل، تعداد تراکنش‌های روزانه اتریوم نیز فقط از ماه مه تا ژوئن با افت ۳۷.۵ درصدی از ۱.۶ میلیون به ۱ میلیون کاهش یافت.

The post کاهش ۹۵ درصدی کارمزدهای بیت کوین و اتریوم از اوج تاریخی appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.