رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

مسهل یا ملین طبیعی چیست؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 

مسهل یا ملین طبیعی چیست؟

در این بخش میخواهیم به یک سوال پرکاربردی بپردازیم، چی بخوریم که شکم کار کنه؟ مصرف ملین های طبیعی بهترین جایگزین داروها است. زیرا نه تنها مشکل شما را به سرعت حل می کند بلکه، عوارض داروها و مکمل های ملین را ندارد. فیبر نوعی ملین طبیعی است. فیبر با افزایش حجم مدفوع به درمان یبوست کمک می کند. از جمله خوراکی های مسهل فوری یا همان ملین های طبیعی می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

تخم کتان

بذر یا تخم کتان به عنوان دارویی ملین شناخته میشود. علت این امر هم دارا بودن مقادیر زیادی فیبر است. مصرف این داروی طبیعی می تواند روده را پاکسازی کرده و به هضم سریعتر غذا کمک می کند.

آبلیمو

آبلیمو از مواد غذایی اسهال آور است و دارای خواص شگفت انگیزی است که تنها یکی از خاصیت آن مسهل بودن است. برای این منظور آب یک عدد لیمو را گرفته و در یک لیوان مخلوط کرده و میل کنید.

آلو

آلو یک ملین طبیعی است که دارای مقادیر زیادی از پتاسیم و ویتامین A است. مصرف روزانه این میوه برای یبوست به خصوص صبح ها و ناشتا می تواند به رفع سریع یبوست کمک کند.

پرتقال

همان طور که میدانید این میوه سرشار ویتامین سی است. اما به عنوان منبعی از فیبر نیز شناخته میشود. مصرف روزانه پرتقال می تواند به رفع سریع یبوست کمک کند.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص دارویی بسیاری است. یکی از خواص آن رفع یبوست به علت دارا بودن مقادیر زیادی از فیبر است. برای مصرف زنجبیل می توانید چای آن را تهیه کرده و میل کنید.

کشمش

کشمش یکی از مواد غذایی روان کننده شکم است. این خوراکی دارای مقادیر زیادی فیبر است و می تواند یبوست را نیز رفع نماید. اگر از یبوست رنج می برید، هر شب مقداری کشمش خیس کرده و صبح با شکم خالی میل کنید.

موز

موز به عنوان منبعی از پتاسیم و فیبر شناخته میشود. مصرف این میوه می تواند با حفظ الکترولیت بدن، به درمان سریع یبوست کمک کند. سعی کنید حداقل یک عدد موز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

روغن کرچک

این روغن از ملین های طبیعی با تاثیرگذاری بسیار سریع است که می تواند در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل کند. برای مصرف این روغن دو روش وجود دارد، که شامل موارد زیر است:

  • مخلوطی از 1 قاشق روغن کرچک و شیر تهیه کرده و شبها قبل از خواب میل کنید.
  • مخلوطی از 1 قاشق روغن کرچک و عسل را تهیه کرده و صبح ها میل کنید.

توت ها

انواع توت ها نوعی مسهل قوی طبیعی است که دارای مقادیر زیادی از فیبر است که با افزایش حجم مدفوع به رفع یبوست کمک می کند. علاوه بر این توت ها حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان بوده و روده را پاکسازی می کند.

جوش شیرین

مصرف جوش شیرین می تواند از یبوست جلوگیری کند. بی کربنات موجود در جوش شیرین، موجب کاهش درد معده شده و به بهبود یبوست کمک کند. در یک چهارم فنجان آب، یک قاشق جوش شیرین حل کرده و هر روز میل کنید.

https://drabedian.com/

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.