رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

انتشار لیست 100 برند ارزشمند دنیا از سوی Kantar BrandZ – آمازون ارزشمندترین برند، تسلا سریع‌ترین رشد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3750_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مجموعه Kantar BrandZ – وابسته به مؤسسه تحقیقاتی Kantar – روز دوشنبه 21 ژوئن 2021 (31 خرداد 1400) فهرستی 100 تایی از ارزشمندترین برندهای جهانی در سال 2021 را منتشر کرد. طبق این فهرست، آمازون ارزشمندترین برند دنیا لقب گرفته و اپل، گوگل و مایکروسافت در رتبه‌های بعدی جای دارند. در این رتبه‌بندی، سیطره برندهای آمریکایی (با داشتن 56 برند در این فهرست 100 تایی) کاملا مشهود است، اما نباید از این نکته غافل باشیم که برندهای چینی – مثل Tencent و علی‌بابا – رشد چشمگیری داشته‌اند. به گفته Kantar، ارزش 100 برند جهانی در سال 2021 به 7.1 تریلیون دلار بالغ می‌شود که این رقم معادل مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای فرانسه و آلمان است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3750/kantars-brandz-most-valuable-global-brands-in-2021_01.jpg

مجموع ارزش 100 برند برتر موجود در این لیست، با رشدی 42 درصدی به 7.1 تریلیون دلار رسیده که در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می‌شود. این رشد – که چهار برابر از درصد میانگین سالانه رشد طی 15 سال اخیر، بیشتر بوده – حاکی از آن است که فضای کسب‌وکار، نسبت به رکود دوران همه‌گیری بهبود یافته است. به گفته Kantar، عواملی مثل واکسیناسیون کرونا، بسته‌های اقتصادی حمایتی و بهبود چشم‌انداز "تولید ناخالص داخلی" در رقم زدن این رشد 42 درصدی مؤثر بوده‌اند.

بخش قابل توجهی از این رشد، از ناحیه 69 برندی‌ست که موفق شدند ارزش خود را حداقل 5 درصد از سال 2020 تا کنون افزایش دهند. همچنین نباید از نقش 13 برندی که به‌تازگی وارد این لیست شده‌اند (از جمله Zoom، AMD، Nvidia و اسپاتیفای) در رقم خوردن این رشد، غافل شد. در ادامه نگاهی داریم به مهم‌ترین برندهای موجود در این رتبه‌بندی.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3750/kantars-brandz-most-valuable-global-brands-in-2021_04.jpg

ارزش کمپانی آمازون – که در سال 1994 توسط جف بزروس پایه‌گذاری شد – با رشد 64 درصدی به 684 میلیارد دلار (معادل تولید ناخالص داخلی لهستان!) رسید و عنوان ارزشمندترین برند در رنکینگ Kantar BrandZ را به خود اختصاص داد. این شرکت – که برای اولین بار در سال 2006 به رنکینگ Kantar BrandZ راه یافت – در سال جاری میلادی حدود 268 میلیارد دلار رشد کرد و توانست عنوان نخستین برند نیم تریلیون دلاری را (مشترکا با اپل) کسب کند.

اپل، تأسیس‌شده در سال 1976، با ارزش 612 میلیارد دلار دومین برند ارزشمند سال 2021 نام گرفت و گوگل و مایکروسافت، به‌ترتیب با ارزشی معادل 458 و 410 میلیارد دلار، در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. با توجه به اینکه 8 برند از 10 برند برتر و همچنین 56 برند از مجموع 100 برند مطرح‌شده در این لیست، آمریکایی هستند، می‌توان گفت موفق‌ترین کارنامه در برندسازی به کمپانی‌های آمریکایی تعلق می‌گیرد. به گفته Kantar، برندهای آمریکایی با کسب رشد سالانه 46 درصدی، سریع‌ترین رشد را داشته و علی‌رغم اینکه ایالات متحده 24 درصد از تولید ناخالص جهانی را در دست دارد، در حال حاضر 74 درصد از مجموع ارزش 100 برند برتر جهان به برندهای آمریکایی تعلق می‌گیرد. البته در این میان نباید از برندهای چینی غافل شد.

به گفته گراهام استیپل‌هرست (Graham Staplehurst)، مدیر استراتژی جهانی در Kantar BrandZ، برندهای چینی آهسته و پیوسته به سمت جلو حرکت کرده و به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته اند. کمپانی چینی Tencent – برترین تولیدکننده چینی در حوزه بازی‌های ویدیویی و همچنین صاحب بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در چین – با ارزشی حدود 241 میلیارد دلار، پس از مایکروسافت و بالاتر از فیس‌بوک، پنجمین برند ارزشمند در این فهرست به شمار می‌رود. علی‌بابا – دیگر برند چینی معتبر این لیست – نیز حدود 197 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده و در جایگاه هفتم ایستاده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3750/kantars-brandz-most-valuable-global-brands-in-2021_03.jpg

جالب است بدانید، برندهای چینی در مقایسه با همتایان اروپایی خود، دست برتر را دارند. در سال 2011 تنها 11 درصد از لیست 100 تایی برندهای ارزشمند به کمپانی‌های چینی اختصاص داشت، اما پس از گذشت 10 سال شاهد آن هستیم که چینی‌ها 14 درصد از 100 برند برتر را تصاحب کرده‌اند. این در حالی‌ست که سهم برندهای اروپایی از این لیست، از 20 درصد در سال 2011 به 8 درصد در سال 2021 کاهش یافته است. گفتنی‌ست، ارزشمندترین برند اروپایی – یعنی لویی‌ویتان از کشور فرانسه – جایگاهی بهتر از بیست و یکم پیدا نکرد و بعد از آن گروه نرم‌افزاری SAP از آلمان در رتبه 26 ایستاد. بریتانیا نیز فقط و فقط یک نماینده در این لیست دارد و آن هم اپراتور مخابراتی Vodafone است که در رتبه شصتم جای می‌گیرد.

5 برند از این 100 برند توانستند ارزش خود را به بیش از دو برابر افزایش دهند که در بین آن‌ها نام‌های آشنایی مثل TikTok و برند آمریکایی تسلا به چشم می‌‌خورد. جالب است بدانید، در بین این 100 برند، تسلا با دست‌یابی به رشد خیره‌کننده 275 درصدی ارزش خود را به 42.6 میلیارد دلار رساند و موفق شد ضمن کسب عنوان "ارزشمندترین برند خودرو"، سریع‌ترین رشد را نیز به نام خود ثبت کند.

با یک نگاه گذرا به 10 برند برتر، می‌توان دریافت که بیشتر برندهای ارزشمند سال 2021 (به عبارتی 7 برند از 10 برند برتر) به کمپانی‌های حوزه فناوری تعلق دارد. نکته جالب دیگر آنکه برندهای غیرفناوری نیز در بسیاری از مواقع به کمک فناوری‌های جدید به رشد‌های چشمگیری نائل آمده‌اند. در این زمینه می‌توان به برند گوچی (با به خدمت گرفتن قدرت TikTok در دوران همه‌گیری کرونا) و همچنین برند Domino’s (با استفاده از سرویس‌های آنلاین در تحویل فست‌فود) اشاره کرد. ناگفته نماند، مجموع ارزش این 10 برند برتر 3.3 تریلیون دلار اعلام شده است، در حالی که ارزش 10 برند برتر این لیست در سال 2011، مجموعا به 800 میلیارد دلار بالغ شده بود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.