رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی vivo Y72 5G برای بازار هند با Snapdragon 480 و صفحه‌نمایش 90 هرتزی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3792_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت ویوو در ماه مارچ گذشته از اسمارت‌فون میان‌رده‌ای به ‌نام Y72 5G برای بازارهای جهانی رونمایی کرد که از پروسسور Dimensity 700، صفحه‌نمایش 6.58 اینچی LCD و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این شرکت حالا گوشی جدیدی را در این رده برای بازار هند رونمایی کرده که درست با همان عنوان قبلی یعنی Y72 5G عرضه می‌شود اما برخی از مهم‌ترین نکات آن همچون پردازنده، نرخ رفرش صفحه‌نمایش و وضوح دوربین اصلی و سلفی در آن با تغییر روبرو شده‌اند. Y72 5G البته همچنان رده میانی رو به پایین بازار را ترک نگفته و همانطور که از ظاهر آن می‌توان حدس زد گوشی چندان پیشرفته و مدرنی با استانداردهای امروزی به‌نظر نمی‌رسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3792/introducing-vivo-y72-5g-india_01.jpg

اولین نکته متفاوت در Y72 5G جدید به طراحی آن در بخش دوربین‌های پشتی تعلق دارد که از ساختار خطی و عمودی در Y72 5G نسخه بین‌المللی حالا به ساختاری مربعی‌شکل تغییر حالت داده و در این میان از تعداد دوربین‌ها نیز یکی کم شده است. ابعاد دستگاه البته چندان تفاوتی با گذشته نداشته و با 8.4×75.3×164.1 میلی‌متر در حد چند دهم تا چند صدم میلی‌‌متر با تغییر روبرو شده است. وزن گوشی کمتر شده و با 185.5 گرم، کاهشی برابر با 7.5 گرم را تجربه کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3792/introducing-vivo-y72-5g-india_02.jpg

صفحه‌نمایش دستگاه بدون تغییر در فناوری ساخت، ابعاد و رزولوشن همچنان یک نمونه LCD با ابعاد 6.58 اینچی و رزولوشن 1080×2408 پیکسل است که یک ناچ قطره‌ای در بالای آن دیده می‌شود. این صفحه‌نمایش البته کاملا مشابه قبل نیز نبوده و به‌عنوان یک نکته جدید و جالب‌توجه باید به نرخ رفرش 90 هرتزی آن اشاره کرد که روی کاغذ تجربه روان‌تری را به همراه خواهد داشت. از دیگر موارد اشاره شده در مورد صفحه‌نمایش Y72 5G جدید که به‌گفته شرکت سازنده 90.61 درصد از روی دستگاه را پوشانده باید به پوشش 96 درصدی از طیف NTSC اشاره کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3792/introducing-vivo-y72-5g-india_03.jpg

بالای صفحه‌نمایش و در بریدگی V شکل این قسمت یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی به‌چشم می‌خورد که با وجود آن‌که وضوح آن نسبت به نسخه بین‌المللی این مدل نصف شده اما با f/1.8، دهانه‌ دیافراگم بازتری داشته و روی کاغذ در محیط‌های با نور کمتر عملکرد بهتری را از خود برجای خواهد گذاشت.

تغییرات بزرگ‌تر این مجموعه نسبت به همتای بین‌المللی آن را باید در دوربین‌های بخش پشتی جست‌وجو کرد؛ جایی‌که نه‌تنها از وضوح دوربین اصلی کاسته شده بلکه از دوربین اولتراواید نیز به‌کل صرفنظر شده است؛ تنها دوربین با قابلیت تصویربرداری در این قسمت یک نمونه 48 مگاپیکسلی با f/1.79 است که آن را یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان برای محو کردن پشت سوژه اصلی در هنگام عکاسی پرتره همراهی می‌کند. یک فلش LED در این قسمت دیده می‌شود و سنسور اثر انگشت نیز طبق روال در کناره دستگاه و روی دکمه پاور قرار دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3792/introducing-vivo-y72-5g-india_04.jpg

پردازنده، دیگر نقطه با اهمیتی‌ست که Y72 5G ارائه شده در بازار هند را از همتای بین‌المللی آن جدا می‌کند؛ پردازش در Y72 5G جدید با پروسسور 8 نانومتری Snapdragon 480 5G صورت می‌پذیرد که به 2 هسته 2 گیگاهرتزی A76 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی A55 مجهز شده است. پردازش در نسخه قبلی این گوشی با چیپ 7 نانومتری Dimensity 700 مدیاتک انجام می‌شد که بار دیگر از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی A55 بهره می‌برد و بدین‌ترتیب حداقل در بخش پردازشی با تفاوت بزرگی روبرو نخواهیم شد. در زمینه گرافیک اما ماجرا متفاوت است و روی کاغذ، گرافیک Adreno 619 حاضر در Snapdragon 480 در مقایسه با گرافیک تنها دو هسته‌ای Mali-G57 در Dimensity 700 برتری محسوسی را نشان می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3792/introducing-vivo-y72-5g-india_05.jpg

رم گوشی بدون تغییر 8 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی آن نیز از طریق اسلات microSD ترکیبی قابل ارتقاء است. ظرفیت 5 هزار میلی آمپر ساعتی باتری دیگر نکته ثابت در این مجموعه است و شارژر 18 واتی نچندان پر قدرت نیز کماکان در کنار آن حضور دارد. وای‌فای دو باند، بلوتوث 5.1، مسیریاب‌های ماهواره‌ای GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo، جک 3.5 میلی‌متری هدست و درگاه USB-C دیگر موارد قابل اشاره در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند و NFC نیز جایی در ‌آن ندارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3792/introducing-vivo-y72-5g-india_06.jpg

vivo Y72 5G جدید به رنگ خاکستری و یک رنگ ترکیبی موسوم به Prism Magic با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری Funtouch OS 11.1 با قیمت 20.990 روپیه (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 282 دلار آمریکا) در سایت ویوو در هند عرضه شده و هنوز اطلاعی در مورد امکان ارائه آن در دیگر بازارها در دست نیست.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.