رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

Rockley Photonics اندازه‌گیری قند خون بدون نیاز به نمونه‌برداری خونی را به اپل واچ می‌آورد؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3790_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

یکی از مشکلات همیشگی بیماران دیابتی و افراد با قند خون بالا نظارت دائم بر وضعیت این فاکتور مهم خونی‌ست که با نمونه‌برداری مستقیم اندازه‌گیری می‌شود. در روش عادی اندازه‌گیری قند خون پس از خراشیده شدن سر انگشت، خون افراد به نوارهای مخصوصی منتقل شده و برای تحلیل در دستگاه قرار می‌گیرد. این روش به‌دلیل نیاز به انجام هر روزه آن چندان خوشایند نبوده و از این رو، روش‌های اصطلاحا غیر تهاجمی (non-invasive) بدون نیاز به نمونه‌برداری خون نیز به بازار عرضه شده است. در تحولی جدید در این رابطه، یکی از تأمین‌کننده‌گان اپل به‌نام Rockley Photonics، فناوری غیر تهاجمی تازه‌ای را برای اندازه‌گیری قند خون معرفی کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3790/apple-supplier-rockley-photonics-unveiled-non-invasive-blood-sugar-measurement_01.jpg

استارت‌آپ بریتانیایی Rockley Photonics طبیعتا اولین شرکتی‌ نیست که فناوری غیر تهاجمی و بدون نیاز به نمونه‌برداری را برای اندازه‌گیری فاکتور قند خون ارائه می‌کند و پیش از این نیز چندین و چند شرکت دیگر نمونه‌های متعددی را در این زمینه معرفی کرده‌اند. اهمیت Rockley را اما باید در بزرگ‌ترین مشتری آن یعنی اپل جست‌وجو کرد جایی‌که در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی این محصول شاید در آینده‌ای کاملا نزدیک شاهد حضور این قابلیت در نسل‌های بعدی اپل واچ باشیم. به‌عنوان شاهدی بر این مسئله باید به تلاش‌های خود اپل در این حوزه اشاره کنیم که در فوریه گذشته منجر به درخواست پتنت اپل برای اندازه‌گیری قند خون از طریق اپل واچ شد.

حسگرهای فعلی حاضر در نسل‌های مختلف اپل واچ از نورهای مرئی و اینفرارد برای اندازه‌گیری فاکتورهایی مثل ضربان قلب و نرخ اشباع اکسیژن (SpO2) بهره می‌گیرند اما Rockley در حال کار روی نسخه‌های کاملا حساس‌تری از این سنسورهاست که برای اندازه‌گیری فاکتورهای متنوع‌تری به‌کار گرفته می‌شوند. Rockley Photonics از سیستم جدید خود با نام سیستم حسگر سلامت دیجیتال «کلینیک روی مچ» یاد می‌کند که با ترکیبی از سخت‌افزار و فیرم‌ور، یک دستگاه پوشیدنی را قادر به اندازه‌گیری چندین نشانگر زیستی (biomarkers) شامل دمای اورگان‌های داخلی (core body temperature)، فشار خون، آب‌رسانی بدن، سطح الکل، شیر و گلوکز می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3790/apple-supplier-rockley-photonics-unveiled-non-invasive-blood-sugar-measurement_02.jpg

سنسورهای حاضر در این مجموعه بدون نیاز به نمونه‌برداری خونی مستقیم، دنیای زیر پوست افراد را برای تحلیل خون، مایعات بین سلولی (interstitial fluids) و لایه‌های مختلف غشای میان‌پوستی و ترکیبات و پدیده‌های جسمی مورد نظر جست‌وجو می‌کند. ذکر این نکته در این میان اهمیت دارد که تا پیش از تقریبا تمامی موارد اشاره شده در بالا نیاز به نمونه‌برداری مستقیم و تجهیزات آزمایشگاهی داشته و امکان استفاده از تمامی آن‌ها در قالب مجموعه‌ای در دسترس کاربران تحول بزرگی به‌نظر می‌رسد.

Rockley در حال حاضر سخنی در رابطه با امکان حضور این قابلیت در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل به میان نیاورده اما با توجه به حضور پر رنگ اپل به‌عنوان مشتری اصلی این شرکت و تلاش‌های موازی این شرکت در به‌ ثمر رساندن رویای اندازه‌گیری قند خون روی اپل واچ می‌توان حداقل از شانس بالای آن برای حضور در بین گزینه‌های (احتمالا) مختلف اپل در این زمینه سخن گفت.

مرحله آزمایشی این فناوری در حال حاضر آغاز شده و Rockley Photonics از ارائه شدن آن به بازار در نیمه اول سال 2022 خبر داده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.