رفتن به مطلب

شیائومی بالاتر از اپل در رتبه دوم - برآورد اولیه Canalys از وضعیت بازار اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم 2021

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3799_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مؤسسه تحقیقاتی Canalys روز پنجشنبه 15 جولای 2021 (24 تیر 1400) برآورد اولیه خود را از وضعیت بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم سال 2021 منتشر کرد. طبق این گزارش، عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در فصل اخیر با 12 درصد رشد همراه بوده است. به گفته کارشناسان Canalys، همزمان با رقم خوردن این رشد، واکسیناسیون COVID-19 در سراسر جهان به شکل گسترده‌ای اجرا شده و استانداردهای جدیدی برای اقتصادها و شهروندان در حال شکل‌گیری‌ست. نکته جالبی که در این گزارش به چشم می‌خورد آن است که شاید همه برندهای چینی از افول بین‌المللی هواوی منتفع شده باشند، اما در این میان هیچ برندی به اندازه شیائومی از این اتفاق ذینفع نبوده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3799/canalys-preliminary-global-smartphone-market-report-q2-2021_01.jpg

همواره عادت کرده‌ایم که کمپانی‌های سامسونگ و اپل را در رتبه‌های اول و دوم جهانی ببینیم، اما شاید با مشاهده جدول سه‌ماهه دوم 2021 کمی غافلگیر شوید. برآوردهای اولیه Canalys حاکی از آن است که این بار، پس از سامسونگ – که با کسب 19 درصد از سهم بازار و رشد 15 درصدی در رتبه اول قرار گرفت – برند چینی شیائومی برای نخستین بار در تاریخ، موفق شد عنوان دومین فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند در یک فصل را از آن خود کند. شیائومی که این روزها تقریبا همه چیز (از پلوپز گرفته تا مانیتورهای مخصوص بازی) را به تولید می‌رساند، کنترل 17 درصد از بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه اخیر را در دست گرفت و با فاصله کمی از سامسونگ در جایگاه دوم ایستاد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3799/canalys-preliminary-global-smartphone-market-report-q2-2021_02.jpg

به دنبال انتشار این خبر، ارزش سهام شیائومی در روز جمعه 4.1 درصد افزایش داشت و بهترین سهم در شاخص بازار سهام هنگ‌کنگ (یعنی Hang Seng) لقب گرفت. نکته تحسین‌برانگیز دیگر درباره عملکرد شیائومی، رقم خوردن رشد سالانه 83 درصدی در عرضه اسمارت‌فون‌های این شرکت است (مقایسه کنید با رشد 1 درصدی اپل). بن استنتن (Ben Stanton)، مدیر تحقیقاتی Canalys، یکی از عوامل موفقیت چشمگیر شیائومی را به رشد سریع این برند در خارج از چین نسبت می‌دهد. در تأیید این حقیقت، استنتن به رشد بیش از 300 درصدی شیائومی در آمریکای لاتین، رشد 150 درصدی در آفریقا و رشد 50 درصدی این برند در اروپای غربی اشاره می‌کند.

به باور استنتن، این برند همزمان با رشد در سراسر جهان، رفته‌رفته خود را به تکامل نیز رسانده است. شیائومی در حال تحول مدل کسب‌وکار خود بوده و نقش این برند از "عضو به چالش‌کشنده" به "عضو لازم‌الحضور" تغییر یافته است. این موفقیت مدیون طرح‌هایی از قبیل تحکیم کانال فروش از طریق شرکا و یا مدیریت محتاطانه موجودی‌های قدیمی‌تر در بازار آزاد است. هرچند که سیاست‌های شیائومی هنوز هم عمدتا به بازار انبوه متمایل بوده و متوسط قیمت فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی در مقایسه با محصولات اپل 40 درصد و نسبت به دیوایس‌های سامسونگ 75 درصد ارزان‌تر است.

با این اوصاف، شاید اولویت شیائومی در سال جاری میلادی، ارتقای فروش دیوایس‌های رده‌بالای خود مثل Mi 11 Ultra باشد که البته این کار ساده‌ای نخواهد بود، به خصوص اینکه اوپو و ویوو نیز همین هدف را دنبال کرده و هر دو برای بازاریابی جهت ارتقاء جایگاه برندهای خود، حاضرند هزینه‌های کلانی را بپردازند. با توجه به کمبود قطعات در مقیاس جهانی، تمام برندهای اسمارت‌فون سخت در تلاشند تا قبل از هر چیز دیگری، قطعات مورد نیاز خود را تأمین کنند، اما ظاهرا هدف شیائومی فراتر از اینها بوده و این کمپانی چینی به دنبال آن است که با کنار زدن سامسونگ، به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده اسمارت‌فون در دنیا تبدیل شود. به باور برخی کارشناسان، چنان‌چه رشد شیائومی به همین شکل ادامه داشته باشد، رسیدن به این مهم، دور از انتظار نیست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3799/xiaomi-mi-11-ultra_03.jpgXiaomi Mi 11 Ultra

نباید فراموش کنیم که تا پیش از اعمال تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی، این غول چینی همواره در جمع مدعیان بود و تا کسب رتبه دوم جهانی نیز پیش رفت. اما به دنبال حذف هواوی از گردونه رقابت، سایر برندهای چینی مجال بیشتری برای اثبات خود پیدا کردند و در این میان، شیائومی با عرضه دو پرچمدار در چهار ماه نخست سال، بیش از بقیه فعال بود. جالب است بدانید، Mi 11 Ultra در حال حاضر رکورد بزرگ‌ترین سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشته و این نشان می‌دهد شیائومی در پی آن است که محدوده قیمت‌گذاری محصولات خود را بالاتر ببرد.

برآوردهای اولیه Canalys نشان می‌دهد پس از شیائومی، اپل با در اختیار داشتن 17 درصد از سهم بازار جهانی و رشد 1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در رتبه سوم قرار می‌گیرد. ذکر این نکته ضروری‌ست که میزان عرضه اسمارت‌فون از سوی کمپانی‌ها، فصل به فصل متفاوت است. به عنوان مثال، در سه‌ماهه پایانی سال 2020 این اپل بود که به لطف فروش قدرتمند سری آیفون 12 به جایگاه نخست دست پیدا کرد. لذا هیچ بعید نیست که پس از عرضه خانواده آیفون 13، اپل مجددا به رتبه اول باز گردد. ناگفته نماند، پس از اپل، برندهای چینی اوپو و ویوو – هر یک با کسب 10 درصد از بازار جهانی – به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم می‌ایستند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

ارسال‌های محبوب

واحد خبر mobile.ir : مؤسسه تحقیقاتی Canalys روز پنجشنبه 15 جولای 2021 (24 تیر 1400) برآورد اولیه خود را از وضعیت بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم سال 2021 منتشر کرد. طبق این گزارش، عرضه جهانی گوش

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.