رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

برنامه کوالکام برای گسترش سری تراشه‌های Snapdragon Wear – خیز Wear OS در برابر رقبا؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3809_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

بازار پوشیدنی‌ها با سرعت زیادی در حال رشد بوده و محصولات آن برای همه مقاطع سنی و استفاده در هر دو بخش مصرفی و سازمانی کارایی دارد. در همین راستا، کمپانی کوالکام از طرح جامع خود برای بازار پوشیدنی‌ها خبر داد. طی نشست مطبوعاتی که روز سه‌شنبه 20 جولای 2021 (29 تیر 1400) برگزار شد، کوالکام ضمن تشریح سرمایه‌گذاری‌های فزاینده خود، برنامه جدید این شرکت موسوم به Wearables Ecosystem Accelerator Program (برنامه شتاب‌دهنده اکوسیستم پوشیدنی‌ها) را معرفی کرد. به گفته کوالکام، بیش از 60 شرکت مطرح تولیدکننده محصولات پوشیدنی – از جمله Verizon ،Oppo ،Fossil ،BBK ،Arm و Zebra – در این برنامه شرکت خواهند کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3809/qualcomm-to-expand-wearables-segment-with-new-platform-investments_01.jpg

به گفته جیتش اوبرانی (Jitesh Ubrani)، مدیر تحقیقاتی IDC، بازار پوشیدنی‌ها با رشد سالانه 21 درصدی همراه بوده و هیچ نشانی از افت و کندی در آن دیده نمی‌شود. به دنبال تقاضای مصرف‌کنندگان برای موارد استفاده جدید در دیوایس‌های پوشیدنی، شاهد آن هستیم که فرم‌ فاکتورهای نوآورانه‌ای در صنعت ظهور می‌کنند. دامنه کاربرد ساعت‌های هوشمند از ردیابی سلامتی و تناسب اندام گذشته و جای خود را در هر دو بخش مصرفی و سازمانی پیدا کرده است.

سرمایه‌گذاری‌های فزاینده کوالکام در تراشه‌های پوشیدنی Snapdragon Wear

پانکاج کدیا (Pankaj Kedia)، از مدیران ارشد کوالکام در بخش پوشیدنی‌ها، با اشاره به طیف گسترده‌ای از محصولات پوشیدنی که در ساخت آنها از سری چیپ‌ست‌های Snapdragon Wear استفاده می‌شود، از رشد سرمایه‌گذاری‌های کوالکام در پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته خبر داد و اظهار کرد که این شرکت قصد دارد تراشه‌ها یا به قول کوالکام "پلتفرم‌"های جدیدی از خانواده Snapdragon Wear را برای تحقق اهداف بلندمدت شرکت به تولید برساند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3809/qualcomm-to-expand-wearables-segment-with-new-platform-investments_02.jpg

طی 5 سال اخیر، کوالکام بیش از 40 میلیون تراشه از خانواده Snapdragon Wear را به بیش از 100 کشور دنیا صادر کرده و در نتیجه همکاری این شرکت با بیش از 75 سازنده و بیش از 25 شرکت ارائه‌دهنده سرویس، بیش از 250 محصول پوشیدنی وارد بازار شده است و این یعنی به طور متوسط یک محصول جدید در هر هفته.

برنامه شتاب‌دهنده اکوسیستم پوشیدنی‌ها

آینده بسیار درخشانی در انتظار بخش پوشیدنی‌هاست، اما در عین حال این صنعت با چالش‌های دلهره‌آوری نیز مواجه است. از این رو، به منظور تسهیل همکاری بین کمپانی‌ها و سرعت‌ بخشیدن به ارائه راه‌حل برای برطرف کردن این چالش‌ها، کوالکام اقدام به راه‌اندازی برنامه‌ای تحت عنوان " برنامه شتاب‌دهنده اکوسیستم پوشیدنی‌ها" کرده است. اعضای این برنامه عبارتند از کمپانی‌های سازنده، شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس، بازیگران عرصه پلتفرم، فروشندگان مستقل محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و شرکت‌های تجمیع‌کننده سیستم. به گفته کوالکام، همکاری این اعضا با شرکت‌های مادر (یا OEMها) می‌تواند توسعه و تجاری‌سازی محصولات و راه‌کارهای عرصه پوشیدنی‌ها را آسان‌تر کند.

این برنامه بسیاری از رهبران صنعتی دنیا را گرد هم می‌آورد. اقداماتی نظیر گفت‌وگو درباره گرایش‌های صنعتی، به اشتراک گذاشتن سمت وسوهای جدید در تکنولوژی و محصولات، برگزاری جلسات آموزشی، به نمایش گذاشتن مفهوم‌ها، عرضه محصولات و تسهیل جلسات شریک‌یابی در میان بازیگران عرصه اکوسیستم، در دستور کار این برنامه قرار دارند. به گفته کوالکام، هدف نهایی این برنامه، سرعت بخشیدن به رشد بخش پوشیدنی‌هاست که با ارائه تجربه‌های متمایز با هزینه توسعه پایین‌تر و زمان تولید سریع‌تر، محقق خواهد شد.

نقش کوالکام در ارتقاء جایگاه Wear OS

با احتساب نسل پیشین Wear OS (یعنی Android Wear)، سال‌های زیادی از عمر این سیستم‌عامل می‌گذرد، اما با این حال، محبوبیت این پلتفرم نه به خاطر قدرت بالای آن و یا وفاداری به برند، بلکه صرفا به خاطر تعداد کاربران بالای آن است. بسیاری از کاربران، این سیستم‌عامل را صرفا کارراه‌انداز (و نه بهترین و یا حتی معمولی) دانسته و معتقدند دیوایس‌های مجهز به این سیستم‌عامل از لحاظ سخت‌افزاری چند گام از امثال اپل‌واچ یا گلکسی‌واچ عقب‌ترند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3809/qualcomm-to-expand-wearables-segment-with-new-platform-investments_03.jpg

اسمارت‌واچ‌های مجهز به Wear OS همواره رقابت سختی با اپل‌واچ و گلکسی‌واچ‌های سامسونگ (مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن) داشته‌اند. حال، به نظر می‌رسد با اهتمام ویژه کوالکام برای گسترش تراشه‌های Snapdragon Wear، این شرکت در کانون موج جدید دیوایس‌های مبتنی بر Wear OS قرار گرفته و نهایتا شاهد جهش این دسته از پوشیدنی‌ها در برابر پوشیدنی‌های رقبا باشیم.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کاربران در رابطه با ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS، معمولا به نوع تراشه درون آنها برمی‌گردد. عمده ساعت‌های هوشمندی که به‌تازگی به تولید رسیده‌اند، همچنان از تراشه Snapdragon 3100 (محصول سال 2018) استفاده می‌کنند. با وجود اینکه کوالکام پس از Snapdragon 3100، چیپ‌ست‌های دیگری مثل Snapdragon 4100 و +4100 را نیز به تولید رسانده، اما این تراشه‌ها چندان مورد استقبال قرار نگرفته و بیشتر کمپانی‌های سازنده محصولات پوشیدنی همچنان ترجیح داده‌اند که از 3100 استفاده کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3809/qualcomm-to-expand-wearables-segment-with-new-platform-investments_04.jpg

در پایان لازم به ذکر است، کوالکام در نشست مطبوعاتی اخیر، جزییات بیشتری از برنامه خود را اعلام نکرده و هنوز مشخص نیست چه تعداد تراشه Snapdragon Wear و با چه مشخصاتی قرار است به تولید برسد. تنها چیزی که مسلم است آن است که کوالکام برنامه ویژه‌ای برای گسترش سری تراشه‌های Snapdragon Wear داشته و امیدوار است با این کار بتواند جایگاه دیوایس‌های پوشیدنی مجهز به Wear OS را ارتقا ببخشد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.