رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی GT Master Edition وGT Master Exploration Edition- رده میانی‌های پیشرفته ریل‌می

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3808_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

برند ریل‌می به طور معمول نسخه‌ای موسوم به Master Edition از گوشی‌های پرچمدار خود تولید می‌کند. این مدل معمولاً نمونه‌ای با طراحی پیشرفته‌تر است که به لحاظ ساخت هم با نسخه عادی تفاوت دارد. این رویه شرکت چینی را پیش از این در اسمارت‌فون‌ میان‌رده X50 5G و محصول پرچمدار X2 Pro شاهد بوده‌ایم که نسخه Master Edition آن‌ها توسط نائوتو فوکوساوا (Naoto Fukasawa)، طراح معروف ژاپنی، طراحی و به معرض نمایش گذاشته شده است. ریل‌می در روز 21 جولای سال جاری میلادی (30 تیر 1400) از دو محصول رده میانی با نام‌های GT Master Edition و GT Master Exploration Edition پرده برداشته که طراحی آن‌ها نیز به دست فوکوساوا انجام شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_01.jpg

نسخه پیشرفته‌تر این سری یعنی GT Master Exploration Edition در چهار رنگ خاکستری، کرم (apricot)، سفید یخی (snow mountain) و یک رنگ ترکیبی با الهام از رنگ‌های طلوع خورشید (dawn) به تولید می‌رسد که طراحی دو رنگ نخست با داشتن الگوهای برجسته افقی با الهام از چمدان‌های سفری انجام شده و هدف آن ظاهراً تشویق کاربران جوان این محصولات به سفر و اکتشاف، حتی با وجود محدودیت‌های کنونی ناشی از کرونا، بوده است. در GT Master Edition اما از نسخه کرمی رنگ خبری نیست و گوشی با سه رنگ دیگر اشاره شده عرضه خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_02.jpg

نسخه Exploration این گوشی به یک پنل 6.55 اینچی Super AMOLED محصول سامسونگ مجهز شده که نرخ به‌روزرسانی آن 120 هرتز است و از وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل 2400x1080 پیکسل) بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش 92.1 درصد از روی دستگاه را در بر گرفته و 100 درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. اندازه نمایشگر در GT Master Edition اندکی کاهش یافته و به 6.43 اینچ رسیده است. فناوری ساخت صفحه‌نمایش در این نمونه هم Super AMOLED بوده و از همان نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی بهره می‌برد. تفاوت اصلی این صفحه‌نمایش با نسخه Exploration به تخت بودن لبه‌های آن تعلق دارد که ترکیب متفاوتی را ایجاد کرده است. در گوشه سمت چپ و بالای هر دو محصول یک حفره کوچک پانچ شده که دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دستگاه را در بر می‌گیرد. سنسور این دوربین IMX615 سونی بوده و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.45 (با f/2.5 در GT Master Edition) را در برابر خود می‌بیند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_03.jpg

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو اسمارت‌فون به ترکیب دوربین‌های بخش پشتی تعلق دارد. نسخه Exploration از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX766 سونی بهره می‌برد که از ابعادی برابر با 1/1.56 اینچ برخودار بوده و لنز 6 قطعه‌ای آن هم دیافراگمی با گشودگی f/1.88 دارد. این دوربین بهOIS یا لرزه‌گیر دیجیتال مجهز شده است. دوربین دوم یک ماژول 16 مگاپیکسلی اولترا واید با حسگر IMX481 سونی، میدان دید 123 درجه‌ای و f/2.2 است و در نهایت یک نمونه ماکروی 2 مگاپیکسلی با f/2.4 این مجموعه را تکمیل می‌کند. این دوربین‌ها با چیدمانی عمودی درون یک قاب مستطیل شکل (ظاهراً از جنس شیشه) هم‌رنگ با بدنه گوشی جای دارند و فلش ال‌ای‌دی نیز در بخش پایینی این فریم دیده می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_04.jpg

این در حالی است که دوربین اصلی در نسخه استاندارد 64 مگاپیکسل وضوح دارد و نمونه اولترا واید 8 مگاپیکسلی است. ماژول ماکرو نیز بدون تغییر همچنان 2 مگاپیکسلی است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_05.jpg

دو اسمارت‌فون تازه ریل‌می در زمینه پردازش نیز متفاوت ظاهر می‌شوند، چرا که نمونه پیشرفته‌تر به چیپ‌ست 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 870 مجهز شده در حالی که نسخه استاندارد از پلتفرم موبایلی Snapdragon 778G با لیتوگرافی 6 نانومتری برای امور پردازشی بهره می‌برد؛ تراشه‌ای که حدود دو ماه از معرفی آن می‌گذرد و نخستین بار در آنر 5 و 50 پرو شاهد به‌کارگیری آن بودیم. چیپ‌ست SD 870 شامل 8 هسته پردازشی بوده که حداکثر سرعت کلاک آن‌ها 3.2 گیگاهرتز است و Adreno 650 پردازش گرافیکی را در آن بر عهده دارد. حافظه رم در GT Master Edition برابر با 8 گیگابایت و در نسخه Exploration معادل 8 یا 12 گیگابایت ظرفیت دارد و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای هر دو نمونه در نظر گرفته شده است. جالب آن که می‌توان حافظه رم 12 گیگابایتی را در نسخه پیشرفته با فناوری افزایش رم تا 7 گیگابایت دیگر افزایش داد و به 19 گیگابایت رساند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_06.jpg

همان طور که انتظار می‌رود این دو گوشی در زمینه ظرفیت باتری نیز تفاوت دارند؛ چنان که در نسخه Exploration با یک باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی روبه‌رو می‌شویم، در حالی که ظرفیت باتری در نمونه استاندارد کاهش یافته و به 4,300 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. با این حال ریل‌می در زمینه فناوری شارژ تبعیضی میان دو محصول جدید خود قائل نشده و هر دو را با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 65 واتی (10 ولت، 6.5 آمپر) SuperDart به بازار عرضه خواهد کرد. این شارژر به گفته شرکت سازنده می‌تواند ظرف مدت 33 دقیقه کل ظرفیت گوشی‌ها را به طور کامل شارژ نماید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_07.jpg

پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G، مجهز بودن به وای‌فای ac در دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز، بلوتوث 5.2 و NFC از جمله ویژگی‌های ارتباطی میان‌رده‌های تازه ریل‌می به شمار می‌رود. ناگفته نماند که حسگر اثر انگشت در هر دو اسمارت‌فون زیر لایه نمایشگر تعبیه شده است.

نمونه 8GB/128GB اسمارت‌فون GT Master Edition با قیمت 2,399 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 371 دلار) به فروش می‌رسد، در حالی که نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 200 یوان گران‌تر بوده و 2,599 یوان (نزدیک به 402 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_08.jpg

نسخه پایه دستگاه پیشرفته‌تر با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 2,899 یوان (حدود 448 دلار) قیمت‌گذاری شده است. گفتنی است نمونه با پیکربندی رم و حافظه 12GB/256GB این محصول نیز 3,199 یوان (494 دلار) قیمت دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3808/introducing-realme-gt-master-edition-series_09.jpg

پیش‌سفارش این گوشی‌ها با اندروید 11 و رابط کاربری Realme UI 2.0 از روز معرفی آغاز شده و ریل‌می در پی آن است که محصولات جدید خود را از روز 30 جولای در کشور چین در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.