رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی گوشی مقاوم Nokia XR20 با اتصال 5G و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3814_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مجموعه HMD Globlal در روز دوشنبه 26 جولای 2021 (4 مرداد 1400) از گوشی جدید و متفاوتی با نام Nokia XR20 رونمایی کرده که نخستین تجربه اندرویدی نوکیا در زمینه ساخت گوشی‌های مقاوم یا rugged phones به‌حساب می‌آید. XR20 که اطلاعات پراکنده‌ای از آن در طی هفته‌های گذشته منتشر شده بود از بدنه‌ای مستحکم با استاندارد نظامی و مقاوم در برابر ضربات و نفوذ آب (با درجات و تعریف‌های مشخص) بهره می‌برد و در زمینه پردازشی و مولتی‌مدیایی نیز روی کاغذ راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. این گوشی مثل دیگر همتایان خود چندان ظریف و کوچک نبوده و وزن بسیار بالایی نیز دارد که البته همگی برای یک گوشی مقاوم موارد معمول و متداولی به حساب می‌آیند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3814/introducing-nokia-xr20_01.jpg

نوکیا XR20 همانطور که از یک rugged phone انتظار داریم گوشی بزرگ، ضخیم و متفاوتی‌ست که در نقطه مقابل اسمارت‌فون‌های ظریف و باریک امروزی قرار می‌گیرد. از جمله المان‌های قابل ذکر در طراحی این گوشی باید به نوار برجسته پیرامونی، حاشیه‌های نسبتا بزرگ دورتادور صفحه‌نمایش و کاور متمایز بخش پشتی اشاره کرد که در نگاه اول نیز حس یک گوشی مقاوم را به کاربر منتقل می‌کنند. دکمه‌های پیرامونی دستگاه تا حدودی بزرگ‌‌تر از حالت عادی بوده و کلید دسترسی مستقیم به Google Assistant در کناره سمت چپ نیز به صورت برجسته و هاشوردار طراحی شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3814/introducing-nokia-xr20_02.jpg

یک نکته جالب‌توجه دیگر در طراحی این مدل، دکمه قرمزرنگی‌ست که در بالای گوشی قرار دارد و می‌توان عملکردهای مختلفی را به آن منتسب کرد. بخش پشتی گوشی ظاهرا پلاستیکی‌ست اما (حداقل از روی تصاویر) جنس قابل‌قبولی داشته و ترکیب هاشورزده آن مقاوم در برابر اثرات انگشت است. محل اتصال بند در این مدل در گوشه پایینی سمت چپ نیز جالب توجه به‌نظر می‌رسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3814/introducing-nokia-xr20_03.jpg

XR20 همان‌گونه که از یک گوشی مقاوم انتظار داریم از استاندارد نظامی MIL-STD-810H برخوردار بوده که مطابق آن پس از سقوط از ارتقاع 1.8 متری مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی‌شود. نوکیا در توصیف این مدل از عبارت temperature-resistant صحبت به میان آورده که از امکان کارکرد در محیط‌های بسیار گرم و بسیار سرد سخن می‌‌گوید؛ شرکت سازنده البته توضیح بیشتری در این رابطه و جزییات دما ارائه نکرده اما مطابق استاندارد MIL-STD-810H می‌توان انتظار عملکرد در محدوده گسترده 131 فارنهایت (55 درجه سانتی‌گراد) تا 7.6- فارنهایت (22- سانتی‌گراد) را داشت. XR20 از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک و آب (شفاف با عمق 1.5 متر برای 30 دقیقه) بهره می‌برد که یکی از جذابیت‌های مهم دستگاه را تشکیل می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3814/introducing-nokia-xr20_04.jpg

طول و عرض این مدل به‌ترتیب 171.6 و 81.5 میلی‌متر است که در مقایسه با یک گوشی عادی با صفحه‌نمایش یک‌اندازه مثل Redmi Note 10 Pro با طول و عرض تنها 164 و 76.5 میلی‌متری اختلاف بزرگی را به نمایش می‌‌گذارد و بار دیگر بر تفاوت‌های ماهوی XR20 با یک گوشی عادی صحه می‌گذارد. XR20 حتی در مقایسه با گوشی مشابه نوکیا در این کلاس یعنی X20 نیز 2.7 میلی‌‌متر در ارتفاع و 1.8 میلی‌متر در عرض، گوشی‌ بزرگ‌تری‌ست.

XR20 در زمینه ضخامت نیز طبیعتا گوشی رکوردشکنی خواهد بود و با ضخامت 10.64 میلی‌متری از حد و اندازه‌های یک گوشی عادی فراتر می‌رود. این مدل 248 گرم وزن دارد و بدین‌ترتیب مثل دیگر گوشی‌های مقاوم، مناسب همه افراد نخواهد بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3814/introducing-nokia-xr20_05.jpg

صفحه‌نمایش IPS LCD دستگاه در نگاه اول با ابعاد 6.67 اینچی و وضوح 1080×2400 پیکسلی و حفره پانچی مرکزی به X20 کاملا شباهت دارد اما این شباهت در بقیه موارد ادامه پیدا نکرده و با مشخصات کاملا بالاتری در XR20 روبرو می‌شویم. حداکثر روشنایی این پنل از سوی شرکت سازنده، 550 نیت اعلام شده و امکان کارکرد با دست مرطوب و دستکش رو نیز خواهد داشت. دیگر نکته جذاب در مورد این پنل به پوشش محافظ روی آن تعلق دارد که ظاهرا برای اولین بار در یک گوشی نوکیا از نوع جدید Gorilla Glass Victus انتخاب شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3814/introducing-nokia-xr20_06.jpg

بالای صفحه‌نمایش در حفره پانچی مرکزی، دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی گوشی قرار گرفته که نسبت به X20 با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی از وضوح کمتری برخوردار است.

دوربین اصلی بخش پشتی 48 مگاپیکسلی با f/1.79 است که برخی منابع از سنسور 1/2.25 اینچی در آن خبر می‌دهند. در کنار این دوربین به یک دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی با f/2.4 بر می‌خوریم که ظاهرا فاقد فوکوس خودکار است. در زیر این دو دوربین، دو فلش LED نیز جای دارند و در میانه آن‌ها نیز به نشان زایس بر می‌خوریم. سنسور اثر انگشت در این مدل در کناره‌ گوشی و روی دکمه پاور است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3814/introducing-nokia-xr20_07.jpg

نوکیا برای پردازش در XR20 از همان راه‌حل استفاده شده در X20 یعنی پروسسور Snapdragon 480 5G استفاده کرده که در حال حاضر ساده‌ترین چیپ‌ست موبایلی 5G شرکت کوالکام به‌حساب می‌آید. در ساختار این پروسسور 8 نانومتری از 2 هسته 2 گیگاهرتزی A76 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی A55 استفاده شده و گرافیک آن نیز از نوع Adreno 619 است. رم این مدل 4 یا 6 گیگابایت در نظر گرفته شده و حافظه داخلی قابل ارتقاء آن (تا 512 گیگابایت دیگر) نیز متناسب با رم، 64 یا 128 گیگابایت است.

ظرفیت باتری در XR20 نسبت به X20 بیشتر شده و از 4,470 میلی آمپر ساعت به 4.630mAh رسیده است. این تنها تغییر مثبت قابل اشاره در مورد باتری دستگاه نبوده و در زمینه شارژینگ نیز با نکته غافل‌گیرکننده دیگری روبرو می‌شویم. شارژر همراه دستگاه مثل قبل 18 وات توان دارد و از این لحاظ به تفاوتی بر نمی‌خوریم؛ XR20 اما پس از Nokia 8 Sirocco و Nokia 9 PureView سومین اسمارت‌فون اندرویدی در مجموعه نوکیا نام می‌گیرد که به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز شده است. شارژ بی‌سیم در XR20 با فناوری Qi انجام شده و حداکثر از انتقال توان 15 واتی پشتیبانی می‌کند.

اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از OZO Spatial Audio، بلوتوث 5.1، اتصال USB-C با استاندارد سرعت USB.3، جک 3.5 میلی‌تری هدست، مسیریاب‌های تک فرکانس GPS/Galileo/GLONASS/BeiDou/QZSS/NavIC و اتصال NFC دیگر گزینه‌های قابل اشاره در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3814/introducing-nokia-xr20_08.jpg

نوکیا XR20 در دو رنگ خاکستری گرانیتی و آبی با سیستم‌عامل اندروید 11 عرضه می‌شود و شرکت سازنده 3 سال آپدیت سیستم‌عامل و 4 سال پشتیبانی امنیتی آن را تضمین کرده است. این مدل از امروز یعنی 27 جولای (5 مرداد 1400) در برخی بازارهای منتخب با قسمت پایه 499 یورو در دسترس قرار خواهد گرفت و ظاهرا نسخه 6GB/128GB آن نیز 549 یورو قیمت‌گذاری شده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.