رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش مالی اپل از سه‌ماهه منتهی به ژوئن 2021 – رشد نزدیک به 50 درصدی درآمد آیفون

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3817_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت اپل در روز سه‌شنبه 27 جولای 2021 (5 مرداد 1400) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه سوم سال مالی این شرکت منتهی به 26 ژوئن (منطبق با سه‌ماهه دوم سال 2021) منتشر کرده است؛ مطابق این گزارش درآمد اپل در این مدت به‌رقم رکوردشکن 81.4 میلیارد دلار بالغ شده است که در مقایسه با درآمد تنها 59.7 میلیارد دلاری به‌دست آمده در زمان مشابه در سال گذشته با رشد فوق‌العاده 36 درصدی روبرو شده و از پیش‌بینی رشد 23 درصدی وال‌استریت نیز فراتر رفته است. سهام اپل با این وجود اما به‌دلیل اعلام نگرانی این شرکت بابت مسئله فراگیر کمبود چیپ و تأثیر احتمالی آن بر نتایج فصل بعد در معاملات بعد از ساعت اداری اندکی با افت روبرو شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3817/apple-q3-2021-financial-results_01.jpg

سود خالص اپل در این بازه زمانی 21.7 میلیارد دلار با سود تقلیل یافته 1.30 دلاری به‌ازای هر سهم اعلام شده که نسبت به سود 11.25 میلیارد دلاری و سود تقلیل یافته 0.65 دلاری سال قبل تفاوت‌هایی بزرگی را به‌نمایش می‌گذارند. حاشیه سود ناخالص در این نوبت همچنین 43.3 درصد اعلام شده که که بار دیگر نسبت به 38.0 درصد سال گذشته نشانگر شرایط ایده‌آلی‌ست. تیم کوک (Time Cook) مدیرعامل اپل در رابطه با نتایج مالی این نوبت ضمن تأکید بر اهمیت دوچندان فناوری برای برقراری ارتباط مابین افراد در این دوره، از تلاش مجموعه خود برای به‌اشتراک گذاشتن محصولات جدید و قدرتمند سخن گفته و می‌افزاید: «ما با قدرت به حرکت رو به جلو در کار خود برای برانگیختن هر آنچه می‌سازیم با ارزش‌های که ما را تعریف می‌کنند ادامه می‌دهیم؛ [امری‌که] با الهام بخشیدن به نسل تازه‌ای از توسعه‌دهنده‌گان در جهت یادگیری کدنویسی، برای نزدیک‌تر شدن به هدف محیط‌زیستی 2030 ما و درگیر شدن در کار ضروری ساخت آینده‌ای عادلانه‌تر [صورت می‌پذیرد.]»

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3817/apple-q3-2021-financial-results_02.jpgTime Cook مدیرعامل اپل

لوکا مائستری (Luca Maestri) مدیرمالی اپل نیز عملکرد رکوردشکن فصل ژوئن را مشتمل بر رکوردهای درآمدی جدید در هریک از مناطق جغرافیایی این شرکت، رشد دو رقمی در هریک از دسته‌بندی‌های محصولات و به‌دست آمدن یک قله جدید در تعداد کاربران فعال قلمداد کرده و می‌افزاید: ‌«ما 21 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کردیم، نزدیک به 29 میلیارد دلار را در طی این سه‌ماهه به سهام‌داران بازگرداندیم و سرمایه‌گذار‌ی‌های قابل‌توجهی را در سراسر کسب و کارمان برای پشتیبانی از اهداف رشد بلندمدت خود انجام دادیم.»

در ادامه به بررسی میزان درآمد و سود بخش‌های مختلف شرکت اپل در سه‌ماهه منتهی به 26 ژوئن 2021 می‌پردازیم.

آیفون: رکوردشکنی بهاری در پناه 5G

شرکت اپل در بازه زمانی سه‌ماهه منتهی به 26 ژوئن 2021 به درآمدی بالغ بر 39.570 میلیارد دلار از فروش آیفون‌های خود دست پیدا کرده که نسبت به رقم 26.418 میلیارد دلاری در زمان مشابه در سال گذشته نزدیک به 50 درصد (دقیقا 49.78 درصد) رشد را تجربه کرده است آیفون‌های اپل طبق معمول بزرگ‌ترین منبع درآمدی این مجموعه بوده و بیش از 48.5 درصد از کل درآمد اپل از این طریق تأمین می‌شود. موفقیت چشمگیر بخش آیفون‌های اپل را بار دیگر باید به ادامه اقبال عمومی به گوشی‌های 5G مرتبط دانست امری‌که احتمالا پس از معرفی نسل بعدی آیفون‌های این شرکت نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3817/apple-iphone-12-pro_030.jpgApple iPhone 12 Pro

آی‌پد: بهترین عملکرد فصل سوم

آی‌پدهای اپل به‌لطف شرایط ویژه مرتبط با پاندمی کرونا و ادامه روند کار و تحصیل از خانه همچنان به رشد خود ادامه داده و در فصل سوم سال مالی 2021 به درآمد 7.368 میلیارد دلاری دست پیدا کردند. این رقم در مقایسه با درآمد 6.582 میلیارد دلاری سال گذشته، 11.9 درصد رشد را نشان می‌دهد و اپل از آن به‌عنوان بهترین عملکرد آی‌پد در بین سه‌ماهه‌های منتهی به ماه ژوئن یاد می‌کند. یک نکته جالب توجه در مورد آمار آی‌پد به استقبال عمومی از محصولات جدید این رده تعلق دارد؛ جایی‌که به‌گفته تیم کوک نیمی از فروش آی‌پد به این محصولات جدید مرتبط است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3817/apple-ipad-pro-2021_04.jpgApple iPad Pro 2021

کامپیوترهای مک: ادامه درخشش ستاره M1

با وجود آن‌که طبق آمار سال‌های گذشته کامپیوترهای مک معمولا در سه‌ماهه دوم و سوم سال مالی اپل شرایط با ثبات و نچندان رو به بالایی را طی می‌کنند در این نوبت با شرایط کاملا مثبتی روبرو می‌شویم و درآمد 8.235 میلیارد دلاری این رده در مقایسه با درآمد 7.079 میلیارد دلاری سال قبل افزایشی 16.3 درصدی را نشان می‌دهد و این سه‌ماهه برای مک نیز بهترین سه‌ماهه ژوئن به حساب می‌آید. ادامه روند کار از خانه و استقبال از کامپیوترهای دارای پردازنده M1 دو فاکتوری‌ست که اپل از آن‌ها به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در این موفقیت یاد می‌کند. همچون آی‌پدها، نیمی از کامپیوترهای مک فروخته شده در این بازه زمانی نیز دستگاه‌های جدید و تازه اپل بوده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3817/apple-imac-24_05.jpgApple iMac 24

پوشیدنی‌های، Home و لوازم جانبی: روی بال‌های اپل واچ

بخش پوشیدنی‌ها، هوم و لوازم جانبی اپل که محصولات متنوعی از این کمپانی و یکی از مهم‌ترین‌ آن‌ها یعنی اپل واچ را در خود جای داده در سه‌ماهه سوم سال مالی 2021 به درآمد 8.775 میلیارد دلاری دست پیدا کرده که بعد از آیفون‌ها و بخش خدمات پر درآمدترین زیر مجموعه اپل را تشکیل می‌دهد. میزان رشد درآمد در این مجموعه نیز بار دیگر دو رقمی بوده و در مقایسه با سال گذشته، رشدی برابر با 36 درصد را تجربه کرده است! بخش مهمی از این موفقیت به فروش اپل واچ تعلق دارد که در بسیاری از بازارهای هدف اصلی اپل، محبوبیت خود را حفظ کرده است؛ به‌گفته اپل بیشتر ساعت‌های فروخته شده در این بازه از بین محصولات جدید صورت پذیرفته به‌طوری‌که در مقیاس جهانی 75 درصد و در بازار چین 85 درصد از کل فروش به اپل‌واچ‌های جدید تعلق داشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3817/apple-watch-series-6_06.jpgApple Watch Series 6

سرویس‌ها و خدمات: دومین منبع بزرگ درآمدزایی اپل

بخش سرویس‌ها و خدمات شرکت اپل که زیر مجموعه‌هایی همچون App Store، اپل موزیک، +Apple TV، آی‌کلاد، Apple Pay ،Apple Care و Apple Card، همراه با سرویس Apple One را در بر می‌‌گیرد همچنان بعد از آیفون دومین منبع درآمدی این شرکت را تشکیل می‌دهد و سهم آن از کل درآمد این نوبت به 21.4 درصد می‌رسد. بخش خدمات شرکت اپل در سه‌ماهه سوم سال 2021 به درآمدی برابر با 17.486 میلیون دلار دست پیدا کرده که مقایسه آن با درآمد 13.156 میلیارد دلار سال قبل نزدیک به 33 درصد افزایش یافته است. به‌گفته اپل در این بازه زمانی تعداد مشترکان و کاربران غیر رایگان بخش خدمات به قله جدیدی در تمامی مناطق جغرافیایی دست پیدا کرده و به‌‌گفته تیم‌کوک رکورد تازه‌ای را از خود در بازار چین به‌جای گذاشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3817/apple-q3-2021-financial-results_07.jpg

اپل طبق معمول از ارائه پیش‌بینی برای سه‌ماهه آینده (منتهی به سپتامبر 2021) خودداری کرده اما با توجه به نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسل بعدی آیفون‌های این شرکت، احتمالا با روندکندتری در درآمدزایی این زیر مجموعه روبرو می‌شویم و نگرانی‌ها بابت مسئله فراگیر کمبود چیپ نیز احتمالا به این روند دامن خواهد زد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.