رفتن به مطلب

پیش‌بینی قیمت اتریوم؛ آیا اتریوم در آینده‌ای نزدیک به ۵,۰۰۰ دلار می‌رسد؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تحلیل‌گران معتقدند با وجود اینکه قیمت اتریوم در کوتا‌ه‌مدت صعودی است، برخی عوامل نشان‌دهنده آن است که احتمال گرفتارشدن قیمت در محدوده فعلی وجود دارد. کارشناسان عنوان می‌کنند که در صورتی که چالش‌های فعلی رفع نشود، اتریوم ممکن نیست به این زودی‌ها روی ۵,۰۰۰ دلار را ببیند.

به گزارش کوین تلگراف، اتریوم در حال حاضر در مرز ۲,۶۰۰ دلاری معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت پیش چیزی در حدود ۱ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این در حالی است که این ارز دیجیتال در ما‌ه‌های گذشته موفق شده بود به بالای ۴,۱۰۰ دلار برسد.

نمی‌توان یک دلیل خاص را برای سقوط شدید قیمت اتریوم از اوج تاریخی‌اش تعیین کرد، اما کارشناسان از افزایش کم‌سابقه کارمزدها به‌عنوان یکی از عمده دلایل کاهش قیمت ارز دیجیتال شماره دو بازار یاد می‌کنند. افزایش شدید کارمزدها باعث شد تا کاربران متوجه شوند که شبکه فعلی تا چه حد محدود است. از سوی دیگر، افزایش کارمزدها و اشباع شبکه به مهاجرت برخی از کاربران به شبکه‌های جایگزین نظیر بایننس اسمارت چین شد. برخی دیگر نیز به سراغ راهکارهای لایه دوم نظیر پالیگان رفتند.

میانگین کارمزدهای شبکه اتریوم

همان طور که در نمودار بالا مشخص است، پس از به‌روزرسانی برلین که اواسط آوریل (فروردین) اجرا شد، میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم به ۴۵ دلار رسید. بسیاری از کاربران اتریوم به‌روزرسانی برلین را در کوتاه‌مدت بی‌اثر توصیف کردند. به‌گفته آنها، این به‌روزرسانی راه را برای اجرای هارد فورک لندن که شامل طرح بهبود ۱۵۵۹ است هموار کرد.

حال بیایید به سراغ تشریح عواملی برویم که به‌گفته متخصصان، در کوتاه‌مدت مانع از رشد بیشتر قیمت اتریوم می‌شوند.

تأخیر در هارد فورک لندن

هارد فورک لندن بخشی از نقشه راه اتریوم برای راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ در سال ۲۰۲۲ بود. طبق برنامه، ۴ اوت (۱۳ مرداد) این به‌روزرسانی روی شبکه اصلی اتریوم اجرا می‌شود. پیش‌تر قرار بود ماه ژوییه شاهد اجرای این فورک باشیم که با تأخیر همراه شد.

با اجرای هارد فورک لندن، ماینرها بیشترین تأثیر را متحمل خواهند شد. طرح بهبود ۱۵۵۹ طرحی است که در آن بخشی از کارمزدهای پرداختی در شبکه سوزانده می‌شود؛ این یعنی درآمد ماینرها هم تحت‌تأثیر این به‌روزرسانی قرار خواهد گرفت. طرح بهبود ۳۵۵۳ هم از جمله دیگر تغییراتی است که در شبکه اتریوم اعمال خواهد شد. این طرح روی اصلاح سختی شبکه تأثیر می‌گذارد و نوعی مشوق برای مهاجرت به پروتکل اجماع اثبات سهام خواهد بود.

وضعیت برنامه‌های توسعه اتریوم چندان امیدوارکننده نیست. در صورت تعویق به‌روزرسانی‌های بزرگ و مهم‌تر و اجرای به‌روزرسانی‌های جزئی، این احتمال وجود دارد که قیمت اتریوم با کاهش همراه شود؛ چراکه بخشی از صعود فعلی به اخبار هاردفورک لندن گره خورده است.

خروج ماینرهای اتریوم

در وضعیت فعلی نگرانی‌ها بیش از آن که فنی باشد، اجتماعی است. به‌محض آنکه مشخص شود درآمد ماینرها رفته‌رفته قطع می‌شود، باید منتظر ظهور یک شبکه رقیب بود که می‌خواهد از این موضوع نهایت استفاده را ببرد.

با وجود این که بیشتر بلاک چین‌های قراردادهای هوشمند با تکیه بر مدل اجماع اثبات سهام کار می‌کنند، این احتمال وجود دارد که برخی از پروژه‌های کمتر شناخته‌شده برای پشتیبانی از استخراج مبتنی بر Ethash، الگوریتم خود را تغییر دهند.

کارشناسان عنوان می‌کنند که احتمال دارد بایننس چین و سولانا با اضافه‌کردن یک لایه امنیتی دیگر به شبکه‌های خود، به‌دنبال جذب قدرت هشی باشند که پس از خروج ماینرها از شبکه اتریوم بلااستفاده باقی مانده است. با این حال نباید فراموش کرد که این سناریو چندان محتمل نیست اما همچنان نمی‌توان آن را غیرممکن دانست.

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای

هر چه راه‌اندازی کامل اتریوم ۲.۰ و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز برای پشتیبانی از شاردینگ بیشتر طول بکشد، انگیزه‌ها برای اضافه‌کردن قابلیت پشتیبانی از چند زنجیره در پروژه‌های مختلف بیشتر خواهد شد.

کرو (Curve) و آوی که بیشترین ارزش قفل‌شده در حوزه دیفای را دارند، مدتی است که پشتیبانی از بلاک چین‌هایی غیر از اتریوم را به شبکه‌های خود افزوده‌اند.

برخی از کارشناسان و متخصصان امر در نهایت این ادعا را مطرح می‌کنند که «قاتل اتریوم» بیش از همه برازنده خود اتریوم است؛ چراکه تأخیر در راه‌اندازی راهکارهای مقیاس‌پذیری نتیجه‌ای جز مهاجرت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به‌سمت راهکارهای جایگزین را نخواهد داشت. از سوی دیگر، مهاجرت به اثبات سهام، ابتکار عمل بلاک چین‌های رقیب را برای رقابت با اتریوم بیشتر می‌کند.

The post پیش‌بینی قیمت اتریوم؛ آیا اتریوم در آینده‌ای نزدیک به ۵,۰۰۰ دلار می‌رسد؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

ارسال‌های محبوب

تحلیل‌گران معتقدند با وجود اینکه قیمت اتریوم در کوتا‌ه‌مدت صعودی است، برخی عوامل نشان‌دهنده آن است که احتمال گرفتارشدن قیمت در محدوده فعلی وجود دارد. کارشناسان عنوان می‌کنند که در صورتی که چالش‌های فع

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.