رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش Counterpoint از بازار اسمارت‌فون‌های پیشرفته در سه‌ماهه دوم 2021 – بیش از نیمی از بازار در دست اپل

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3919_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research روز سه‌شنبه 14 سپتامبر 2021 (23 شهریور 1400) گزارش خود را از بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته در سه‌ماهه دوم سال 2021 منتشر کرد. طبق این گزارش، رشد بازار اسمارت‌فون‌های پیشرفته در سه‌ماهه اخیر 46 درصد بوده که نسبت به رشد مجموع بازار اسمارت‌فون در سه‌ماهه دوم (26 درصد) هم فراتر رفته است. در این میان، کمپانی اپل همچنان سردمدار این بخش از بازار بوده و بیش از نیمی از عرضه گوشی‌های هوشمند پیشرفته در فصل اخیر را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است، براساس طبقه‌بندی Counterpoint، اسمارت‌فون‌هایی با قیمت 400 دلار و بالاتر در ردیف گوشی‌های هوشمند پیشرفته قرار می‌گیرند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3919/counterpoint-premium-smartphone-market-report-q2-2021_01.jpg

آنچه در گزارش اخیر Counterpoint جلب توجه می‌کند، آن است که سهم اسمارت‌فون‌های پیشرفته از مجموع بازار جهانی، از 21 درصد در سه ماهه دوم 2020 به 24 درصد در سه‌ماهه دوم 2021 افزایش یافته است. این امر از گرایش مصرف‌کننده به سمت خرید دیوایس‌های رده‌بالا حکایت می‌کند. اپل با کسب 57 درصد از سهم این بازار، رتبه نخست فروش گوشی‌های هوشمند پیشرفته در سه‌ماهه دوم را کسب کرده و سامسونگ با سهم 17 درصدی در جایگاه دوم می‌ایستد. برندهای هواوی، شیائومی و اوپو نیز با فاصله زیاد از اپل و سامسونگ رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص می‌دهند.

عملکرد برندهای مختلف در بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته طی سه‌ماهه دوم 2021

همان‌طور که گفته شد، بخش عمده بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته هم‌اکنون در دست اپل است. طبق گزارش Counterpoint، در نتیجه ادامه تلاش کاربران آیفون برای ارتقا به گوشی‌های 5G، آیفون‌های سری 12 با فروش قدرتمندی همراه بوده و همین امر رشدی 74 درصدی را در فروش اسمارت‌فون‌های پیشرفته اپل در پی داشته است. شایان ذکر است، زنجیره تأمین اپل در مدیریت کمبود جهانی قطعات عملکرد مناسبی داشته و این کمپانی آمریکایی از افت هواوی در مناطقی مثل چین و اروپا نیز منتفع شده است. ناگفته نماند، طبق گزارش اخیر Counterpoint، از حیث عرضه گوشی‌های هوشمند پیشرفته، اپل نه تنها در کل بازار جهانی بلکه در تک‌تک بازارهای سراسر دنیا (از جمله آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، چین، خاورمیانه و آفریقا و ...) نیز رتبه نخست را کسب کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3919/counterpoint-premium-smartphone-market-report-q2-2021_02.jpgسهم بازار جهانی فروش گوشی‌های پیشرفته (بالاتر از 400 دلار) در سه‌ماهه دوم 2021 نسبت به سه‌ماهه دوم 2020

فروش گوشی‌های هوشمند پیشرفته سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی با رشد سالانه 13 درصدی همراه بود، اما سهم سامسونگ از این بازار از 22 درصد (در سه‌ماهه دوم 2020) به 17 درصد (در فصل اخیر) کاهش یافته است. Counterpoint این افت را به اختلال در واحد تولیدی سامسونگ در ویتنام پس از موج جدید COVID-19 در این کشور نسبت می‌دهد. البته، طبق پیش‌بینی Counterpoint، عرضه دیوایس‌های جدید Galaxy Z Fold3 و Z Flip3 با قیمت‌های پایین‌تر (نسبت به مدل‌های پیشین) می‌تواند در نیمه دوم سال جاری میلادی، سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته را بهبود ببخشد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3919/samsung-galaxy-z-fold3-and-z-flip3_03.jpg

شیائومی و اوپو، به لطف گسترش فروش اسمارت‌فون‌های پیشرفته خود در مناطقی چون اروپا و چین، سهم خود از بازار جهانی این محصولات را افزایش دادند. به لطف فروش موفق سری Mi 11، شیائومی توانست در بین 3 برند برتر اروپا (در رده دیوایس‌های پیشرفته) قرار بگیرد. نکته قابل‌توجه دیگر، تلاش شیائومی برای پر کردن خلا هواوی‌ست که در حال حاضر این استراتژی به سود شیائومی جواب داده است. افزایش سهم اوپو از بازار دیوایس‌های پیشرفته نیز تا حد زیادی به موفقیت سری گوشی‌های Reno و Find در چین و اروپای غربی مربوط می‌شود.

یکی از نکات جالبی که نباید مغفول بماند، موفقیت برند وان‌پلاس است. این برند چینی با فروش قدرتمند سری وان‌پلاس 9 توانست رتبه سوم فروش دیوایس‌های پیشرفته در منطقه آمریکای شمالی را از آن خود کند. از جمله دلایل موفقیت اخیر وان‌پلاس می‌توان به خروج ال‌جی از عرصه تولید اسمارت‌فون و همچنین مشکلات سامسونگ در تأمین قطعات مورد نیاز خود اشاره کرد.

تقسیم‌بندی گوشی‌های هوشمند پیشرفته به 3 رده دیگر

همان‌طور که در ابتدا هم ذکر شد، منظور Counterpoint از گوشی‌های هوشمند پیشرفته، اسمارت‌فون‌هایی‌ست که قیمت آنها 400 دلار و بالاتر از آن باشد. اما خود Counterpoint اسمارت‌فون‌های پیشرفته را به 3 رده مختلف تقسیم‌بندی می‌کند که عبارتند از: اسمارت‌فون‌های پیشرفته مقرون‌به‌صرفه (با قیمت 400 تا 599 دلار)، اسمارت‌فون‌های پیشرفته (با قیمت 600 تا 799 دلار) و نهایتا اسمارت‌فون‌های فوق‌پیشرفته (با قیمت بالای 800 دلار).

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3919/counterpoint-premium-smartphone-market-report-q2-2021_04.jpgسهم بازار فروش اسمارت‌فون‌های پیشرفته براساس رده قیمتی در سه‌ماهه دوم 2021 نسبت به سه‌ماهه دوم 2020

به گفته Counterpoint، هرچند که فروش گوشی‌های هوشمند پیشرفته در هر 3 رده فوق با رشد همراه بوده، اما بالاترین میزان رشد به رده گوشی‌های فوق‌پیشرفته با رشد سالانه 182 درصدی مربوط می‌شود. علت این پدیده را می‌توان به شتاب قدرتمند در فروش آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو نسبت داد. لازم به ذکر است در سال گذشته میلادی، عرضه این ورژن‌های پرو پس از عرضه متداول آیفون در ماه سپتامبر انجام شد و همین امر، تقاضا برای خرید این محصولات را به ماه‌های بعدی کشاند.

به گفته Counterpoint، در پایان سه‌ماهه دوم سال 2021، سهم اپل از مجموع بازار جهانی گوشی‌های فوق‌پیشرفته به 75 درصد رسیده که در مقایسه با سهم 54 درصدی این شرکت در مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل‌توجهی داشته است. این رشد نشان می‌دهد، پس از درک اهمیت اسمارت‌فون به عنوان وسیله‌ای ضروری در دوران شیوع ویروس کرونا، مصرف‌کنندگان داشتن دیوایس‌های رده‌بالا را ترجیح می‌دهند. همچنین با توجه به دوران خانه‌نشینی و حذف برخی هزینه‌ها، تعدادی از مصرف‌کنندگان تصمیم گرفتند پس‌انداز اضافی خود را با خرید دیوایس‌هایی مثل گوشی هوشمند سرمایه‌گذاری کنند.

نقش 5G در رونق بازار اسمارت‌فون‌های پیشرفته

تکنولوژی ارتباطی نسل پنجم در حال تبدیل شدن به یکی از استانداردهای ارائه‌شده در گوشی‌های پیشرفته است. طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، 84 درصد از مجموع اسمارت‌فون‌های پیشرفته مجهز به تکنولوژی 5G بوده‌اند (مقایسه کنید با 35 درصد در سه ماهه دوم 2020). در رده گوشی‌های پیشرفته با قیمت 600 دلار و بالاتر، 95 درصد از دیوایس‌ها از نوع 5G بوده‌اند. به باور کارشناسان Counterpoint، عرضه آیفون‌های سری 12 در سه‌ماهه چهارم سال 2020، نقش مهمی در رشد فروش دیوایس‌های پیشرفته نسل پنجمی داشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3919/counterpoint-premium-smartphone-market-report-q2-2021_05.jpgمیزان نفوذ 4G و 5G در فروش گوشی‌های هوشمند پیشرفته از سه‌ماهه اول 2019 تا سه‌ماهه دوم 2021

چشم‌انداز بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته

مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint چشم‌انداز روشنی را برای این بازار متصور بوده و رشد ادامه‌داری را برای آن پیش‌بینی می‌کند. فروش آیفون‌های سری 12 در بازارهایی مثل ایالات متحده بسیار باثبات بوده است (حتی پیش از عرضه سری آیفون‌های جدید در سپتامبر 2021). به‌علاوه، عرضه سری جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ و سری جدید آیفون‌های اپل می‌تواند بیش از پیش به رشد این بازار کمک کند. گفتنی‌ست، چرخه جایگزینی آیفون به سه سال نزدیک‌تر شده و به احتمال فراوان کاربران در سال 2021 و پس از آن، ارتقاء اسمارت‌فون خود به دیوایس‌های 5G را کلید خواهند زد.

در کنار اپل و سامسونگ، برندهایی مثل شیائومی، اوپو، ویوو و وان‌پلاس نیز به افزایش سهم خود از بازار جهانی اسمارت‌فون‌های پیشرفته ادامه می‌دهند. بد نیست بدانید آنر نیز با عرضه سری Magic در چین، به جرگه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند پیشرفته پیوسته است. نباید فراموش کنیم که کاربران گوشی‌های پرچمدار هواوی در چین، فرصت بزرگی برای سایر برندها به شمار می‌رود. با نزدیک شدن به چرخه جایگزینی دیوایس‌های این دسته از کاربران، انتظار می‌رود سایر برندها از این فرصت استفاده کرده و به افزایش سهم خود از سهم بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته در چین بپردازند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.